Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
Näin on. Tulipa taas itsekkin pohdittua asiaa, viime talvena oli ajankohtainen. Silloin päädyin k-jet kanteet jota sitten vähän paranneltiin. Nyt aikomus päivittää se vielä isommilla venttiileillä...
Tämän threadin voisi lukita ennenkuin täällä aletaan tappelemaan... 8)
Onks kukaan koskaan mitannu paljo M20B20 ja M20B25 kansien imukanavilla sitten on eroa millilitroissa? Sehän määrittää aika pitkälle kanavan todellisen koon. Nuo kuvat ei ainakaan mulle sano muuta, kuin että B25 kannen imukanavan suuaukko on laajempi...
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
Näin on. Tulipa taas itsekkin pohdittua asiaa, viime talvena oli ajankohtainen. Silloin päädyin k-jet kanteet jota sitten vähän paranneltiin. Nyt aikomus päivittää se vielä isommilla venttiileillä...
Tämän threadin voisi lukita ennenkuin täällä aletaan tappelemaan... 8)
Noh... Mitäpäs tuosta, KAIKKI me olemme erehtyväisiä.
Voisin ottaa vielä vaikka kuvat erikseen K-Jetronic, L-Jetronic, 2,0-Motronic ja 2,5-Motronic kansista ja laittaa vaikka sit tänne. Tämän jälkeen ei kenenkään tarvitsisi kysellä kansien eroja, senkun katselisi kuvat.
Tää nyt oli vaan mun idea, eikä sitä ole pakko toteuttaa. Tuntuu vaan siltä, että vähänväliä tulee uusi topic, joissa noista eroista kysellään.
Noista kuvista selviäisi kansien TUNNISTENUMEROT, kanavien/palotilojen mallit ja niiden erot.
Hyllystä löytyy myös ETA-kansi/nokka, jonka KUVA kertoisi mikä ero sillä on muihin kansiin.
Vai haudataanko koko ajatus?
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Noh... Mitäpäs tuosta, KAIKKI me olemme erehtyväisiä.
Voisin ottaa vielä vaikka kuvat erikseen K-Jetronic, L-Jetronic, 2,0-Motronic ja 2,5-Motronic kansista ja laittaa vaikka sit tänne. Tämän jälkeen ei kenenkään tarvitsisi kysellä kansien eroja, senkun katselisi kuvat.
Tää nyt oli vaan mun idea, eikä sitä ole pakko toteuttaa. Tuntuu vaan siltä, että vähänväliä tulee uusi topic, joissa noista eroista kysellään.
Noista kuvista selviäisi kansien TUNNISTENUMEROT, kanavien/palotilojen mallit ja niiden erot.
Hyllystä löytyy myös ETA-kansi/nokka, jonka KUVA kertoisi mikä ero sillä on muihin kansiin.
Vai haudataanko koko ajatus?
Ei haudata, hyvä ajatus. Palvelisi sitä FAQ ajatusta jota joskus on pompoteltu. Tästä olisi helppo koostaa sitten m20 kansi FAQ, kyllähän näitä joku aina kerran kuussa kysyy.
Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
Näin on. Tulipa taas itsekkin pohdittua asiaa, viime talvena oli ajankohtainen. Silloin päädyin k-jet kanteet jota sitten vähän paranneltiin. Nyt aikomus päivittää se vielä isommilla venttiileillä...
Tämän threadin voisi lukita ennenkuin täällä aletaan tappelemaan... 8)
Noh... Mitäpäs tuosta, KAIKKI me olemme erehtyväisiä.
Voisin ottaa vielä vaikka kuvat erikseen K-Jetronic, L-Jetronic, 2,0-Motronic ja 2,5-Motronic kansista ja laittaa vaikka sit tänne. Tämän jälkeen ei kenenkään tarvitsisi kysellä kansien eroja, senkun katselisi kuvat.
Tää nyt oli vaan mun idea, eikä sitä ole pakko toteuttaa. Tuntuu vaan siltä, että vähänväliä tulee uusi topic, joissa noista eroista kysellään.
Noista kuvista selviäisi kansien TUNNISTENUMEROT, kanavien/palotilojen mallit ja niiden erot.
Hyllystä löytyy myös ETA-kansi/nokka, jonka KUVA kertoisi mikä ero sillä on muihin kansiin.
Vai haudataanko koko ajatus?
erittäin hyvä ajatus, täältä yhtä monta ääntä tälle ajatukselle kuin mitä multipersoonia minulta löytyy eli _monta_
ja tämä sitten ihan aikuisten oikeesti hymiöstä huolimatta.
joo, kuvia vaan tulemaan. ite tuossa just eilen otin kannen irti. imukanat ihan pyöreen malliset (paitsi se kolo suuttimille) ja aika pienet. vm81.
pitäs saada vähä virtaavammaks kun ois etan alakertakin
joo, kuvia vaan tulemaan. ite tuossa just eilen otin kannen irti. imukanat ihan pyöreen malliset (paitsi se kolo suuttimille) ja aika pienet. vm81.
pitäs saada vähä virtaavammaks kun ois etan alakertakin
Hyvä ajatus tuo kansi fag..niinku kaikki tekniikka osion tiedonkeräily hommat. Mihinkähän se fag osasto on vaan sitten jäänyt? Vois mitata noista sitten palotilatkin samantien sinne. Auttas paljon hommia.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
M20B20 palotila on 40ml - M20B25 palotila on 43ml. Jälkimmäinen mitattu uudesta kannesta uusilla venttiileillä (ei karstaa), ensinmainittu mitattu parhaan mukaan pestystä kannesta.
Hieno homma! ja noissa m20b25 kansien eri puristussuhteella olevissa koneissa ei kai ole eroja kannen palotilan tilavuuden suhteen?
Pitää mitata iteltä kuhan nostan pois.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Hieno homma! ja noissa m20b25 kansien eri puristussuhteella olevissa koneissa ei kai ole eroja kannen palotilan tilavuuden suhteen?
Pitää mitata iteltä kuhan nostan pois.
Ei ole ei. Mittaa ihmeessä - aina parempi mitä useampi varmistaa tuloksen
Itse käytin plexilevyä tiivistettynä kannen pintaan, vaseliinillä tiivistettyjä venttiilejä (ei jousia paikallaan kun uusi kansi jne) ja 1ml jaotuksella olevaa ruiskua. ATF -öljyllä mittasin
Hieno homma! ja noissa m20b25 kansien eri puristussuhteella olevissa koneissa ei kai ole eroja kannen palotilan tilavuuden suhteen?
Pitää mitata iteltä kuhan nostan pois.
Ei ole ei. Mittaa ihmeessä - aina parempi mitä useampi varmistaa tuloksen
Itse käytin plexilevyä tiivistettynä kannen pintaan, vaseliinillä tiivistettyjä venttiilejä (ei jousia paikallaan kun uusi kansi jne) ja 1ml jaotuksella olevaa ruiskua. ATF -öljyllä mittasin
Mittaan jo ihan senkin takia et mistä sitä ikinä tietää kuka niitä on laskenut/viilaillut jos ei orggista oo tehtaan jäliltä vieressä :wink:. Kivempi varmistaa just ton kannen tiedot kun miettiä et onko plaanattu ja kuinka monesti tms. Mut se onkin sitten jo toinen juttu.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment