Announcement

Collapse
No announcement yet.

524td kytkin ongelmat -87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kowoman
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 8

    524td kytkin ongelmat -87

    entinen 2 massalevy kytkin alkoi luistamaan, joten sain ehdotuksia vaihtaa kytkimen, e30 2.5 kytkimeen ja jäykkään vauhtipyörään. vaihdettu on mutta vauhtipyörän tasapainoitus taitaa olla pahasti pielessä täristää kaasulla. sitten vaihdelaatikko alkoi rallattamaan kytkin ylhäällä??? kuuluuko tämä asiaan vai saako tuota pois tekemälläkään. alkaa kuullostamaan entisen rd28 lootalta ei tuota kuuntele elukkakaan, ja tuo tasapainoitus mikä olisi voinut edes mennnä noin pieleen vaihdossa että jää tärisyttämään
    kytkin paketti tuli motonetistä
    edelleen on tehottumuutta yläkierroksilla. milläs tämä vika korjataan. pumppua on pyöritelty joka suuntaan, ennakkoa kun säätää myöhäsemmälle vetää kyllä ylä kierroksilla ja alhaalta veto pois, mutta käyntiin lähdössä on koko tienoo savua täynnä. aikasemmalle kun säätää vetää alhaalta mut ei taas ylä kieroksilla
    Last edited by kowoman; 01-02-2009, 01:12.
  • jannel
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 283

    #2
    Laatikko kyllä rupeaa rallattaan jäykällä vp:llä. Siellä vanhat väljät kalkattaa! Onko nokan ajoitus oikein? Ei nimittäin kestä olla paljoakaan sivussa kun voima loppuu ja savuaminen alkaa. Mites onko nokka miten kulunu?

    Comment

    • kowoman
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 8

      #3
      kansi rempan tein kesällä ja vaihdoin nokan parempaan, myös venttiilit koneistettiin.

      Comment

      • jannel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 283

        #4
        No onko nokan ajoitus sitte varmasti oikein? Korvakuulollako pumppua säätelet vai onko oikiat mittausvälineet? Se oikean ajoituksen löytyminen on nimittäin astepeliä. Siinä ei päde "tuuma on timpurin pienin mitta..."

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Voipi olla että kytkinakselin silmälaakeri on rikki :think
          Noihinhan on saatavana ihan kunnon pakettejakin jolla muutetaan se koko kytkinhässäkkä kunnolliseen teräsvauhtipyörä ratkaisuun
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎