Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 moottorikoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    #16
    Originally posted by Flart View Post
    kelpaako 320is vertailu kohteeksi muutoskatsastuksessa? Jos kelpaa, niin silloin m30b35 koneen saisi laillisesti muutettua e30 koriin, 192hv+20%=230,4hv... Ei menisi tehot yli rajojen.
    Mutta tilavuus menee.
    Tehojen puolesta kyllä.
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • Flart
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 433
      • Pilkanmaa

      #17
      Originally posted by zJark View Post
      Mutta tilavuus menee.
      Tehojen puolesta kyllä.
      Nii sekin vielä... Suomen typerät auton rakentelu kiellot
      Nykyiset.
      Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

      Entiset.
      Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

      Comment

      • Flart
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 433
        • Pilkanmaa

        #18
        mitenköhän taas afrikan vientimalli 333i? Ei tosin koskaan tuotu suomeen...
        Nykyiset.
        Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

        Entiset.
        Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by Flart View Post
          mitenköhän taas afrikan vientimalli 333i? Ei tosin koskaan tuotu suomeen...
          Tästä löytyy keskustelua varsin paljon tältäkin foorumilta, ei muuta kuin etsimään.

          Tiivistettynä; pitäisi pystyä osoittamaan että e-afrikan sen aikaiset säädökset vastaavat suomen sen aikaisia säädöksiä, jonka lisäksi muutettavan auton tulisi vastata 333i mallia alustaltaan, jarruiltaan jne (suht harvinaisia palikoita alustassa 333:ssa) joten helpompaa vaan porata se 3.2 "seuraavaan ylikokoon" ja käyttää sitä
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            #20
            Originally posted by Tuiske View Post
            Eikös nää oo yleensä tehty niin että laitetaan imusarja pienemmästä koneesta jossa lukee koneen koko, esim 3.0 tms.
            Ei muuten käy tuohon b34 kanteen tuo b35/pieni imusarja :think
            Näkee melkein imukanavaan.. zJark sorvailee hyviä vauhtipyöriä (6,5kg) edulliseen hintaan

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • Jigsaw
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 420
              • Haapajärvi

              #21
              Originally posted by Mystinen View Post
              Ei muuten käy tuohon b34 kanteen tuo b35/pieni imusarja :think
              Näkee melkein imukanavaan.. zJark sorvailee hyviä vauhtipyöriä (6,5kg) edulliseen hintaan
              upeeta mahtavaa ja kiitoksia
              E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

              Comment

              • x-men
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 162
                • .....

                #22
                Originally posted by Mystinen View Post
                zJark sorvailee hyviä vauhtipyöriä (6,5kg) edulliseen hintaan
                Lainaan vähäsen topikkia nyt kun tuli tästä vauhtipyörästä puhetta.. itselläni pitää varsinkin sammuttaessa, jos kytkin on ylhäällä ja ainakin pakkasella kylmäkäynnistyksen jälkeen vähänaikaa tuo kaksoismassamonsteri pientä kolkatusta, eli saako kyseiseltä zJarkilta siis kovia vauhtipyöriä tilalle? Täytyykö kytkintä tai mitään muuta osaa vaihdella vai käykö tällainen suoraan alkuperäisen paikalle?:think
                E34 535 -91

                ex.
                E28 520 -84

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #23
                  Siinä on vp:stä kuvia. Starttikehän joudut ottaa vanhasta pyörästä, mutta muuten pitäs olla suora sovite. Kannattaa pieni hitsitäppi sinne laittaa kaiken varalle, ettei lähde kehä kiitää Ite vielä tasapainotan uuden asetelman kanssa koko paketin että tulee viimesen päälle hyvä


                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • x-men
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 162
                    • .....

                    #24
                    Noniin, pääsi samantien ostoslistalle tämä! Kiitos paljon vinkistä
                    Uskaltaakos näin yleisesti hinnasta kysellä?
                    E34 535 -91

                    ex.
                    E28 520 -84

                    Comment

                    • zJark
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 740
                      • Ylöjärvi

                      #25
                      Originally posted by Mystinen View Post
                      Siinä on vp:stä kuvia. Starttikehän joudut ottaa vanhasta pyörästä, mutta muuten pitäs olla suora sovite. Kannattaa pieni hitsitäppi sinne laittaa kaiken varalle, ettei lähde kehä kiitää Ite vielä tasapainotan uuden asetelman kanssa koko paketin että tulee viimesen päälle hyvä
                      Ei tarvi täppejä. Ei lähe kehä kiitää. Eihän sielä alunperinkään ole täppejä ja sen 20v siellä pysyny .
                      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                      Comment

                      • Tuiske
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1441
                        • Lempäälä

                        #26
                        Originally posted by Mystinen View Post
                        Ei muuten käy tuohon b34 kanteen tuo b35/pieni imusarja :think
                        Näkee melkein imukanavaan.. zJark sorvailee hyviä vauhtipyöriä (6,5kg) edulliseen hintaan
                        Njaa taitaa riippua vähän koneen vuosimallista. Kaivelin realoemista 6/90 730i koneen imusarjan tiivisteen niin se oli erinumerolla kuin samanikäisen 535i:n. Mutta 6/90 535i imusarjan tiivisteen numerolla realoemi antaa seuraavaa:

                        Part 11611726016 (GASKET ASBESTOS FREE) was found on the following vehicles:

                        E24: Details on E24
                        E24 635CSi COUPE, Euro

                        E32: Details on E32
                        E32 735i SEDAN, Euro
                        E32 735iL SEDAN, Euro
                        E32 730i SEDAN, Euro

                        E34: Details on E34
                        E34 535i SEDAN, Euro

                        Eli myös jonkin ikäsessä e32:ssa b30 koneella on samankokoinen imukanava. Tässä huono kuva kannesta mikä minulla oli levällään jokin aika sitten, kyseessä m30b30.

                        Corvette C4 LT4 TURBO
                        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎