Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tdsa-97 ruiskupumppu vuotaa!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTB
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22
    • Oulu

    525 tdsa-97 ruiskupumppu vuotaa!!!!!

    Terve,
    mikä nyt neuvoksi,taas uusi vika ja nyt taitaa olla kalliimmasta päästä,elikkä tuli tuomio ruiskupumppu vuotaa,mistä uusi käytetty,voiko korjauttaa,mitä maksaa,jne......????onko Oulun seudulla muita diisseli pajoja kuin Turunen???
  • ari79
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 230

    #2
    Lainataan topiccia,kaverilla ois myydä pumppu oulussa. Puh:0408447815
    Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


    Plus hirvee määrä muita resuja

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Riippuen hieman mistä vuotaa... paikkoja on monia, kansien tiivisteen, ruiskutusputkien juuret/paineventtiilit.... kaikki tosin korjattavissa jos tietää mitä tekee...
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Uudet tiivisteet maksaa täälläpäin alle 15e. MUTTA pitää tietää mitä tekee. Jos ei tiedä, niin parempi antaa asiantuntijan tehdä, jolloin kustannukset töineen <500e Nimim. Been there, done that.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • 6power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 254
          • Tampere

          #5
          Moro vuodon näkee parhaiten ku putsaat pumpun ensin rasvanpoisto aineella joka haihtuu nopeesti ja sit kylmällä moottorilla pyydät vaikka kaveria starttaan ja ite oot nokkapelin alla silmä kovana mistä alkaa vuotaan. Jos on pumpun ylemmän kannen tiiviste on helppo vaihtaa ite jos taas alempi sit menee vaikeemmaksi koska pumppu on otettava irti koneesta ja rungon ja alemman kannen on tultava täsmäleen samalle paikalle millä olivat kun taas ylemmässä kannessa on ohjuri joka ohjaa väkisinkin kannen oikeeseen asentoon.

          Eli jos vuotaa pumpun alemmasta tiivisteestä etkä oo varma et osaat vaihtaa vie korjaamoon vaihdettavaksi...ei kyl oo halpaa lystiä. Työ maksaa tänäpäivänä ja luultavasti ajavat pumpun säätöpenkissä.

          Comment

          • uti
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 195

            #6
            Eiköhän sen alemmankin saa siinä paikallaan laitettua. Hyvät merkit pitää laittaa ja määränsäätimen tappi oikeaan kohtaan.

            Comment

            • Hagle
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 218
              • --------------

              #7
              Vaihdatin tuossa joskus alku talvesta omaan pumppuun tiivisteet ja se auttoi vuotamis ongelmaan..tosin hepulla jolle auton vein, niin meni kuulemma useita tunteja. Oli todella konstikas saada pelaamaan kunnolla, mutta nytten auto käy ja kukkuu eikä vuoda. Eikä ollut kallis homma.

              Comment

              • viissatku
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 38

                #8
                Omassa samanikäisessä (aj. vähän alle 300tkm) laitettiin KAIKKI tiivisteet syöttöpumpusta uusiksi kuukausi sitten. Pumpun irrotus, tiivisteet, kiinnitys ja testipenkissä koeajo sekä uudet polttoaineen paluuletkut kustansi 400e. Aikasemmin siitä vaihdettiin pelkkä pumpun kannentiiviste, josta ei ollut kuin lyhytaikainen apu. Pelkät tiivisteet 8e, mutta työtä tietysti on...

                Comment

                • Jupex
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 41
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Vaihdatin tuossa juuri pumpun määränsäätimen. Pajalta ilmoitettiin, että pumppu vuotaa ja se täytyy irrottaa, jotta se voidaan tiivistää. Tämä teki muutaman satasen lisälaskun.

                  Kotiin ajellessa huomasin terhakan hajun kabiinissa. Ajattelin sen olevan joku vähän tehokkaampi liuotin, jolla entisestä mustasta pumpusta saatiin silmiä häikäisevän kiiltävä. Kauppareissulla huomasin kuitenkin totuuden. Se on diisel mikä täällä haisee!

                  Pumpun irrotuksesta koituvat lisäkulut ei siis kohdistuneet aivan itse asiaan . No...huomenna auto näytille pajalle ja vastuuta arvailemaan. Onhan se ennenkin varmaan sitten vähän vuotanut, mutta tiivistyksen jälkeen vuotaa niin että naapuriin haisee ja moottoritilassa on soppaa vaikka jerrykannuun kaatais.

                  Mutta kaikki nykimiset, käyntihäiriöt ja sammumiset hävis kauttaaltaan. Pitäis varmaan kuitenkin olla kaikin puolin tyytyväinen. Tämähän on pikkuvika verrattuna entiseen

                  EDIT: Auto kävi uusintakierroksella ja ainakin kotimatkan sai ajella kuivalla pumpulla. Pienellä vilkaisulla ei valuttanut mitään, eikä pumppukaan mistään kastunut.

                  Koko juttu johtui ilmeisesti Boschin varaosasta, jossa käsittääkseni tuli määränsäädin ja tuo ylempi kansi samassa asennusvalmiissa paketissa. Tämä paketti ei nyt sitten tällä kertaa ilmeisesti ollutkaan asennusvalmis, vaan sinne joutui tiivisteen vielä vaihtamaan. Ikävä juttu, mutta pääasia, että auto pelaa ja omistajalle ei luonnollisesti toisesta remontista koitunut mitään kuluja.
                  Last edited by Jupex; 19-03-2009, 15:28. Reason: Jatkoa edelliseen
                  E30 316
                  E30 320i
                  E30 316i
                  E34 520iA
                  E34 525tds touring
                  E39 530i touring individual
                  E34 M5 3.6

                  Comment

                  • Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Jupex View Post
                    Vaihdatin tuossa juuri pumpun määränsäätimen. Pajalta ilmoitettiin, että pumppu vuotaa ja se täytyy irrottaa, jotta se voidaan tiivistää. Tämä teki muutaman satasen lisälaskun.

                    Kotiin ajellessa huomasin terhakan hajun kabiinissa. Ajattelin sen olevan joku vähän tehokkaampi liuotin, jolla entisestä mustasta pumpusta saatiin silmiä häikäisevän kiiltävä. Kauppareissulla huomasin kuitenkin totuuden. Se on diisel mikä täällä haisee!

                    Pumpun irrotuksesta koituvat lisäkulut ei siis kohdistuneet aivan itse asiaan . No...huomenna auto näytille pajalle ja vastuuta arvailemaan. Onhan se ennenkin varmaan sitten vähän vuotanut, mutta tiivistyksen jälkeen vuotaa niin että naapuriin haisee ja moottoritilassa on soppaa vaikka jerrykannuun kaatais.

                    Mutta kaikki nykimiset, käyntihäiriöt ja sammumiset hävis kauttaaltaan. Pitäis varmaan kuitenkin olla kaikin puolin tyytyväinen. Tämähän on pikkuvika verrattuna entiseen

                    EDIT: Auto kävi uusintakierroksella ja ainakin kotimatkan sai ajella kuivalla pumpulla. Pienellä vilkaisulla ei valuttanut mitään, eikä pumppukaan mistään kastunut.

                    Koko juttu johtui ilmeisesti Boschin varaosasta, jossa käsittääkseni tuli määränsäädin ja tuo ylempi kansi samassa asennusvalmiissa paketissa. Tämä paketti ei nyt sitten tällä kertaa ilmeisesti ollutkaan asennusvalmis, vaan sinne joutui tiivisteen vielä vaihtamaan. Ikävä juttu, mutta pääasia, että auto pelaa ja omistajalle ei luonnollisesti toisesta remontista koitunut mitään kuluja.
                    Hei, tässä sun jutussa voi olla sitä, mitä kaipailisin...?

                    Olikos tuo määränsäädin siis uusi osa? Kehtaakko hintaa sanoo? 600-700??

                    Mulla autona e39 tds, syksyllä tehtiin pumppuremppa lukuunottamatta tuota määränsäädintä, osa ongelmista hävisi, mutta nykiminen/ sammuminen jäi lähes ennalleen..
                    Ite miettiny tuota määränsäädintä, mutta kaikki "asentajat" väittää, ettei niitä ikinä tarvi vaihtaa jne.

                    Mutta sulla siis em. ongelmat poistuivat ko. osan vaihdon jälkeen heti?

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Shadow-line View Post
                      Hei, tässä sun jutussa voi olla sitä, mitä kaipailisin...?

                      Olikos tuo määränsäädin siis uusi osa? Kehtaakko hintaa sanoo? 600-700??

                      Mulla autona e39 tds, syksyllä tehtiin pumppuremppa lukuunottamatta tuota määränsäädintä, osa ongelmista hävisi, mutta nykiminen/ sammuminen jäi lähes ennalleen..
                      Ite miettiny tuota määränsäädintä, mutta kaikki "asentajat" väittää, ettei niitä ikinä tarvi vaihtaa jne.

                      Mutta sulla siis em. ongelmat poistuivat ko. osan vaihdon jälkeen heti?
                      Määränsäädin maksoi muistaakseni tuon 600e. Vahingoittuu helposti, kun tiivisteitä vaihdetaan. Se on tarkkaa hommaa--millin pieleen niin silmäs on sanoi hyttynen.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Jupex
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 41
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Mulla autona e39 tds, syksyllä tehtiin pumppuremppa lukuunottamatta tuota määränsäädintä, osa ongelmista hävisi, mutta nykiminen/ sammuminen jäi lähes ennalleen..

                        Mutta sulla siis em. ongelmat poistuivat ko. osan vaihdon jälkeen heti?
                        Oireina oli tyhjäkäynnin ajoittainen laskeminen parisataa kierrosta, jonka jälkeen se "pomppasi" takaisin aloilleen. Tämä tapahtui ehkä kerran minuutissa. Valojen päälle laitto tai tuulettimen säätö (takalasin/penkin lämmitin jne..) teki saman tyhjäkäynnin laskun ja "pomppauksen" takaisin oikeaan lukemaan. Jos pisti automaattilootasta vaihteen silmään jalka jarrulla, niin todennäköisesti auto sammui. Aina piti olla pitämässä toista jalkaa kaasulla, että auto pysyi käynnissä. Joskus kun tasaisesta vauhdista jarrutti risteykseen, niin auto saattoi sammua vauhdista kun tyhjäkäynti laski "liian alas". Joskus se kävi 500/rpm:ssä, mutta "pomppasi" takaisin oikealle paikalleen. Autoa piti pääasiassa siis ajaa kahdella jalalla. Vasen jarrulla ja oikea kaasulla pitämässä autoa käynnissä.


                        Olikos tuo määränsäädin siis uusi osa? Kehtaakko hintaa sanoo? 600-700??
                        Uusi osa joo. Siinä tuli käsittääkseni yläkansi ja määränsäädin samassa paketissa. Sen osan hinta oli varmaan jotain 550-600. En muista tarkasti. Mulla toki autona topicista poiketen E34 525 tds, mutta onko sillä nyt niin suurta eroa hinnan suhteen.

                        Ite miettiny tuota määränsäädintä, mutta kaikki "asentajat" väittää, ettei niitä ikinä tarvi vaihtaa jne.
                        Jännä juttu... Kävin joskus tuolla kyseisellä diesel-pajalla kyselemässä mikä vika voisi olla, ja suora vastaus oireiden perusteella oli määränsäädin. Kaivoin erilaisista alan ohjelmistoista ohjeet kuinka se testataan yleismittarilla. Vastukset olivat satoja, jos ei jopa tuhansia ohmeja pielessä. Ei sen jälkeen paljon tarvinut arvailla, mitä vaihdetaan. Sai vaan soittaa, että määränsäädin pitäis vaihtaa. Olen nähnyt noita testausohjeita mun mielestä täälläkin E34:seen. E39:stä en muista.

                        Oireet hävis heti ja nyt pelaa kun olis vasta pakasta vedetty
                        E30 316
                        E30 320i
                        E30 316i
                        E34 520iA
                        E34 525tds touring
                        E39 530i touring individual
                        E34 M5 3.6

                        Comment

                        • overboost
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 181
                          • E-Suomi

                          #13
                          Yläkannen ja välikannen tiivisteet on vaihdettu ja vielä vuotaa
                          Näyttäisi vuotavan nestepään ja rungon välistä.
                          Onko ohjeita/vinkejä O-renkaan vaihtoon?

                          Comment

                          • Tomppa80
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2088
                            • Raahe

                            #14
                            Originally posted by overboost View Post
                            Yläkannen ja välikannen tiivisteet on vaihdettu ja vielä vuotaa
                            Näyttäisi vuotavan nestepään ja rungon välistä.
                            Onko ohjeita/vinkejä O-renkaan vaihtoon?
                            Kovettuneisiin O-renkaisiin on olemassa ihan hyvä pikakorjaus joka saattaa toimia pitkäänkin. Sivele se rengas jarrunesteellä niin se turpoaa ja alkaa pitämään. Mutta tämä vain on sellainen pikakorjaus jota ehkä kannattaa kokeilla. Ei maksa mitään ja ei aiheuta vahinkoa...
                            Mercedes Benz E -07
                            BMW 523i -96
                            Volvo v70t5 -99
                            Harley Davidson Electra Glide -00
                            Solifer SM -75

                            Comment

                            • TsKo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 127
                              • Loppi

                              #15
                              Sama meininki

                              Jaahas, sitä tuli hommattua eka BMW eli e39tds. Todella mukava peli ja toistaiseksi erittäin tyytyväinen hankintaan

                              Jo ostaessa oli tiedossa syöttöpumpun polttoainevuoto ja puolentoistaviikon ajelun jälkeen vuotaa jo siihen tahtiin ettei enää viitti ajella. No tänään kipasin klaukkalan diisselistä pumpun yläkanteen ja välikanteen tiivisteet, joista vaihdoin ton yläkannen tiivarin ja vuoto jatkuu.
                              Määränsäätimen ja pumpun rungon välistä ei vuoda eikä enää yläkannestakaan vaan jostain pumpun ja nestepään välistä.

                              Tiivisteitä ostaessani sain "neuvoja" tyyliin niin, ettei se alemmassa välissä oleva tiivisteen vaihto onnistu oikeen kotikonsteilla kun pitää olla digitaalinen testipenkki että saa sen määränsäätimen kannen kohdalleen. Ja vaikka saisin ne pitämään niin alkaa vuotamaan nestepään o-renkaasta jota ei pysty vaihtamaan kun purkamalla pumppu pystyasennossa irrallaan.
                              Meinas kyllä pokka pettää kun sattuneesta syystä tiedän sen että takavuosina heidänkin pajalla koputeltiin tuntumalla määränsäätimen kantta ja säädeltiin syöttöä erittäin tieteellisesti

                              No joo kuitenkin kun kaikki pitää tehä itte alkoi askarruttamaan että voiko sen nestepään o-renkaan vaihtaa pumpun ollessa kiini autossa??

                              Tai jos pitää ottaa pumppu irti niin miten sais kotikonsteilla helpoiten irti ettei tarttis purkaa koko jakopäätä??

                              Söörtsillä löysin jotain juttua jostain ulosvetotyökalusta ketjupyörän irroittamiseksi mut ei oikeen auennu mulle se juttu että mimmonen se on. Lisähaasteena vielä se kun oon enempi ollu tekemisissä kuminauhavetosten jakopäiden kanssa ja bemarissa on (onneksi) ketju, eikä oo tullu ketjujakopäätä purettua.

                              Täytyypi huomenna lampsia Riihimäen dieselhuoltoon ja hommata tiivistesarja pumppuun ja alkaa illalla taistelemaan sen pumpun kanssa, mutta jos viisammilla on jotain kokemuksia ton nestepään purkamisesta niin kiitollisena otetaan neuvoja vastaan.
                              e70 X5 40d -11
                              ex e39 530D touring -00
                              ex e39 TDSa touring -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎