Perän takakansien hitsausta / kunnostusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LiLHezz
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 647
    • Pilpala / Riihimäki

    Perän takakansien hitsausta / kunnostusta

    Sellaista tossa aattelin kiinnostaisko porukkaa saada ne haljenneet tai muutenkin rikkoutuneet perän alu-takakannet korjattua? Olis mahdollisuus hitsata, maalata ja vaikka vahvistaakkin kansia / kiinnikkeitä pientä korvausta vastaan
    Last edited by LiLHezz; 10-01-2009, 18:32.
    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

    E30 325iXA Touring
    Lizzy - '82
    Jättiprojekti
  • LiLHezz
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 647
    • Pilpala / Riihimäki

    #2
    Kuvia..

    Täs olis pari kuvaa e36:sen kopasta joka hitsattiin:




    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

    E30 325iXA Touring
    Lizzy - '82
    Jättiprojekti

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      pistätkö vaikka privaan hintaa. mulla ois yks e30:n typ188 kansi missä on korvakossa 3 halkeamaa
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1228
        • LAHTI

        #4
        Eikö tuo ole E36 Takakansi vai????

        Originally posted by LiLHezz View Post
        Täs olis pari kuvaa e36:sen kopasta joka hitsattiin:




        Kuvassahan on E36 325i Takakansi...ja käykö sellainen takakansi suoraan E30:seen onko sellaisesta tietoa tulisi kahdella kiinni yhden sijasta olisi vahvempi...
        Last edited by 325E; 11-01-2009, 11:08.

        Comment

        • LiLHezz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 647
          • Pilpala / Riihimäki

          #5
          Originally posted by 325E View Post
          Kuvassahan on E36 325i Takakansi...ja käykö sellainen takakansi suoraan E30:seen onko sellaisesta tietoa tulisi kahdella kiinni yhden sijasta olisi vahvempi...
          niin on. Ja en usko että käy e30:iin..
          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

          E30 325iXA Touring
          Lizzy - '82
          Jättiprojekti

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            #6
            Pulttijako näköjään näyttää hyvin samalle molemmissa.






            Eipä ole tullut edes mieleen että voisi sopia, mutta saattaa hyvinkin olla mahdollista. Kuvien perusteella jopa todennäköistä. E30 koriin tietty vaatii uudet kiinnityspisteet Voin kokeilla kannen sopivuutta illalla, kun tallista molemmat löytyy. Edesauttaa myös omia hommeleita jos asia näin on. Kiitos vinkistä.
            Last edited by Mörökölli; 11-01-2009, 11:31.
            www.nenifab.com

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Ja tiivistyspinta on suora hitsauksen jälkeen? Tai emt miten paljon ko materiaali vetää mutkalle hitsatessa.

              Samalla menetelmällä saisi tehtyä jäähdytysripahässäkän kannen alareunaan?
              siis :
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Ja tiivistyspinta on suora hitsauksen jälkeen? Tai emt miten paljon ko materiaali vetää mutkalle hitsatessa.

                Samalla menetelmällä saisi tehtyä jäähdytysripahässäkän kannen alareunaan?
                siis :
                Monellako peräöljyt käy niin kuumana että tuollaiset tarvitsee olla? Hifistelyn toki ymmärrän orggis-osalla mutta tiggisaumasta tehty rivakko ei kai sitä ole kenenkään silmissä.
                www.nenifab.com

                Comment

                • LiLHezz
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 647
                  • Pilpala / Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Ja tiivistyspinta on suora hitsauksen jälkeen? Tai emt miten paljon ko materiaali vetää mutkalle hitsatessa.

                  Samalla menetelmällä saisi tehtyä jäähdytysripahässäkän kannen alareunaan?
                  siis :
                  Se on koko koppa esilämmitetty ennen hitsausta ni ei se kyl paljoa vetele. Tiivisteliimaa väliin ku asentaa ni ei vuoda (näin siis itse tein about 5000km sitte)
                  Toimii ja pitää hyvin.

                  Kyllä toi rivotuski onnistuu.
                  Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                  E30 325iXA Touring
                  Lizzy - '82
                  Jättiprojekti

                  Comment

                  Working...
                  X