Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 sammuu ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nifa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 292
    • Kymenlaakso™

    M50B25 sammuu ajossa

    Kulkupelinä on E36 -92:nen coupe ajettu 190tkm ja kannen alla porisee M50B25. Kävin ajalemassa autolla vähän pidempää lenkkiä (noin. 30km) kun erään risteyksen jälkeen tuntui ettei auto vastaa kaasuun, veto hävis -> auto rullas moottorijarrutuksella mutta kierrokset katos 0:aan. Noh, auto sammuksiin, takas käyntiin. Ei mitään ongelmia kunnes pysähdyin pihaan, tyhjäkäynti romahti n. 450-500 ja kävi tosi epätasasesti (ihanku ois ehkä ollu yks pytty pois pelistä). Noh sammutin auton, kävin juomassa kahvit sisällä, takas pihalle, auto tulille, ei mitään ongelmia ja kävi nätisti. Ajoin takas kotia (30km, moottoritietä), viimesissä valoissa ennen kotiani, veto katosi risteyksen jälkeen, tunsin heti ku painoin kaasua että nyt se tekee saman. Samantien käyntiin, seuraavassa risteyksessä yritti takellella, painoin kaasua ei tapahtunu heti mitään, 1sek viiveellä nykäs aika kovasti ja kierrokset pamahti tyhjäkäynniltä noin 2k mut ei sammunu. Pääsin pihaan ja taas tyhjäkäynti takelsi.

    Muuta faktaa:
    Öljyä koneessa on.
    tärkeät releet vaihdettu noin 4tkm sitten.
    Nokka-akselin asentoanturi noin 4tkm sitten.
    Haitariputket tarkistettu ja imuilmavuodot huohottimesta korjattu.
    ICV putsattu kesällä samoihin aikoihin anturien vaihdon kanssa.
    Akku vaihdettu kuukauden sisään.
    Vikakoodien lukulaitteet löytyy iteltäänkin, pitää yrittää saada se piuhanpäähän täs vkl aikana.

    Ehdotuksia?
    Last edited by Nifa; 31-01-2009, 05:18.
    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Bensapumppu voisi olla yksi vaihtoehto, niitä on noissa mennyt.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      Tää voi olla kaukaa haettua mutta voisko olla tankin huohotuksessa vikaa, että tekis alipaineen tankkiin, testaa että käyt ajaa lenkin ilman korkkia että hyytyykö.
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4
        Originally posted by jarzap View Post
        Tää voi olla kaukaa haettua mutta voisko olla tankin huohotuksessa vikaa, että tekis alipaineen tankkiin, testaa että käyt ajaa lenkin ilman korkkia että hyytyykö.
        Todennäköisempänä pidän tuota pumppua. Teeppä testilenkki et nyppäät takapenkin pois ja vänkärin puolelta se pyöreä luukku auki ja sit ajelet ja jos pumpun hurina loppuu aina kun vika tulee niin pumpussa vika
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • Nifa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 292
          • Kymenlaakso™

          #5
          Originally posted by Bemu500 View Post
          Todennäköisempänä pidän tuota pumppua. Teeppä testilenkki et nyppäät takapenkin pois ja vänkärin puolelta se pyöreä luukku auki ja sit ajelet ja jos pumpun hurina loppuu aina kun vika tulee niin pumpussa vika
          Eli pumpun pitäs jäädä kurnuttamaan ja pitämään painetta yllä vaikka suuttimet ei annostele? Tai siis että pumpun pitäs hurista kokoajan kun moottori on käynnissä?
          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            #6
            Originally posted by Nifa View Post
            Eli pumpun pitäs jäädä kurnuttamaan ja pitämään painetta yllä vaikka suuttimet ei annostele? Tai siis että pumpun pitäs hurista kokoajan kun moottori on käynnissä?
            Joo pumpun pitää hurista koko ajan.
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • Nifa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 292
              • Kymenlaakso™

              #7
              Hurraa, jotain edistymistä, nyt sammahti silleen että sai sahata takasi käyntiin. Positiivinen asia sen takia että jaksaa itsekkin taas uskoa että asia on selvitettävissä Noh, tän viikonlopun yövuorot takana, toivottavasti päivällä pääsis testailemaan. Itte alan kans kallistumaan bensapumppuun tai sitten kammen anturiin.
              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #8
                Originally posted by Nifa View Post
                Hurraa, jotain edistymistä, nyt sammahti silleen että sai sahata takasi käyntiin. Positiivinen asia sen takia että jaksaa itsekkin taas uskoa että asia on selvitettävissä Noh, tän viikonlopun yövuorot takana, toivottavasti päivällä pääsis testailemaan. Itte alan kans kallistumaan bensapumppuun tai sitten kammen anturiin.
                Gut ja
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Kaverin ex-ooppeli teki just tuota samaa, kun oli kammen anturilta piuha kulunut puhki, että siihen suuntaan omankin ääneni annan.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • 426Hemi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 621
                    • Pälkäne

                    #10
                    Originally posted by Nifa View Post
                    Kulkupelinä on E36 -92:nen coupe ajettu 190tkm ja kannen alla porisee M50B25. Kävin ajalemassa autolla vähän pidempää lenkkiä (noin. 30km) kun erään risteyksen jälkeen tuntui ettei auto vastaa kaasuun, veto hävis -> auto rullas moottorijarrutuksella mutta kierrokset katos 0:aan. Noh, auto sammuksiin, takas käyntiin. Ei mitään ongelmia kunnes pysähdyin pihaan, tyhjäkäynti romahti n. 450-500 ja kävi tosi epätasasesti (ihanku ois ehkä ollu yks pytty pois pelistä). Noh sammutin auton, kävin juomassa kahvit sisällä, takas pihalle, auto tulille, ei mitään ongelmia ja kävi nätisti. Ajoin takas kotia (30km, moottoritietä), viimesissä valoissa ennen kotiani, veto katosi risteyksen jälkeen, tunsin heti ku painoin kaasua että nyt se tekee saman. Samantien käyntiin, seuraavassa risteyksessä yritti takellella, painoin kaasua ei tapahtunu heti mitään, 1sek viiveellä nykäs aika kovasti ja kierrokset pamahti tyhjäkäynniltä noin 2k mut ei sammunu. Pääsin pihaan ja taas tyhjäkäynti takelsi.

                    Muuta faktaa:
                    Öljyä koneessa on.
                    tärkeät releet vaihdettu noin 4tkm sitten.
                    Nokka-akselin asentoanturi noin 4tkm sitten.
                    Haitariputket tarkistettu ja imuilmavuodot huohottimesta korjattu.
                    ICV putsattu kesällä samoihin aikoihin anturien vaihdon kanssa.
                    Akku vaihdettu kuukauden sisään.
                    Vikakoodien lukulaitteet löytyy iteltäänkin, pitää yrittää saada se piuhanpäähän täs vkl aikana.

                    Ehdotuksia?

                    Mulla ainakin eilen ku loppu omasta samanlaisesta vehkeestä gasoliini, nii kävi just hetken tuollain mainitsemallasi tavalla, ja sitten sammui. Eli tsekkaa se bensapumppu että pumppaako ainetta koneelle kunnolla.
                    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                    Comment

                    • kansipahvi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 92
                      • Porvoo

                      #11
                      Vastaavia vikoja volkkareissa, opeleissa ja fordeissa. Kaikissa kolmessa syyllinen oli sytytyspuola. Tehot häviää, ei käy kunnolla, hyytyy eikä käynnisty kuumana. Jäähdyttyään pelaa taas moitteetta.

                      K.P

                      Comment

                      • Mumtsi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 282
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by kansipahvi View Post
                        Vastaavia vikoja volkkareissa, opeleissa ja fordeissa. Kaikissa kolmessa syyllinen oli sytytyspuola. Tehot häviää, ei käy kunnolla, hyytyy eikä käynnisty kuumana. Jäähdyttyään pelaa taas moitteetta.

                        K.P

                        Kyllähän ton mun käsityksen mukaan pitäisi lähteä käyntiin ja pysyä käynnissä vaikka yksi puola/pytty olisikin pois pelistä? Ei mun M20 ainakaan mihinkään sammu vaikka yhden tulpanjohdon irroittaa kone käynnissä. Olenko aivan hakoteillä näiden M50 koneiden suhteen?
                        - Isi mikä toi on?
                        - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          #13
                          Pääsin sitten bemerilla hinaukseenkin, startti vaan pyöritti mutta ei käynnisty enää. Testeri herjas vain pensapumpun, virtalukon ja öljynlämpötilan-anturin riittämättömästä jännitteestä. Ja noi taas oli todennäköisesti jääny kun akku veteli kuukausi sitten viimesiään. Poistin koodit ja ei ne takasin tulleet. Mikäköhän ton Kampiakselin asentoanturin resistanssin pitäs oikeen olla? Bentleyn huoltomanuaali väittää että 1280 ohmia (10% heitolla) mut mulla on sellanen mielikuva että toi ois sen uudemman anturin arvo.
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA

                            #14
                            Originally posted by Mumtsi View Post
                            Kyllähän ton mun käsityksen mukaan pitäisi lähteä käyntiin ja pysyä käynnissä vaikka yksi puola/pytty olisikin pois pelistä? Ei mun M20 ainakaan mihinkään sammu vaikka yhden tulpanjohdon irroittaa kone käynnissä. Olenko aivan hakoteillä näiden M50 koneiden suhteen?
                            Joo ei m50 vielä sammu vaikka yks puola pimeenä. Ja jos vika ois puolissa/puolassa lähes 100% varmasti jossain vaiheessa poksuttelis putkessa.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • Nifa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 292
                              • Kymenlaakso™

                              #15
                              Bensapumpun liitin oli jotenkin menny väljäksi vuosien saatossa kannastaan Uus liitin laitettu tilaukseen marmoritiskiltä.
                              Edit:
                              Eihän se liitin ittessään ollut, eikä siinä tietenkään tullut johtoja mukana. Ja tämän lisäksi vika onkin ilmeisesti pumpun liittimessä sillä yks kosketuspiikeistä heiluu, lienee murtunut irti kannastaan sieltä toiselta puolelta. Nappaan pumpun irti ja jos siellä ei ole mitään ilmeistä vikaa niin sitten kyllä tinaan jo ne johdot kiinni niihin piikkeihin.
                              Last edited by Nifa; 05-02-2009, 20:04.
                              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎