Kansipahvi meni?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erh4be
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 341
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Olli t4R View Post
    Mutta jos öljynseassa on vaaleaa töhnää (joko tikussa tai täyttökorkissa) ja putkesta on höyryä tullu niin eiköhän se pahvi ole sillon antautunu..
    Itse en usko kyllä pahvin antautumiseen kovin helpolla. Toi vaalea töhnä nyt ei todista yhtään mitään talvella pätkäajossa eli ihan normaalia ja tuskinpa se höyrykään putkesta tuli jos konehuone on ihan märkä. Jos vauhtia oli jonkun verran niin näyttäähän se, että perästä se höyry tulee.

    Kyllä siellä on joku vesiletku revenny/irronnu tms.:think
    E90 325i M-Sport -06
    --------------------------
    Ex: E36 325i Coupe -94
    Ex: E39 523i -98

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #17
      Originally posted by Olli t4R View Post
      Mutta jos öljynseassa on vaaleaa töhnää (joko tikussa tai täyttökorkissa)
      Täyttökorkissa olevasta majoneesista ei kannata mitään kansipahvivika johtopäätöksiä vedellä, koska se on ihan normaalia että sitä sinne ilmestyy kylmillä keleillä varsinkin pätkäajossa. Myös oljytikussa saattaa joskus olla pieni kerros "majoneesia"(mittaasteikon yläpuolella) koska separaattorista tuleva paluuletku tulee öljytikun runkoon ja täten saattaa myös sotkea tikkua. Mutta jos tikku kokonaan on alaosastaan töhnässä niin sitten kannattaa jo huolestua.

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #18
        Paljon autolla on ajettu?
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • JiiKoo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 229
          • Rovaniemi

          #19
          Joo eli tosiaan vauhtia oli semmonen 80km/h joten voi olla hyvinkin että pukkas konehuoneestakin. Sitten seuraava ihmetyksen aihe onkin että mihin se öljy katoaa jos se on joku vesipumppu tai vastaava mikä on lauennut. Autolla ajettu 220tkm
          BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #20
            Originally posted by JiiKoo View Post
            Sitten seuraava ihmetyksen aihe onkin että mihin se öljy katoaa jos se on joku vesipumppu tai vastaava mikä on lauennut. Autolla ajettu 220tkm


            Tuolla jotain juttua m52:sten öljyn viennistä. Tuskimpa tällä nesteiden pihalle tulolla on mitään tekemistä öljyn häviämisen kanssa.
            Last edited by Racink; 29-12-2008, 22:00.

            Comment

            • PFloyd
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 515

              #21
              Itsellä tuli muutama vuosi sitten talvella palaneen käry sisälle ja konepellin alta nousi savua.
              Huohotin jäässä, kannentiiviste paskana, öljyt valunut siihen kuuman koneen kylkeen.
              Majoneesia enemmän kuin Hesburgerin varatossa, ja remppa oli paljolti toista tonnia.
              Tuon jälkeen olen suhtautunut varauksella pienimpäänkin määrään majoneesia..

              Öljyn katoaminen ko autossa korjaantui öljyt vaihtamalla eri viskositeettiin. Silloinen kaara oli 323i E46.

              Comment

              • JiiKoo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 229
                • Rovaniemi

                #22
                Se palaneen käry tulee siis ihan yllättäen, kestää noin 30sek-2min ja savua ei näy tulevan mistään. Öljyä kyllä muistaakseni näkyy koneen kyljessä tai jossain siellä, voisiko olla venttiilikopan tiiviste mistä se sitten valuttelee sitä minne sattuu ja samalla öljyt vähenee? mitä viskositeettiä PFloyd käytti? Ite kokeillu castrolin softteciä ja magnateciä ja sitten jotain mobilia, viskositeetit ollu muistaakseni 5w-40 ja oisko joku 10w jotain...
                BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                Comment

                • PFloyd
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 515

                  #23
                  Originally posted by JiiKoo View Post
                  Se palaneen käry tulee siis ihan yllättäen, kestää noin 30sek-2min ja savua ei näy tulevan mistään. Öljyä kyllä muistaakseni näkyy koneen kyljessä tai jossain siellä, voisiko olla venttiilikopan tiiviste mistä se sitten valuttelee sitä minne sattuu ja samalla öljyt vähenee? mitä viskositeettiä PFloyd käytti? Ite kokeillu castrolin softteciä ja magnateciä ja sitten jotain mobilia, viskositeetit ollu muistaakseni 5w-40 ja oisko joku 10w jotain...
                  Sorry, en muista. Aikaa kuitenkin jokunen tovi, öljypurnukan annoin auton mukana. Nykyisessä E60:ssa sama ongelma, tosin ei ihan niin suurena kuin E46:lla. Autosalvan vaihtamat öljyt kuluu kyllä nopiaan..viskositeetin vaihto taas edessä.
                  Last edited by PFloyd; 30-12-2008, 17:11.

                  Comment

                  • e39 beme
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 84

                    #24
                    Vähän samanlaista ongelmaa taitaa täältä pukata. Eli mulla 528 -97 ja tossa muutamana aamuna käynnistäessä kuulunut sellasta ihme vikinää aluksi koneesta!

                    Ajattelin että hihna vaan vähän ujeltaa,Mutta nyt sitte ei puhalla oikein enää lämpöä tupaan olllenkaan.. Ja siitä tuli heti mieleen että olisko se ääni ollu kuitenkin vesipumppu mikä aamuisin kylmällä koneella alkoi ujeltaa:think

                    Eli nyt oon tutkinut että öljyt ok,vedet ok ja flekti pyörii kyllä. Mittarissa 240tkm.. Nyt viisaammat kertokaa mitä mieltä olette ja mitä kannattaa alkaa tilaamaan? vesipumppu varmaa.. muuta?

                    Ja muuten onko millanen työ tuo pumpunvaihto?

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8975
                      • Kellokoski

                      #25
                      Vesipumppu mitä suurimalla todennäköisyydellä ja kannattaa vaihtaa pikimmiten.
                      Voihan ne moniurahihnan rullatkin jotain vikinää pitää. Juuri tuohon omaan e39 se vaihdatettiin ja aika ilkeää ääntähän tuo piti loppumetreillä.
                      Taisi olla noin kolmen tunnin homma merkkikorjaamolla. Vesipumppu + moniurahihnat ja rullat.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • e39 beme
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 84

                        #26
                        Kiitos NIXU! joo ei tolla nyt viitti ajella kun tonne korjamolle max! Ja ei muuta kun vesipumppu ostoksille jokatapauksessa.. ja meinasin myös että se moniurohihna+rullat!! myös!

                        Mitens muuten onko tavarassa eroja? katselin motonetin hintoja niin eväät pumppu,hihna+rulla/t noin 100€ ja varmaan termostaatti kandee vaihtaa??

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8975
                          • Kellokoski

                          #27
                          Paha sanoa laadusta mitään, omaan tuli alkuperäistä. Olisko ollu alennuksineen 530€ koko homma. Osat + työ. Työosuus sovittiin etukäteen että max 200€ ja osista taisi tulla -10% alennusta. Töihin meni vissiin 4h kaikkineen kun oli ollut jotain ongelmia ilmauksessa. Se kannattaa sitten tehdä huolella, nämä vanhemmathan on hieman vaikeita ilmata kunnolla.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • e39 beme
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 84

                            #28
                            Ok! kiitos tsätkin infosta!! toi oli tärkeetä toi ilmaus juttu!! kyl mä taidan hakee noi eväät tuolta motonetistä jos 100€ saa noi kaikki! :think

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #29
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Vesipumppu mitä suurimalla todennäköisyydellä ja kannattaa vaihtaa pikimmiten.
                              Voihan ne moniurahihnan rullatkin jotain vikinää pitää. Juuri tuohon omaan e39 se vaihdatettiin ja aika ilkeää ääntähän tuo piti loppumetreillä.
                              Taisi olla noin kolmen tunnin homma merkkikorjaamolla. Vesipumppu + moniurahihnat ja rullat.
                              Aika kauan hierovat merkkiliikkeessä. Mä vaihdoin pumpun, termarin ja kotelon samassa ajassa ja tein ekaa kertaa, ilmasinkin tosta ajasta tunnin.
                              Retard Member

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8975
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by herja View Post
                                Aika kauan hierovat merkkiliikkeessä. Mä vaihdoin pumpun, termarin ja kotelon samassa ajassa ja tein ekaa kertaa, ilmasinkin tosta ajasta tunnin.
                                No ilmeisesti vesiventtiili/kiertovesipumppu oli häröillyt ja haitannut ilmausta. Pääasia että homma onnistui ja sovittu hinta piti. Olihan siinä moniura ja ilmastoinin hihnojen/rullien vaihtokin. Niin ja unohdin, vaihdettiin huohotin letkut ja separaattori myös.
                                Last edited by _nixu_; 01-01-2009, 00:04.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X