Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B25 Päästöistä, ilmamassamittarista ja lambdasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2170
    • Himas

    M52B25 Päästöistä, ilmamassamittarista ja lambdasta

    Päästöt pielessä, tyhjäkäynnillä HC 180 ja CO rajoilla, kierroksilla CO 0,6. Imuvuodot tutkittu, haitarikumi vaihdettu jo pari vuotta sitten.

    Pakokaasupäästötestissä otettiin ilmamassamittarin piuha irti ja päästöt pomppasi pahemmiksi hetkellisesti, mutta tippui samaan mitä ne oli piuha kiinni (tämä viittaisi vialliseen ilmamassamittariin).

    Vikakoodit luettu Rahun toimesta, ei vikakoodeja (paitsi IMM, joka johtui todennäköisesti piuhan irroittamisesta, ei tullut nollaamisen jälkeen takaisin).

    Onko samalla moottorilla ajaneilla kokemuksia, missä vika todennäköisimmin? Lambdat tai IMM?

    Lopuksi: Kokemuksia muiden kuin Laakkosen myymistä ilmamassamittareista ja lambda-antureista?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Originally posted by mikron View Post
    Päästöt pielessä, tyhjäkäynnillä HC 180 ja CO rajoilla, kierroksilla CO 0,6. Imuvuodot tutkittu, haitarikumi vaihdettu jo pari vuotta sitten.

    Pakokaasupäästötestissä otettiin ilmamassamittarin piuha irti ja päästöt pomppasi pahemmiksi hetkellisesti, mutta tippui samaan mitä ne oli piuha kiinni (tämä viittaisi vialliseen ilmamassamittariin).

    Vikakoodit luettu Rahun toimesta, ei vikakoodeja (paitsi IMM, joka johtui todennäköisesti piuhan irroittamisesta, ei tullut nollaamisen jälkeen takaisin).

    Onko samalla moottorilla ajaneilla kokemuksia, missä vika todennäköisimmin? Lambdat tai IMM?

    Lopuksi: Kokemuksia muiden kuin Laakkosen myymistä ilmamassamittareista ja lambda-antureista?
    Lambdoja saa ainakin Ebaysta tai purkaamolta ihan kotoisesta Suomestakin.
    Missä kunnossa katalysaattori on? Annoitko moottorille tarpeeksi "happea", ennen päästötestiä? Saattaa olla, että katalysaattoriin on päässyt palamatonta ainetta ja vahinkoa on tapahtunut.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2170
      • Himas

      #3
      Originally posted by ka00z View Post
      Lambdoja saa ainakin Ebaysta tai purkaamolta ihan kotoisesta Suomestakin.
      Missä kunnossa katalysaattori on? Annoitko moottorille tarpeeksi "happea", ennen päästötestiä? Saattaa olla, että katalysaattoriin on päässyt palamatonta ainetta ja vahinkoa on tapahtunut.
      Katti vaihdettu kolme vuotta sitten, ja siinä käsityksessä olen, että 99% se ei ole kattivika jos ei sisuskalut ole irronnut.

      40km moottorietieajoa parin asteen pakkaskelillä ja suoraan päästömittauksiin, eli kyllä oli lämmin.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2170
        • Himas

        #4
        Päästöt kohdillaan

        Päästöt rajoissa, CO:t lähes nollassa ja HC:t alle 20. Katsastuksestakin leima ilman huomautuksia.

        Vaihdetut osat: ilmamassamittari, lambda-anturit ja viimein katti. Vasta katin vaihto tiputti päästöt sallittuihin rajoihin. Ja vieläkin piti antaa happea kunnolla, ennenkuin arvot laski rajoihin.

        Imuvuodot tutkittiin jarrukliinerillä ennen osien vaihtoa, eikä löytynyt. Tulihan tuolle mukavasti hintaa...
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Lötkö
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 644
          • Keskisuomi

          #5
          Originally posted by mikron View Post
          Päästöt rajoissa, CO:t lähes nollassa ja HC:t alle 20. Katsastuksestakin leima ilman huomautuksia.

          Vaihdetut osat: ilmamassamittari, lambda-anturit ja viimein katti. Vasta katin vaihto tiputti päästöt sallittuihin rajoihin. Ja vieläkin piti antaa happea kunnolla, ennenkuin arvot laski rajoihin.

          Imuvuodot tutkittiin jarrukliinerillä ennen osien vaihtoa, eikä löytynyt. Tulihan tuolle mukavasti hintaa...
          Onhan putkisto muuten täysin tivis,ettei vuoda mistään?

          Ja kai ne tajus konttorilla peittää toisen röörin ulostulosta.

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2170
            • Himas

            #6
            Originally posted by Lötkö View Post
            Onhan putkisto muuten täysin tivis,ettei vuoda mistään?

            Ja kai ne tajus konttorilla peittää toisen röörin ulostulosta.
            Eipä vuoda putkisto, eikös jäännöshappi olisi silloin enempi kuin 0,07? Ja taitaa olla yksi ulostulo vaan.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎