Announcement

Collapse
No announcement yet.

s38b38 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #31
    S38 ja m30 on samoja M50 ei..

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #32
      Originally posted by Cell View Post
      Zjarkin vauhtis?

      Meinaatko että S38 on eri starttikehän sisähalkaisija kun M30, M50 ja S50 on kuitenkin samoja?
      Lauantaina puhuin kaverin kanssa joka on sovittanut S50 starttikehää sorvaamattomaan S38B36 vauhtipyörään. Yritys loppui starttikehän halkeamiseen. Virheestä viisastuneena vauhtipyörät mitattiin ja S38B36 vauhtipyörästä sorvattiin milli pois. Näin saatiin S50 starttikehä S38B36 vauhtipyörään.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        Originally posted by Doni View Post
        Kytkinremontin aika. Autona E36M3 S50B30, 5-vaihteisella laatikolla. Samalla on tarkoitus vaihtaa vauhtipyörä hieman alkuperäistä kevyemmäksi.

        Ajatus on seuraava:
        - S50B30 tai M50 hammaskehä
        - S38B36 kovavauhtipyörä
        - Sachs 765 asetelma
        - kytkinlevyä ei ole vielä päätetty

        Otetaan hammaskehä alkuperäisesta vauhtipyörästä tai tallissa lojuvasta M50 vauhtipyörästä. S50B30 ja M50 hammaskehä on tietääkseni samat.

        S50B30/M50 hammaskehä sovitetaan S38B36 vauhtipyörään. S38B36 vauhtipyörän halkasijasta joutuu sorvaamaan noin millin pois.

        Tyrmätäänkö ajatus heti? Onko muita helppoja vaihtoehtoja vauhtipyöräksi? Kovia S38B36 vauhtipyöriä ei ihan jokaisessa puussa kasva.
        PO- metalli ?? Luokkaa 300e ilman billet hammaskehää. Ja saat vaikka 4kg pyörän.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #34
          Originally posted by jannmann View Post
          PO- metalli ?? Luokkaa 300e ilman billet hammaskehää. Ja saat vaikka 4kg pyörän.
          Tulee nyt noin 7 kiloinen vauhtipyörä ja hammaskehän siirrän vanhasta vauhtipyörästä.

          Vielä kysmysmerkkinä että laitanko E34M5 levyn + Sachs 765 asetelman vai E36M3 vakiolevyn ja -asetelman.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #35
            Originally posted by jannmann View Post
            PO- metalli ?? Luokkaa 300e ilman billet hammaskehää. Ja saat vaikka 4kg pyörän.
            :think
            240mm levylle ja irrotettavan hammaskehän kanssa 4kg.

            Sanoisin että jo on ohkanen pyörä siinvaiheessa. :think
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #36
              Originally posted by zJark View Post
              :think
              240mm levylle ja irrotettavan hammaskehän kanssa 4kg.

              Sanoisin että jo on ohkanen pyörä siinvaiheessa. :think
              4kg ehkä haaveen rajalla tosiaan kun on normaalin kokoinen kytkin.
              Harmi kun ei ole kuvaa sellaisesta joka on reijitetty ulkokehältä.
              Kevyin vauhtis ton kokoselle kytkimelle BMW motorsportilta on 5kg.

              Billet hammaskehällä hinta n.500-600e, jolloin päästään ehkä lähemmäs 4kg painoa.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • 9tonni
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 177
                • Kuopio

                #37
                Mikäs se on oikea simmaus tuolle 765 asetelmalle? Tarkotus olis laittaa S38B36 koneeseen se asetelma vakiovauhtikseen. Vaatiikos painelaakeri siirtoa?
                Last edited by 9tonni; 23-06-2009, 00:21.

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4319
                  • Kannus/Kokkola

                  #38
                  Originally posted by 9tonni View Post
                  Mikäs se on oikea simmaus tuolle 765 asetelmalle? Tarkotus olis laittaa S38B36 koneeseen se asetelma vakiovauhtikseen. Vaatiikos painelaakeri siirtoa?
                  8,4mm sintterille 1,2mm ja normi massalevylle (9,3mm) 0.3mm. Painelaakeri ei vaadi siirtoa.
                  Last edited by Maza; 23-06-2009, 00:32.

                  Comment

                  • 9tonni
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 177
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by Maza View Post
                    8,4mm sintterille 1,2mm ja normi massalevylle (9,3mm) 0.3mm. Painelaakeri ei vaadi siirtoa.

                    Tarkennetaan vielä.. Paljonko pitää puristuman olla? Vakiopyörästähän pitää sorvata asetelman kiinnityspintaa alemmas. Nyt kun levyn ja asetelman siihen lykkää niin valystä ei ole ilman pultteja kuin vaille 1,5 mm. Se ei mun mielestä riitä.

                    Ymmärränkö ton nyt niin että simmaan siihen sorvaamalla välystä 1,2 mm lisää 8,4 mm levylle? Eli yhteensä välys tulis olemaan noin 2,5 - 3 mm.

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4319
                      • Kannus/Kokkola

                      #40
                      Originally posted by 9tonni View Post
                      Tarkennetaan vielä.. Paljonko pitää puristuman olla? Vakiopyörästähän pitää sorvata asetelman kiinnityspintaa alemmas. Nyt kun levyn ja asetelman siihen lykkää niin valystä ei ole ilman pultteja kuin vaille 1,5 mm. Se ei mun mielestä riitä.

                      Ymmärränkö ton nyt niin että simmaan siihen sorvaamalla välystä 1,2 mm lisää 8,4 mm levylle? Eli yhteensä välys tulis olemaan noin 2,5 - 3 mm.
                      Kyllä ymmärsit aivan oikein. Noita välyksiä en ole koskaan mittaillut, mutta eiköhän sen pakko ole tuota luokkaa olla jos käytössä on tosiaan 8,4mm levy ja 765 asetelma. Sachsilta suoraan kysyttynä tuolle paketille vastaus oli, että asetelmalle 1,2mm upotusta vauhtipyörään.
                      Last edited by Maza; 23-06-2009, 12:08.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎