Eli tällainen kysymys heräsi: olen aika suurella varmuudella ostamassa 330d bmw:tä juuri tällä 204hv koneella, 04-05 vuotista, kysymys kuuluukin: onko automaattilaatikko silti sama vanha 5-vaihteinen kuin vanhemmissakin vai jo uudempa vankempi 6 vaihteinen, manuaalissa näytti vaihteitä 6 ainakin olevan. sitäkin ihmettelin että vääntökin rajattu 410nm vaikka 500 sarjalaisessa vääntöä otetaan 500nm irti.. tarkoitus olisi vähän maltillisesti hakea lisätehoa ja siksi automaatin kestävyys mietityttää... Suosiollako manuaali?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d 204hv vaihdelaatikko
Collapse
X
-
Sama vanha GM tekele.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by sirkus View PostSama vanha GM tekele.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHöpö, höpö. e90/91 330D:n perässä on nimenomaan jo tuo huomattavasti lujemmaksi....jos ei jopa uudemman bensastepin tasoiseksi osoittautunut kuusipykäläinen automaatti, jolla taas ei ole mitään tekemistä tämän venttiilikoneistovikaisen vanhan viisipykäläisen kanssa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ah, GM ASR5xxxx-whateverlaatikko.
Mitä saa kun yhdistää GM:än ja Ranskassa kasaamisen?
Paskan laatikon.
Isän autosta paukahti "vasta" 290tkm kohdalla, 1000e 80tkm ajettu aski Suomesta tilalle.
Eli ei paha rasti.728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postjopa uudemman bensastepin tasoiseksi osoittautunut kuusipykäläinen automaatti
Itse olen törmännyt jo niin moneen vaihteistovikaiseen E60:seen että luulen muutaman vuoden päästä silläkin olevan ihan saman maineen kuin E39:sin GM:lla. Tämän postin saa sitten 2010 kaivaa esiin näistä kirjoiteltaessa---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMillä lailla "osoittautunut"? Siksikö ettei forum ole vielä täynnä ZF:n tomaatin ongelmien kanssa painivia? Ehkä kannattaa kohdistaa katse sinne missä alle 4 v vanhoja autoja "yritetään" huoltaa.
Itse olen törmännyt jo niin moneen vaihteistovikaiseen E60:seen että luulen muutaman vuoden päästä silläkin olevan ihan saman maineen kuin E39:sin GM:lla. Tämän postin saa sitten 2010 kaivaa esiin näistä kirjoiteltaessa
Toisaalta, mikä tuon 6-pykäläisen oikeastaan rikkoisikaan kun tuossa vanhassa visipykäläisessä olevaa 3-4-pykälän venttiilikoneisto nylonlapsusta ei tässä enään ole? Eli jos tuo kuusipykäläinen korkkaa, niin se korkkaa aivan jonkin muun mekanismin aiheuttamana kuin tuon suunnitteluvirheen sisältämän 5-pykäläinen ja näin ei selvästikkään ole vieläkään tapahtunut vaikka ikää ja kilometrejä näihin on jo ehtinyt tulla.
Ok, tiedän toki että näitä 6-pykäläisiäkin on jokusia lähinnä takuuaikoina vaihdeltu, mutta nämä ovat olleet samaa esiintymisluokkaa kuin mitä nykypäivänä kaikissa muissakin merkeissä jossa käytetään elektronisesti yhtä kehittynyttä laitetta.
mm.itse uskalsin "ihan heittämällä" ostaa e60 530Da:n tietäen että varmasti ei tule laatikon kanssa ongelmia vaikka tästä tullaan ottamaan tehoa irti kohtullisen runsaasti. Tämä jää tietenkin nähtäväksi, mutta kun näillä kuitenkin on jo viitisen vuotta rullailtu Suomessakin satoja tuhansia kilometrejä ilman ongelmia, en todellakaan usko että tässä kohtaa salama näihin yht`äkkiä iskisi.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostToisaalta, mikä tuon 6-pykäläisen oikeastaan rikkoisikaan kun tuossa vanhassa visipykäläisessä olevaa 3-4-pykälän venttiilikoneisto nylonlapsusta ei tässä enään ole.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Poste60 530Da:n tietäen että varmasti ei tule laatikon kanssa ongelmia vaikka tästä tullaan ottamaan tehoa irti kohtullisen runsaasti.
M57N kuusipykäläisissä viat näyttävät olevan enemmänkin sellaisia jotka eivät estä matkantekoa kokonaan vaan aiheuttavat nykimisiä ja vääriä vaihtoja.---
Comment
-
Comment