Pari asiaa turbosta jäi pienen opiskelun jälkeen epäselväksi:
Jatkaako pakokaasu turbon jälkeen pakoputkistoon vai miten? Eikö ole hankalaa saada alkuperäinen loppuputkisto sopimaan turboon vai tuleeko settien mukana sovitussarja sille (siis sen jälkeen kun pakokaasu poistuu turbosta, miten se ohjataan pakoputkistoon)?
Eikö olisi tehokkaampaa ohjata pakokaasu kokonaan turbiin ohi ja sitten vasta pakoputkeen, eikä että se etenee putkistoon turbiinin yläpuolelta (jos homma nyt toimii edes näin)?
Entäs koska turbo dumppaa ylimääräiset paineet pihalle? Ajattelin että silloin, kun kierrokset laskee niin matalalle ettei turbo enää vaikuta, eli onko väärin? Ja silloin myös kun paine nousee liian korkealle?
Ilmanputsarista: Sain sellaisen käsityksen että vanha/alkuperäinen putsari otetaan pois ja vaihdetaan turbon omaan. Kompressori ottaa ilman uuden, oman, putsarin läpi, työntää ilman (välijäähdyttimen kautta) kaasarin läpi sylintereihin?
Onko välijäähdytin erillään auton normaalin jäähdyttimen kanssa? Sijoitetaan vissiin normaalin jäähyn eteen yms. ilmavirta paikkaan??
Jos auto on ohjelmoitu niin, ettei se pysty tuottamaan tarpeeksi bensaa turbolle, vaihdetaanko tällöin lastu?
Amerikkalaisissa elokuvissa esiintyy yleensä konepellin läpi tuleva turbo, joten ottaako turbo ilmansa sen kautta? Eikö putsari täyty tällöin nopeaa ja vesi/pöly yms paska pääsee läpi rikkoen koko systeemin? Eikös tämä ole yleensä ratkaisu jos turbo ei mahdu konepellin alle?
Mitkä osat täytyy vahvistaa ennen turbon asentamista ja mitä huoltotoimenpiteitä tulee lisää?
Kiitos.
Jatkaako pakokaasu turbon jälkeen pakoputkistoon vai miten? Eikö ole hankalaa saada alkuperäinen loppuputkisto sopimaan turboon vai tuleeko settien mukana sovitussarja sille (siis sen jälkeen kun pakokaasu poistuu turbosta, miten se ohjataan pakoputkistoon)?
Eikö olisi tehokkaampaa ohjata pakokaasu kokonaan turbiin ohi ja sitten vasta pakoputkeen, eikä että se etenee putkistoon turbiinin yläpuolelta (jos homma nyt toimii edes näin)?
Entäs koska turbo dumppaa ylimääräiset paineet pihalle? Ajattelin että silloin, kun kierrokset laskee niin matalalle ettei turbo enää vaikuta, eli onko väärin? Ja silloin myös kun paine nousee liian korkealle?
Ilmanputsarista: Sain sellaisen käsityksen että vanha/alkuperäinen putsari otetaan pois ja vaihdetaan turbon omaan. Kompressori ottaa ilman uuden, oman, putsarin läpi, työntää ilman (välijäähdyttimen kautta) kaasarin läpi sylintereihin?
Onko välijäähdytin erillään auton normaalin jäähdyttimen kanssa? Sijoitetaan vissiin normaalin jäähyn eteen yms. ilmavirta paikkaan??
Jos auto on ohjelmoitu niin, ettei se pysty tuottamaan tarpeeksi bensaa turbolle, vaihdetaanko tällöin lastu?
Amerikkalaisissa elokuvissa esiintyy yleensä konepellin läpi tuleva turbo, joten ottaako turbo ilmansa sen kautta? Eikö putsari täyty tällöin nopeaa ja vesi/pöly yms paska pääsee läpi rikkoen koko systeemin? Eikös tämä ole yleensä ratkaisu jos turbo ei mahdu konepellin alle?
Mitkä osat täytyy vahvistaa ennen turbon asentamista ja mitä huoltotoimenpiteitä tulee lisää?
Kiitos.
Comment