Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 vm.-87 M10B18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FW-190
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 35

    316 vm.-87 M10B18

    MOI

    Mulla on tollanen käytössä. Joudun ajamaan keikkoja, siten että kotiinlähtö on aamuyöllä ja lauantain tai sunnuntain puolella, ja matkaa monasti 100-200 km.

    Auto on hyvin pidetty (isän entinen) mm. lämmin talli koko ajan. Sillä on ajettu 158000 (varma tieto). Pikkuviatkin hoidettu heti kuntoon. Kahdesta viime katsastuksesta ekalla läpi.

    Kysyisin kuinka kauan ns. apulaitteet esim. vesi- ja bensapumppu, vesiletkut, laturi jne. tuollaisessa kestävät? Startti siitä on juuri vaihdettu. Samoin, jos on jotain muuta esim. moottoriin, alustaan liittyvää.

    Eli tarkoitus olisi vaihtaa etukäteen todennäköisesti rikkoutuvat osat, ettei jäisi klo 04.00 -20 pakkasessa jonnekkin pikkutielle rikkoutuneen parinkympin osan takia.
    Kiitos.
    Last edited by FW-190; 06-03-2009, 20:17. Reason: lisäys
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    vaihat sen helvetillisen pierburg kaasarin weberin korvaus kaasariin niin kestää, jos ei vielä oireile, niin jossain vaiheessa rupeaa!
    pätkimistä ajossa, käynti epätasaista, sammuilee yms...
    sit kun vaikka kympin välein vaihdat öljyt, suodattimet, ja tulpat.
    taloudellisesta ajosta ei voi kyllä puhua tuollainen horii kuitenkin 8l/100km ellei hyvässä lykyssä enemmänkin ja tietenkin kuinka raskas kenkä sinulla on
    ventiilit säädät/tarkistat vaikka 20tkm välein, p.pumppu on mekaaninen<--hyvin harvoinen ongelmallinen M10 moottorissa.
    perushuollot kun muistat tehdä niin moottori kyllä kestää pidempään kuin kori!
    Last edited by Eepo; 06-03-2009, 20:20.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • FW-190
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 35

      #3
      Originally posted by Eepo View Post
      vaihat sen helvetillisen pierburg kaasarin weberin korvaus kaasariin niin kestää, jos ei vielä oireile, niin jossain vaiheessa rupeaa!
      pätkimistä ajossa, käynti epätasaista, sammuilee yms...
      sit kun vaikka kympin välein vaihdat öljyt, suodattimet, ja tulpat.
      taloudellisesta ajosta ei voi kyllä puhua tuollainen horii kuitenkin 8l/100km ellei hyvässä lykyssä enemmänkin ja tietenkin kuinka raskas kenkä sinulla on

      Kaasari vaihdettu varmaan -93. Taloudellisesta ajosta voi puhua siinä mielessä, että ainoa arvo tuolla on käyttöarvo (ja tunnearvo). Verrattuna uuteen kustannukset minimaaliset.
      Noi (nesteet, suodattimet jne. )on vaihdettu varmaan useamminkin.
      Last edited by FW-190; 06-03-2009, 20:25. Reason: typo

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        En ton hintaseen autoon rupeisi varuiksi vaihtamaan ehjiä osia ehjiin osiin vaan runttaisin menemään kun kulkee ja normihuollot ja tarkastukset vaikka vähän tiheämmin.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • visentti
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 53
          • Espoo

          #5
          Tähän väliin pakko sanoa, ettei 7 vuoden aikana jättänyt samanmoinen peli kertaakaan tielle ainakaan kaasarin takia (vaikka pirullinen kapine välillä olikin mystisine imuvuotoineen jne). Ja oli vieläpä melkein tuplaten ajettu tähän kyseiseen verrattuna.

          Ainoat todelliset ongelmat aiheutti tiensä päähän tullut solenoidi ja reissussa puhjennut vesiletku, joka sekin oli ihan omaa syytä (kuka käski mennä hinaamaan helvetillistä peräkärryä älytöntä matkaa melkein 20-vuotiaalla kulkineella..) Samalla meni sit myös kansipahvi ja lämppärin kenno

          Omalla kokemuksella asiallisesti pidetty M10 tosiaan kestänee pitkälle korin peltejä pidempään..

          Comment

          • FW-190
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 35

            #6
            MOI

            Ok. Kiitos kaikille vastanneille.

            Comment

            • maverick999
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 919
              • Rauma

              #7
              Omasta vesipumppu ja öljypumppu tuntuu olevan väljiä tai jotain, alko siinä 280 000 - 300 000 kohdalla, pierburg kestäny ilman mitään nykimisiä tähän päivään (340 000km). Hyvä vehe maantiellä, ajelin itse Lappeenranta-Hki, sekä Lappeenranta-Pori-väliä viikottain pari vuotta eikä näkyny missään

              Edit: Ja kertomuksestasi päätellen omastani ovat ed. omistajat (kaveri, sekä sen veli) pitäneet samalla tavalla huolta
              Respect your elders

              Comment

              • maKe|
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 39
                • Keskellä kaikkea

                #8
                Mistäs muuten öljypumpun kunnon vois todeta/tarkastaa sitä purkamatta? Öljynpainemittaria kun ei ole, niin ei tiedä tosiaankaan mitä tuossa paineet huitelee ajossa. Nyt kun kansiremppaa oon tekemässä, niin ei huvita uusia osia pistää pilalle jos kierto on mitä sattuu.
                -2011 Husaberg FS 570
                -97 MB W210 290td
                --------------------------
                ex E30 316 M10 1.8
                ex GSX-R 600 K6



                No real power
                , just carburated shit

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎