Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 Koneremontti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapani K.
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 423
    • Tampere

    m10 Koneremontti?

    Säädätin venttiilinvälykset tossa pari päivää sitten jolloin kävi ilmi,että nokka-akseli ja keinut ovat kohtapuoliin vaihtokunnossa.Nyt kysynkin teiltä viisaammilta,että mitä muuta kannattais laittaa tossa nokan ja keinujen yhteydessä?Täydellinen koneremontti vai pelkkä yläpää?

    Koneella on ajettu tällä hetkellä 317tkm ilman suurempia murheita.Kone on kilometreihin nähden muuten ihan hyvässä kunnossa,ei pidä ylimääräisiä ääniä eikä vie öljyä.

    Autoa olis tarkoitus pitää vielä ties kuinka kauan ja noita kilometrejäkin tulee noin 20tkm vuodessa.Eli mitä kannattais tehdä?
  • energy
    BTCF Member
    • May 2003
    • 1697
    • Haukipudas, Oulu

    #2
    Jos sitä konetta ei vielä kertaakaan ole rempattu, niin varmaan kannattaa tarkistaa missä kunnossa alapään laakerit on. Voihan ne vieläkin olla priimakunnossa, mutta jos tuon verran alkaa oleen kilometrejä niin itse ainakin käyttäsin koko koneen osina ja vaihtasin alapään laakerit. Eipähän tarvitse ihan heti sitten taas olla repimässä konetta auki
    :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
    :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
    :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

    Comment

    • Larry
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 646
      • höpö

      #3
      Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, olen kyllä ollutkin (m20b25 remppa) ottasin koneen pöydälle ja tekisin täydellisen koneremontin, ehkä männät jättäisin vaihtamatta. Toki on tarkastettavat ovatko ne tai sylinterit kovin kuluneet. Reijät kannattaa hoonauttaa koneistamossa, eikä sohia itse millään vispilällä sinne. Eli kannesta jos lähdetään niin, koko kansi kannattas rempata(ohjurit vaihtaa, seetit konestaa, nokka, keinut yms.) Alas uudet laakerit, stefat+kaikki tiivisteet ja männänrenkaat. M10 on kuiteskin aika edullinen rempata, verrattuna m20 mottiin.

      Comment

      • Spud
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 810
        • Helsinki

        #4
        Ainakin kiertokangen alapään laakerit kannattaa vaihtaa ehdottomasti.

        On nimittäin jäänyt hyllyyn Glacier Vandervell -merkkiset stanu liuskat m10:n. Paketissa on vielä joku hieno hologrammi. Mielelläni noista luopuisin.
        Bad whiskey is better than wine
        ---------------------

        Comment

        • Tapani K.
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 423
          • Tampere

          #5
          Kiitoksia vaan vastauksista.Ei tolle koneelle oo tehty mitään paitsi kansipahvi on kerran vaihdettu.Kauan tollanen m10 kone yleensä kestää?

          Kyllä toi varmaan kannattaisi sitten kokonaan remontoida kun autoa on vielä tarkoitus pitää ja sillä ajaa.Paljon tollaisesta täydellisestä remontista kannattaa maksaa tai paljon se saa maksaa jos sen jossain teettää?

          Comment

          • jyrkkis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 503
            • Jänkä

            #6
            Kestää puoli miilä vi**uilematta jos et särkemällä särje ja vaihtelet öljyjä sopivasti...eli paskoja n. 5000 km välein, öljyt+suodatin 10 tkm välein. Liian ohutta ei kannata laittaa tai jotain uutta hipo-öljyä, se tappaa tivisteet nimim. öljypohja irti alakautta ja huomenna takaisin
            Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

            Never Fuck With The Countryboys

            Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

            Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

            Comment

            • Bavaria
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 494

              #7
              Originally posted by jyrkkis
              Kestää puoli miilä vi**uilematta jos et särkemällä särje ja vaihtelet öljyjä sopivasti...eli paskoja n. 5000 km välein, öljyt+suodatin 10 tkm välein. Liian ohutta ei kannata laittaa tai jotain uutta hipo-öljyä, se tappaa tivisteet nimim. öljypohja irti alakautta ja huomenna takaisin
              Joo ei se pelkästään ajamalla rikki mene. Lähtikö öljypohja suurempia purkammatta irti vai joutuko konetta nostamaan ylöspäin? T: nimim. hipo öljyt ja litra viikossa maahan.

              edit: Mihin malliin vaihat sitä tiivistettä. Oma on E30.

              Comment

              • jyrkkis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 503
                • Jänkä

                #8
                Bavarialle: Joo 6 tuntia taikinointia ja homma valmis. Alumiininen öljypohja ei tule pois jos konetta ei nosta ylös. Helpoiten onnistuu kun löysää mutterit pois koneen tyynyistä ja tunkkaa kytkinkopasta.
                Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                Never Fuck With The Countryboys

                Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Larry
                  Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, olen kyllä ollutkin (m20b25 remppa) ottasin koneen pöydälle ja tekisin täydellisen koneremontin, ehkä männät jättäisin vaihtamatta. Toki on tarkastettavat ovatko ne tai sylinterit kovin kuluneet. Reijät kannattaa hoonauttaa koneistamossa, eikä sohia itse millään vispilällä sinne. Eli kannesta jos lähdetään niin, koko kansi kannattas rempata(ohjurit vaihtaa, seetit konestaa, nokka, keinut yms.) Alas uudet laakerit, stefat+kaikki tiivisteet ja männänrenkaat. M10 on kuiteskin aika edullinen rempata, verrattuna m20 mottiin.
                  + uudet venat! (yms.)
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • mrek
                    Newbiemmer
                    • Feb 2005
                    • 23

                    #10
                    Kansiremontti Tampereella?

                    Moi!
                    Osaisiko joku suositella Pirkanmaalla korjaamoa, joka tekisi M10-koneeseen kansiremontin? Itsellänikin pitää aika säksätystä, joten pitäisi löytää osaava paja, joka ei kuitenkaan koko moottoria lähde heti vaihtamaan!

                    Selviääkö puristuspainemittauksella venttiilien kunto eli olisiko vain keinuvivut, nokka-akseli tms. kulunut?

                    t. Mika
                    -------------------------------------------------

                    Originally posted by Tapani K.
                    Säädätin venttiilinvälykset tossa pari päivää sitten jolloin kävi ilmi,että nokka-akseli ja keinut ovat kohtapuoliin vaihtokunnossa.Nyt kysynkin teiltä viisaammilta,että mitä muuta kannattais laittaa tossa nokan ja keinujen yhteydessä?Täydellinen koneremontti vai pelkkä yläpää?

                    Koneella on ajettu tällä hetkellä 317tkm ilman suurempia murheita.Kone on kilometreihin nähden muuten ihan hyvässä kunnossa,ei pidä ylimääräisiä ääniä eikä vie öljyä.

                    Autoa olis tarkoitus pitää vielä ties kuinka kauan ja noita kilometrejäkin tulee noin 20tkm vuodessa.Eli mitä kannattais tehdä?

                    Comment

                    • Baur TC
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 112
                      • Turku

                      #11
                      Mika, kuinkas paljo sil on ajettu ja onk venat säädetty???
                      Kokeile ohivuoto mittaust ja kuuntele putken pääst tai imusarjast kuuluukos suhinaa.
                      Last edited by Baur TC; 11-03-2005, 13:09.
                      Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎