Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d 204hv vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinkemaster
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 35

    330d 204hv vaihdelaatikko

    Eli tällainen kysymys heräsi: olen aika suurella varmuudella ostamassa 330d bmw:tä juuri tällä 204hv koneella, 04-05 vuotista, kysymys kuuluukin: onko automaattilaatikko silti sama vanha 5-vaihteinen kuin vanhemmissakin vai jo uudempa vankempi 6 vaihteinen, manuaalissa näytti vaihteitä 6 ainakin olevan. sitäkin ihmettelin että vääntökin rajattu 410nm vaikka 500 sarjalaisessa vääntöä otetaan 500nm irti.. tarkoitus olisi vähän maltillisesti hakea lisätehoa ja siksi automaatin kestävyys mietityttää... Suosiollako manuaali?
    -11 F11 525D
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Sama vanha GM tekele.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by sirkus View Post
      Sama vanha GM tekele.
      Höpö, höpö. e90/91 330D:n perässä on nimenomaan jo tuo huomattavasti lujemmaksi....jos ei jopa uudemman bensastepin tasoiseksi osoittautunut kuusipykäläinen automaatti, jolla taas ei ole mitään tekemistä tämän venttiilikoneistovikaisen vanhan viisipykäläisen kanssa.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Höpö, höpö. e90/91 330D:n perässä on nimenomaan jo tuo huomattavasti lujemmaksi....jos ei jopa uudemman bensastepin tasoiseksi osoittautunut kuusipykäläinen automaatti, jolla taas ei ole mitään tekemistä tämän venttiilikoneistovikaisen vanhan viisipykäläisen kanssa.
        Jos puhutaan 204 hv 330d:stä, kyseessä täytyy olla loppupään E46. Siinä tomaattina on edelleen GM:n klassikko.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • ttw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1016
          • Vantaa

          #5
          Ah, GM ASR5xxxx-whateverlaatikko.

          Mitä saa kun yhdistää GM:än ja Ranskassa kasaamisen?

          Paskan laatikon.

          Isän autosta paukahti "vasta" 290tkm kohdalla, 1000e 80tkm ajettu aski Suomesta tilalle.

          Eli ei paha rasti.
          728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
          Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
          MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            jopa uudemman bensastepin tasoiseksi osoittautunut kuusipykäläinen automaatti
            Millä lailla "osoittautunut"? Siksikö ettei forum ole vielä täynnä ZF:n tomaatin ongelmien kanssa painivia? Ehkä kannattaa kohdistaa katse sinne missä alle 4 v vanhoja autoja "yritetään" huoltaa.

            Itse olen törmännyt jo niin moneen vaihteistovikaiseen E60:seen että luulen muutaman vuoden päästä silläkin olevan ihan saman maineen kuin E39:sin GM:lla. Tämän postin saa sitten 2010 kaivaa esiin näistä kirjoiteltaessa
            ---

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by -Tapi View Post
              Millä lailla "osoittautunut"? Siksikö ettei forum ole vielä täynnä ZF:n tomaatin ongelmien kanssa painivia? Ehkä kannattaa kohdistaa katse sinne missä alle 4 v vanhoja autoja "yritetään" huoltaa.

              Itse olen törmännyt jo niin moneen vaihteistovikaiseen E60:seen että luulen muutaman vuoden päästä silläkin olevan ihan saman maineen kuin E39:sin GM:lla. Tämän postin saa sitten 2010 kaivaa esiin näistä kirjoiteltaessa
              Niin....saitilla ei tosiaan vielä taida olla yhtäkään kuusipykäläisen laukeamiskertomusta, mutta en todellakaan perusta väitettäni tähän, vaan ihan siihen tosiasiaan että ainakin vielä ko.purkulaatikoiden kysyntä Suomessa on lähes nolla. Täällä on kuitenkin todella paljon yli 250tkm:n ajosuoritteen vm.-03-05 e60:iä ja siltikin purkamopuolella ko.laatikkoja pidetään huonona artikkelina kaupattavaksi, aivan oisin kuin oli jo heti silloin kun ensimmäisistä e39 530D:stä takuut loppui.
              Toisaalta, mikä tuon 6-pykäläisen oikeastaan rikkoisikaan kun tuossa vanhassa visipykäläisessä olevaa 3-4-pykälän venttiilikoneisto nylonlapsusta ei tässä enään ole? Eli jos tuo kuusipykäläinen korkkaa, niin se korkkaa aivan jonkin muun mekanismin aiheuttamana kuin tuon suunnitteluvirheen sisältämän 5-pykäläinen ja näin ei selvästikkään ole vieläkään tapahtunut vaikka ikää ja kilometrejä näihin on jo ehtinyt tulla.
              Ok, tiedän toki että näitä 6-pykäläisiäkin on jokusia lähinnä takuuaikoina vaihdeltu, mutta nämä ovat olleet samaa esiintymisluokkaa kuin mitä nykypäivänä kaikissa muissakin merkeissä jossa käytetään elektronisesti yhtä kehittynyttä laitetta.
              mm.itse uskalsin "ihan heittämällä" ostaa e60 530Da:n tietäen että varmasti ei tule laatikon kanssa ongelmia vaikka tästä tullaan ottamaan tehoa irti kohtullisen runsaasti. Tämä jää tietenkin nähtäväksi, mutta kun näillä kuitenkin on jo viitisen vuotta rullailtu Suomessakin satoja tuhansia kilometrejä ilman ongelmia, en todellakaan usko että tässä kohtaa salama näihin yht`äkkiä iskisi.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9158
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Toisaalta, mikä tuon 6-pykäläisen oikeastaan rikkoisikaan kun tuossa vanhassa visipykäläisessä olevaa 3-4-pykälän venttiilikoneisto nylonlapsusta ei tässä enään ole.
                Mikäs juttu tämä on, kun en ole aiemmin kuullut vastaavasta GM:n laatikon osalta?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  e60 530Da:n tietäen että varmasti ei tule laatikon kanssa ongelmia vaikka tästä tullaan ottamaan tehoa irti kohtullisen runsaasti.
                  Eipä tuo E39 GM:n laatikkokaan ole näköjään lisätehoon kaatunut. Omasta ja tuttavapiirin puolesta voin sanoa että näyttää kestävän mukisematta ne tehot mitä E39 530d:sta on mahdollista ottaa.

                  M57N kuusipykäläisissä viat näyttävät olevan enemmänkin sellaisia jotka eivät estä matkantekoa kokonaan vaan aiheuttavat nykimisiä ja vääriä vaihtoja.
                  ---

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎