Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 ja m20b25 kannet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Jacek
    Originally posted by Kyytsis
    Raakasylinterikansi e30 320i vuodelta 1989 motronikilla 11 12 1 277 753

    Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
    Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
    Näin on. Tulipa taas itsekkin pohdittua asiaa, viime talvena oli ajankohtainen. Silloin päädyin k-jet kanteet jota sitten vähän paranneltiin. Nyt aikomus päivittää se vielä isommilla venttiileillä...

    Tämän threadin voisi lukita ennenkuin täällä aletaan tappelemaan... 8)

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #17
      Onks kukaan koskaan mitannu paljo M20B20 ja M20B25 kansien imukanavilla sitten on eroa millilitroissa? Sehän määrittää aika pitkälle kanavan todellisen koon. Nuo kuvat ei ainakaan mulle sano muuta, kuin että B25 kannen imukanavan suuaukko on laajempi...
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        Originally posted by Kyytsis
        Originally posted by Jacek
        Originally posted by Kyytsis
        Raakasylinterikansi e30 320i vuodelta 1989 motronikilla 11 12 1 277 753

        Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
        Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
        Näin on. Tulipa taas itsekkin pohdittua asiaa, viime talvena oli ajankohtainen. Silloin päädyin k-jet kanteet jota sitten vähän paranneltiin. Nyt aikomus päivittää se vielä isommilla venttiileillä...

        Tämän threadin voisi lukita ennenkuin täällä aletaan tappelemaan... 8)
        Noh... Mitäpäs tuosta, KAIKKI me olemme erehtyväisiä.

        Voisin ottaa vielä vaikka kuvat erikseen K-Jetronic, L-Jetronic, 2,0-Motronic ja 2,5-Motronic kansista ja laittaa vaikka sit tänne. Tämän jälkeen ei kenenkään tarvitsisi kysellä kansien eroja, senkun katselisi kuvat.
        Tää nyt oli vaan mun idea, eikä sitä ole pakko toteuttaa. Tuntuu vaan siltä, että vähänväliä tulee uusi topic, joissa noista eroista kysellään.

        Noista kuvista selviäisi kansien TUNNISTENUMEROT, kanavien/palotilojen mallit ja niiden erot.
        Hyllystä löytyy myös ETA-kansi/nokka, jonka KUVA kertoisi mikä ero sillä on muihin kansiin.

        Vai haudataanko koko ajatus?
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by T3
          Noh... Mitäpäs tuosta, KAIKKI me olemme erehtyväisiä.

          Voisin ottaa vielä vaikka kuvat erikseen K-Jetronic, L-Jetronic, 2,0-Motronic ja 2,5-Motronic kansista ja laittaa vaikka sit tänne. Tämän jälkeen ei kenenkään tarvitsisi kysellä kansien eroja, senkun katselisi kuvat.
          Tää nyt oli vaan mun idea, eikä sitä ole pakko toteuttaa. Tuntuu vaan siltä, että vähänväliä tulee uusi topic, joissa noista eroista kysellään.

          Noista kuvista selviäisi kansien TUNNISTENUMEROT, kanavien/palotilojen mallit ja niiden erot.
          Hyllystä löytyy myös ETA-kansi/nokka, jonka KUVA kertoisi mikä ero sillä on muihin kansiin.

          Vai haudataanko koko ajatus?
          Ei haudata, hyvä ajatus. Palvelisi sitä FAQ ajatusta jota joskus on pompoteltu. Tästä olisi helppo koostaa sitten m20 kansi FAQ, kyllähän näitä joku aina kerran kuussa kysyy.

          Comment

          • nemesis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 617
            • kymenlaakso

            #20
            Originally posted by T3
            Originally posted by Kyytsis
            Originally posted by Jacek
            Originally posted by Kyytsis
            Raakasylinterikansi e30 320i vuodelta 1989 motronikilla 11 12 1 277 753

            Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
            Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
            Näin on. Tulipa taas itsekkin pohdittua asiaa, viime talvena oli ajankohtainen. Silloin päädyin k-jet kanteet jota sitten vähän paranneltiin. Nyt aikomus päivittää se vielä isommilla venttiileillä...

            Tämän threadin voisi lukita ennenkuin täällä aletaan tappelemaan... 8)
            Noh... Mitäpäs tuosta, KAIKKI me olemme erehtyväisiä.

            Voisin ottaa vielä vaikka kuvat erikseen K-Jetronic, L-Jetronic, 2,0-Motronic ja 2,5-Motronic kansista ja laittaa vaikka sit tänne. Tämän jälkeen ei kenenkään tarvitsisi kysellä kansien eroja, senkun katselisi kuvat.
            Tää nyt oli vaan mun idea, eikä sitä ole pakko toteuttaa. Tuntuu vaan siltä, että vähänväliä tulee uusi topic, joissa noista eroista kysellään.

            Noista kuvista selviäisi kansien TUNNISTENUMEROT, kanavien/palotilojen mallit ja niiden erot.
            Hyllystä löytyy myös ETA-kansi/nokka, jonka KUVA kertoisi mikä ero sillä on muihin kansiin.

            Vai haudataanko koko ajatus?
            erittäin hyvä ajatus, täältä yhtä monta ääntä tälle ajatukselle kuin mitä multipersoonia minulta löytyy eli _monta_

            ja tämä sitten ihan aikuisten oikeesti hymiöstä huolimatta.
            E30 kesä-autona

            Comment

            • qizmo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 234

              #21
              joo, kuvia vaan tulemaan. ite tuossa just eilen otin kannen irti. imukanat ihan pyöreen malliset (paitsi se kolo suuttimille) ja aika pienet. vm81.
              pitäs saada vähä virtaavammaks kun ois etan alakertakin

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by qizmo
                joo, kuvia vaan tulemaan. ite tuossa just eilen otin kannen irti. imukanat ihan pyöreen malliset (paitsi se kolo suuttimille) ja aika pienet. vm81.
                pitäs saada vähä virtaavammaks kun ois etan alakertakin
                Muista, ei se koko, vaan muoto.

                Pätee ainakin virtausten kanssa.

                Comment

                • qizmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 234

                  #23
                  Originally posted by Kyytsis

                  Muista, ei se koko, vaan muoto.

                  Pätee ainakin virtausten kanssa.
                  No niinhän se on.. mut esim siinä imusajan ja kannen välissä on melkosen iso kynnys mikä haittaa virtausta :wink:

                  Comment

                  • BestMotorWith
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 382
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Laittakaapa kuvat b20 ja b25 palotiloista jos niissä on kerta eroja.. 8)
                    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      #25
                      hmm... eikös sitten b25:n kansi olisi ihan omiaan b20:sen turbotuksessa??? isommat kanavat/venttiilit ja puristus suhde laskee..?
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3064
                        • Suomi

                        #26
                        Hyvä ajatus tuo kansi fag..niinku kaikki tekniikka osion tiedonkeräily hommat. Mihinkähän se fag osasto on vaan sitten jäänyt? Vois mitata noista sitten palotilatkin samantien sinne. Auttas paljon hommia.
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • Jacek
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 552
                          • Helsinki

                          #27
                          M20B20 palotila on 40ml - M20B25 palotila on 43ml. Jälkimmäinen mitattu uudesta kannesta uusilla venttiileillä (ei karstaa), ensinmainittu mitattu parhaan mukaan pestystä kannesta.
                          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                          Osia myytävänä

                          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3064
                            • Suomi

                            #28
                            Hieno homma! ja noissa m20b25 kansien eri puristussuhteella olevissa koneissa ei kai ole eroja kannen palotilan tilavuuden suhteen?
                            Pitää mitata iteltä kuhan nostan pois.
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Suutari
                              Hieno homma! ja noissa m20b25 kansien eri puristussuhteella olevissa koneissa ei kai ole eroja kannen palotilan tilavuuden suhteen?
                              Pitää mitata iteltä kuhan nostan pois.
                              Ei ole ei. Mittaa ihmeessä - aina parempi mitä useampi varmistaa tuloksen

                              Itse käytin plexilevyä tiivistettynä kannen pintaan, vaseliinillä tiivistettyjä venttiilejä (ei jousia paikallaan kun uusi kansi jne) ja 1ml jaotuksella olevaa ruiskua. ATF -öljyllä mittasin
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3064
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by Jacek
                                Originally posted by Suutari
                                Hieno homma! ja noissa m20b25 kansien eri puristussuhteella olevissa koneissa ei kai ole eroja kannen palotilan tilavuuden suhteen?
                                Pitää mitata iteltä kuhan nostan pois.
                                Ei ole ei. Mittaa ihmeessä - aina parempi mitä useampi varmistaa tuloksen

                                Itse käytin plexilevyä tiivistettynä kannen pintaan, vaseliinillä tiivistettyjä venttiilejä (ei jousia paikallaan kun uusi kansi jne) ja 1ml jaotuksella olevaa ruiskua. ATF -öljyllä mittasin
                                Mittaan jo ihan senkin takia et mistä sitä ikinä tietää kuka niitä on laskenut/viilaillut jos ei orggista oo tehtaan jäliltä vieressä :wink:. Kivempi varmistaa just ton kannen tiedot kun miettiä et onko plaanattu ja kuinka monesti tms. Mut se onkin sitten jo toinen juttu.
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎