Announcement

Collapse
No announcement yet.

800-sarjaan m5:sen kone+laatikko (vm.99)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tzibbo
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 2

    800-sarjaan m5:sen kone+laatikko (vm.99)

    onko mahdollista/järkeä toteuttaa??kukaan tehnyt vastaavan laista?:think
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 999
    • 29100/310053

    #2
    Originally posted by tzibbo View Post
    onko mahdollista/järkeä toteuttaa??kukaan tehnyt vastaavan laista?:think
    eipä ole tullut moista intternetistä vastaan ja standardihakukin tuotti vesiperän - kannustava kommentti jollekin samaa hautoneelle kyllä löytyi: "Buy a Porsche or Ferrari instead."

    E34 M5:n keulalle on S62B50 todistetusti sovitettu, toisessa tais mennä DSC:kin mukana Melkein vois kuvitella että E31:een jopa helpompi homma? Minusta M60/70 -> S62 (oletan ettei ole 850CSi... ) swap on 10x kertaa parempi idea kuin maalata 8-satku postiauton väriseksi ja varustaa se 22" kromivanteilla
    Last edited by HC91; 18-01-2009, 19:20.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #3
      Originally posted by HC91 View Post
      eipä ole tullut moista intternetistä vastaan ja standardihakukin tuotti vesiperän - kannustava kommentti jollekin samaa hautoneelle kyllä löytyi: "Buy a Porsche or Ferrari instead."

      E34 M5:n keulalle on S62B50 todistetusti sovitettu, toisessa tais mennä DSC:kin mukana :eek Melkein vois kuvitella että E31:een jopa helpompi homma?
      Toinen on Motorsportin 8er-tekele 850Csi. www.mobile.de taikka www.autoscout24.de.

      Mutta jos siis sinulla on jo tuo auto ja moottori niin joku muu voi sitten kertoa miten swappi tapahtuu.
      Tarkoitatko vuosimallilla -99 autoa vaiko moottoria? Eli ollaanko kasiin työntämässä E34 vaiko E39 M5-moottoria?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • tzibbo
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 2

        #4
        ei ole vielä autoa tai moottoria..e39m5 moottoria mietittiin..kiinnosti lähinnä tietää onko joku jo tehnyt vastaavan toteutuksen

        vois olla kunnon herrasmiässportti!!

        ku 840/850 moottorit eivät mielestäni ole riittävät e31 tasoiseen autoon.

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #5
          Eipä ole vastaavaa tullut vastaan Suomessa eikä muuallakaan. Jos tuon sinä tai joku muu tekee, niin vittu soikoon, siinä ois munaa
          E39 ja E91

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            #6
            Makeahan tuo kyllä olisi! 8-satkuissa on kyllä nähty S38 muttei S62.
            Ei muuta kuin teet tollasen!
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Jossain Total BMW-lehdessä oli juttu juuri tuollaisesta autosta. Siinä oli E39 M5 moottorin perään naitettu vielä automaattivaihteistokin.

              M70 on hieno moottori, mutta omastakin mielestä vähän hassu valinta E31:n motivaattoriksi.


              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                No, Nettiauton halvin on tällä hetkellä 12500€.
                Paljonkohan voimaosastoon pitäisi budjetoida..
                S62 vai S38?
                Luulen että vastauksia tulee enemmän sitten kun on auto pihassa ja niinpoispäin.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  WANHA!

                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Jossain Total BMW-lehdessä oli juttu juuri tuollaisesta autosta. Siinä oli E39 M5 moottorin perään naitettu vielä automaattivaihteistokin.
                    Tässä yksi artikkeli vastaavasta, liekö sama auto. KLIK
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tässä yksi artikkeli vastaavasta, liekö sama auto. KLIK

                      Kyllä, sama vessa. Total BMW:ssä luki, että oli ollut vähän vaikeuksia saada automaatti toimimaan tuon M5-moottorin kanssa. Total BMW:ssä nyt lukee välillä mitä sattuu, mutta tuo on kyllä helppo uskoakin. Hatunnoston arvoinen homma. Rupeaa olemaan voimasuhteet jo sinne päin ulkonäön kanssa.

                      Jos E31 kiinnostaa, niin kyllä pitäis kiinnostaa tämäkin: http://860.sentineltech.net/
                      Last edited by Bullitt; 18-01-2009, 22:02.


                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1561
                        • Helsinki

                        #12
                        Tuollaisen muutoksen voisi kuvitella jopa olevan helppo toteuttaa mikäli aihiona on 840 manuaali. Automaatti tai 850 voi mennä vähän vaikeammaksi mutta aivan varmasti löytyy vaikeampiakin tapauksia jotka on saatu toimimaan. Eli jostain vaan konevikainen aihio, kolariauton tekniikka ja naittamaan yhteen. Jotta homma menisi oikein pitää kyllä varmistaa mitä insinööri vaatii konttorilla ja 7kW/kg vai mikä se nyt oli tehoraja saattaa kyllä tulla vastaan.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎