Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43B18 venttiileistä ja nokka-akselista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    M43B18 venttiileistä ja nokka-akselista

    Moikka,

    Kyselisin kun tuo vehjes naputtaa kylmänä jonkin verran ja lämpimänäkin pieni naputus sieltä kuuluu. Miten tuo venttiilien säätö menee tässä mallissa, kun muistaakseni oli hydrauliset nostajat? Siis kuinka iso operaatio ja mahtaakohan auttaa mitään.

    Pahimmassa tapauksessa nokka, nostajat ja venttiilit kai vaihtoon. Motilla ajettu 260tkm

    Terveisin,
    W124 voll, markalla pidemmälle
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    #2
    Tässä mallissahan ei siis pysty säätämään käsin koska ne säätyvät automaattisesti. Pahimmassa tapauksessa juuri nokka ja nostajat vaihtoon, ei kai venttiileitä tarvitse vaihtaa? Mutta itse en olisi huolissaan jos lämpöisestä koneesta ei juuri kuulu ääntä, tosiasiahan on että näistä kuuluu aina pieni "säksätys" joka ei ole vaarallista. Kokeile ensalkuun vaihtaa talvikäyttöön notkeammat öljyt niin pitäisi kylmänä naputus loppua nopeammin. Myös nokka-akselin yläpuolisen öljypukin putsaus olisi kohdallaan.
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Käytän tuon vehkeen Inspection II:ssa niin katsotaan onko tuolla öljynvaihdolla paljoakaan merkitystä. Pitäisiköhän tuohon tehdä/teettää samalla Forte-käsittely?

      Ja toisekseen tämä ei välttämättä liity mottiin mitenkään, mutta miksiköhän tuo alaka puhaltamaan lämpöä vasta 15min kuluttua KUN on ollut roikan päässä? Jos ei, niin saa kyllä todella kauan ajella, odotellessa lämpöä. Jäähdytysnestettä on tarpeeksi ja puhaltaa kyllä lämpimää pitkän ajon jälkeen...

      Niin ja kiitos vastauksesta
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        #4
        Jos ei tule lämmintä niin termostaatti vaihtoon. Kannattaa hakea alkuperäinen.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Jos ei tule lämmintä niin termostaatti vaihtoon. Kannattaa hakea alkuperäinen.

          Ongelma oli ilma järjestelmässä. Nyt tulee lämmintä.

          Uusi ongelma, syyläri taitaa vuotaa jäähdytysnestettä ja tuo menee tarkastelun alle viikonloppuna.

          Uusi kysymys: Mitä öljyä laatikkoon? Sinne meni mobilin litkut n. 2vko takaperin ja meni mielestäni huonompaan suuntaan kuin aiemmat!?
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16520
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by ka00z View Post
            Ongelma oli ilma järjestelmässä. Nyt tulee lämmintä.

            Uusi ongelma, syyläri taitaa vuotaa jäähdytysnestettä ja tuo menee tarkastelun alle viikonloppuna.

            Uusi kysymys: Mitä öljyä laatikkoon? Sinne meni mobilin litkut n. 2vko takaperin ja meni mielestäni huonompaan suuntaan kuin aiemmat!?
            Mitähän mobilia se oli ? Onko lootan kyljessä värillistä tarraa jonka per. osaa valita oikean öljyn ? Mitä oli aikaisemmin ?

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Mitähän mobilia se oli ? Onko lootan kyljessä värillistä tarraa jonka per. osaa valita oikean öljyn ? Mitä oli aikaisemmin ?
              Aikaisemmasta öljystä ei mitään käsitystä, huoltokirjasta en näe muutakuin leiman missä ko. työ suoritettu. Ainoastaan Mobilin litkuja sai viimosesta paikasta missä kävin, tai vaihtoehtona oli myös Castrol, mistä en saanut toimenpiteen aikana tietää.

              Elikkä pikaisen Googlauksen ja järjenkäytön jälkeen sinne meni Mobil ATF-220? Pelästyin lueskellessani että olisi automaattivaihteille, mutta kuulemma tuota käytetään manuskoissakin? Ei ainakaan minulla toimi kovin hyvin.

              Vituttaa helvetisti kun ykkönen ja kakkonen toimii huonommin kuin ennen. Tämän myötä rupes myös mietityttämään peräöljy, sinne meni Mobil VS500.
              Last edited by ka00z; 19-01-2009, 13:01.
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16520
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by ka00z View Post
                Aikaisemmasta öljystä ei mitään käsitystä, huoltokirjasta en näe muutakuin leiman missä ko. työ suoritettu. Ainoastaan Mobilin litkuja sai viimosesta paikasta missä kävin, tai vaihtoehtona oli myös Castrol, mistä en saanut toimenpiteen aikana tietää.

                Elikkä pikaisen Googlauksen ja järjenkäytön jälkeen sinne meni Mobil ATF-220? Pelästyin lueskellessani että olisi automaattivaihteille, mutta kuulemma tuota käytetään manuskoissakin? Ei ainakaan minulla toimi kovin hyvin.

                Vituttaa helvetisti kun ykkönen ja kakkonen toimii huonommin kuin ennen. Tämän myötä rupes myös mietityttämään peräöljy, sinne meni Mobil VS500.
                Oli sama atf ex. is-lootassa, toimi hyvin kylmänä ja kuumana. Eikä tarvitse pelästyä, rattaita ja laakereita tomaatissakin on.

                E: Käytettiinkö jarkeä myös korjaamolla, se kun ei aina ole itsestäänselvyys... Katso löytyykö sitä tarraa lootasta.

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Oli sama atf ex. is-lootassa, toimi hyvin kylmänä ja kuumana. Eikä tarvitse pelästyä, rattaita ja laakereita tomaatissakin on.

                  E: Käytettiinkö jarkeä myös korjaamolla, se kun ei aina ole itsestäänselvyys... Katso löytyykö sitä tarraa lootasta.

                  Ei ole mitää tarraa laatikossa, ainakaan uutta. Liimas tarran tulipellin alle ja siellähän ne vaihdetut öljyt ym. komeilee. Tuo ATF toimii n. 15min jälkeen ihan ok, mutta ennen sitä aika heikosti.

                  Ja nokka-akselin ääni ei kyllä ole parantunut lainkaan, öljynvaihtovälin lyhenemisestä huolimatta. Kohta se on varmaan otettava auki. Mistä yleensä noita nokkia (vakio/muu) kannattaa katsella, ebay? Ja mitkä nokat tuohon käy, käykö m40b18 koneesta? Dbilaksella näytti olevan ebayssa myynnissä huokeaan 399euroon nokkia ja m40-satsin sais 200e pintaan.
                  Last edited by ka00z; 23-01-2009, 09:35.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Lainataan nyt jo vanhempaa threadia.

                    Ongelmat bemun kanssa eivät liittyneet tällä kertaa termariin. Kone päästää paisariin paineet ja puskee jäähdytysnesteet ulos. Tällä hetkellä työn alla, mutta todennäköisesti kansi lähtee vaihtoon.

                    Mites m40 kansi sopii m43 tilalle vai sopiiko ollenkaan?
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Zolton
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 75
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by ka00z View Post
                      Lainataan nyt jo vanhempaa threadia.

                      Ongelmat bemun kanssa eivät liittyneet tällä kertaa termariin. Kone päästää paisariin paineet ja puskee jäähdytysnesteet ulos. Tällä hetkellä työn alla, mutta todennäköisesti kansi lähtee vaihtoon.

                      Mites m40 kansi sopii m43 tilalle vai sopiiko ollenkaan?
                      Ei sovi. M40 on hihnalla ja M43 ketjulla.

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by Zolton View Post
                        Ei sovi. M40 on hihnalla ja M43 ketjulla.
                        Selvä, kiitos. Katselin noita m43 kansia vaan alustavasti ebaysta ja varaosahausta, mutta on todella rajoitetusti ainakin Suomessa noita saatavilla :think
                        Ebaysta jos tarvii tilailla niin otetaan nokkasatsi samalla mukaan.

                        edit:

                        eipä näytä Saksassakaan pahemmin m43 olevan
                        Last edited by ka00z; 18-03-2009, 14:18. Reason: vitutus
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          #13
                          Updatea vähän

                          Pahvi oli entinen, mutta kansi kunnossa.

                          Venttiilit ja istukat eivät olleet enää tiiviit joten ne työstetään kuntoon. Parempi näin.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎