JOo eli auto on E36 316i (m43) Kun ajaa pintakaasulla isolla vaihteella kierrokset noin 2000rpm ja alkaa kiihdyttämään niin kuuluu hanskalokeron takaa sellaista säpsätystä, Ilmeisesti kannesta se tulee? Suuttimethan eivät säksätä niin kovaa että kuuluisivat sisälle asti ? Olen kokeillut kaikkia mahdollisia öljyn lisä aineita ja huutelu aineita ilman mitään hyötyä. Juuri vaihdoin Valvolinen Maxlife 10w40 öljyt ja sapa säpsätys jatkuu. Mikä voisi olla vikana? Olen kuullut että tuo M43 nokka ei yleensä kulu samoin kuin M40 koneessa, eli voisiko kyseessä olla sitten hydr nostimet joktka ovat vaihtokunnossa ? Olisiko kellään enään mitään muita auttavia kikkoja ? Auttaako -98 bensan käyttäminen ?
Voisin tähän vielä lisätä että mistähän mahtaa johtua kun auton ajaa lämpimäksi ja sitten yleensä kun pysähtyy niin sisälle lehahtaa sellainen palaneen öljyn/pakokaasun käry? Eikös se ole raitis ilmasuodatin joka on tuulilasin alareunassa sellaisen ritilikön alla ? Sellainen vanuntapainen suodatin ? Sen tarkistin ja näytti olevan aika puhdas. Voisiko tuo vanun näköinen hässäkkä sitten olla joku vanhan omistajan omapatentti ? Tietääkseni se suodatin pitäisi olla alunperin jotain aktiivihiili hässäkkää ?
Voisin tähän vielä lisätä että mistähän mahtaa johtua kun auton ajaa lämpimäksi ja sitten yleensä kun pysähtyy niin sisälle lehahtaa sellainen palaneen öljyn/pakokaasun käry? Eikös se ole raitis ilmasuodatin joka on tuulilasin alareunassa sellaisen ritilikön alla ? Sellainen vanuntapainen suodatin ? Sen tarkistin ja näytti olevan aika puhdas. Voisiko tuo vanun näköinen hässäkkä sitten olla joku vanhan omistajan omapatentti ? Tietääkseni se suodatin pitäisi olla alunperin jotain aktiivihiili hässäkkää ?
Comment