M52B28 max kierrokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • unppi
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 29

    M52B28 max kierrokset

    Tuossa koitin päästä perille onko tuohon autoon asennettu lastua joskus, auto tuotu saksasta ja ostin vakuutusyhtiöltä kolaroituna ni vähä paha kysellä edellisiltä omistajilta Paljonko tuon motin tulis kiertää lastulla/ilman lastua? Siintähä sen sais helpoiten selville.

    Searchilla löyty paljo muuta hyvää ja mielenkiintost juttuu mut ei tietty sitä just mitä oisin tarvinnu
    Pientä häikkää vielä on tuossa motissa, mut jahka se siintä rupeis korjaantumaan.. Kampiakselin asennontunnistimen jo vaihtelin, vaan eipä hävinnyt starttausongelmat ja seilaava tyhjäkäynti.. Eiku uusiks letkun päähä jos löytyis muitaki vikakoodeja tällä kertaa! Suuttimet just huollettu imusarjan vaihdon yhteydessä, et ei ainakaa siellä oo onkelma.. Mites jos vetää ilmaa jostai välistä, ni vaikuttaako käyntiinlähtöön ja tyhjäkäyntiin hmm.. pitääkii vähä suihkutella jotaki sinne ja tutkia jos siellä oisi vuotoja. Starttipilotti oli tykkiä kamaa vissii tähä hommaa
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    #2
    Kyllähän nuo imuvuodot vaikuttaa tyhjäkäyntiin aivan varmasti.

    Katso ainakin imukurkut läpi, ettei ole hapristumaa ja reikiä, niihin kohtiin mitkä joutuu taivutukselle tulee yleensä reikiä ensimmäisenä. Tietysti muutkin imuvuodot on mahdollisia, kuten tiivisteet.

    Yksi vika voi olla vanoksen tiivisteet, mitkä vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja on tyyppivika. Löytyy searchilla paljon juttua. Ongelma yleensä kun kone on kylmä.

    Vikaa voi olla myös huohotinjärjestelmässä tai vaikka takkuava tyhjäkäyntimoottorin läppä.

    Palaako moottorin häiriövaloa tai antaako mitä vikakoodeja, ne kannattaa tosiaan ekana katsoa. Ainakin imupuolen nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa joissain moottoreissa käyntiinlähtöön ja tyhjäkäyntiin erittäin paljon.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • unppi
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 29

      #3
      Noni, siinähä tulikii sitte kerrasta mulle ensviikolle hommia, älkää nyt kuiten sanoko että pistä vaa se motti muttereiks, uskoisin kuitenki

      19.2. Ois varattu tuoho piuhanpäähän aika ni jos sieltä löytyis joku mukava vikakoodi vielä. Vähä kyllä veikkaan tota nokan anturia ku viimeeks käytin johonpäässä ni oli 3 vikakoodia, nokan ja kampiakselin anturi ja joku kolmas oli vielä.. Mut nollattii ne ja vähä ajelin siinä eestakas ni ei tullu ku toi kampiakselin vikakoodi takasi. Mutta torstaina selviää!

      Oli ne kumilerpsukat sun muut ehjiä ku käsissä pyörittelin ku oli imusarjat aukki.. Ja uuvet tiivisteetki tuli laitettua imusarjaan. Vanoksen tiivistehommaa pitää tutkia pikkusen forumilta jahka kerkiää. En tiennykkää tollasesta tyyppiviasta, kiitti vinkistä!

      Huohotinta ei kyllä paljon kiinnosta ruveta rassaamaan sieltä imusarjan alta pois, senverran persiistä se reikä meinaa, et kattellaas näitä muita mahdollisuuksia ensin!
      Pitää heittää searchiin tosta tyhjäkäyntimoottorin läpästä, tai saa toki tännekkin vähän valaista että missäs tämmöne sijaitsee niin äkkiähän sen tarkistaapi.
      Tosiaan muistin just että Check valo syttyy paneeliin ku auton laittaa tulille, palaa vähä aikaa ja sammuu. Ja tietty toi tietokonehärveli mikä tuossa on ni on mykkä et siintä ei saa mitään irti.. Taitaapi mennä anturinvaihto hommiks vielä, selviää ainanki helpolla!

      editti: joo nii, se max RPM juttu nyt oli pääasias hakusessa. nää tälläset viat luulen saavani selvitettyä ilman intternettiä!
      Last edited by unppi; 11-02-2009, 00:13.

      Comment

      • DWHLL
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 189
        • Espoo

        #4
        Muistaakseni vakiona pitäisi mennä 6500rpm.
        ------------
        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
        e91 325d -07 Alpinweiß

        ex:
        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

        Comment

        • Motorbit
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 50
          • Tuusula, Finland

          #5
          Originally posted by DWHLL View Post
          Muistaakseni vakiona pitäisi mennä 6500rpm.
          Kyllä! 6496 1/min on suurimmassa osassa tehtaan asettama rajoitin.

          Comment

          • unppi
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 29

            #6
            Kiitoksia, eikun asiaa tutkimaan jahka kerkiää

            Comment

            Working...
            X