Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KPRacing
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 74

    m20 kansi

    joo eli olis kysymys: meneekö m20b25 venttiilit suoraan m20b20 kanteen?
    kiitos vastauksista jo etukäteen!
    ja mistä sais kyseiseen kanteen jyrkemmän nokan?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ei mene ilman koneistamo keikkaa. Koko eroa kuitenkin b20 ja b25 välillä.

    Comment

    • xtech
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 356
      • savonlinna

      #3
      paljos tuota koko eroa on?

      kumpi parempi aihio viritykseen?
      sigpic

      e30 2,7

      Comment

      • Lep1
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 396
        • Keminmaa

        #4
        Originally posted by xtech View Post
        paljos tuota koko eroa on?

        kumpi parempi aihio viritykseen?
        eikö niis ole 2 milliä eroa vaan
        e46 330xia 00
        e3 3.0Sa 77
        e30 325i 89 cabrio
        e30 320i 88
        e32 735iL 88
        e30 318is 90
        e28 520i 86
        e30 320i 89

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Venat m20b20 34mm/40mm ja m20b25 36mm/42mm
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • xtech
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 356
            • savonlinna

            #6
            Originally posted by xtech View Post
            paljos tuota koko eroa on?

            kumpi parempi aihio viritykseen?
            vastaan itse itselleni:b20 kansi parempi siltä osin että enemmän työstövaraa niin ei tarvitsee käydä hitsaamaan lisää matskua.

            mites sitten palotila? vaikuttaako miten radikaalisti puristuksiin
            b20vs.b25?
            sigpic

            e30 2,7

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #7
              Originally posted by xtech View Post
              vastaan itse itselleni:b20 kansi parempi siltä osin että enemmän työstövaraa niin ei tarvitsee käydä hitsaamaan lisää matskua.

              mites sitten palotila? vaikuttaako miten radikaalisti puristuksiin
              b20vs.b25?
              Mikä on isku?
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • xtech
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 356
                • savonlinna

                #8
                Originally posted by Jasu View Post
                Mikä on isku?
                m21d24 kampura ja 135mm kanget
                sigpic

                e30 2,7

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #9
                  Originally posted by xtech View Post
                  m21d24 kampura ja 135mm kanget
                  Nostaa ruttuja noin 0.5
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • xtech
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 356
                    • savonlinna

                    #10
                    Originally posted by Jasu View Post
                    Nostaa ruttuja noin 0.5
                    ok
                    sigpic

                    e30 2,7

                    Comment

                    • S4Driver
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 572
                      • Kaukana

                      #11
                      .

                      [QUOTE=xtech;1556360]vastaan itse itselleni:b20 kansi parempi siltä osin että enemmän työstövaraa niin ei tarvitsee käydä hitsaamaan lisää matskua.


                      Tästäkin voidaan olla montaa mieltä.
                      Toisenlaistakin infoa löytyy.
                      Kukin tekee niinkuin haluaa/uskoo.

                      Comment

                      • S4Driver
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 572
                        • Kaukana

                        #12
                        .

                        Finally, I'm showing flow coefficient relation to the Inner seat diameter.
                        This figure ignores how well a port can feed a cylinder and purely focuses on just how good that port is when considering the ISD size. Both the '731' and '885' ports are very accomplished and compare favourably even with a modern LS1 cylinder head. It also outlines the inferiority in this company of the '200' early 3 series port, and should hopefully bring home the folley in people who continue to pedal these cylinder heads for high performance/high capacity M20 conversions. Forget it. The '885' head casting is the undisputed best. Just to keep an eye on port velocities however at 6000 rpm peak powerspeed and taking into account the cylinder capacity, I calculate the following for the '200', '731' and '885' respectively:93m/s, 76m/s and 77 m/s the last two are lower than I had expected. I usually design ports for a velocity in the 'trouser leg' of over 90 m/s. You can move the compromise towards flow perhaps (making them bigger), if the design of the port won't deliver. The worst aspect of the M20 is the low roof of the port close to the valve seat.
                        And for all those who are used to CFM, I've converted my figures to CFM- using 25 inches of water as a reference:
                        Posted Image, might have been reduced in size. Click Image to view fullscreen.

                        Kuvaliite ei näköjään suostunut yhteistyöhön.
                        Testit tehty virtauspenkissä. Ei perustu arvauksiin. Jos lontoo taipuu niin tuossa oleellinen.

                        Jos jollain parempaa tietoa niin otetaan kyllä vastaan.
                        Last edited by S4Driver; 26-03-2009, 07:35.

                        Comment

                        • xtech
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 356
                          • savonlinna

                          #13
                          [QUOTE=S4Driver;1557354]
                          Originally posted by xtech View Post
                          vastaan itse itselleni:b20 kansi parempi siltä osin että enemmän työstövaraa niin ei tarvitsee käydä hitsaamaan lisää matskua.


                          Tästäkin voidaan olla montaa mieltä.
                          Toisenlaistakin infoa löytyy.
                          Kukin tekee niinkuin haluaa/uskoo.
                          kerropas mitä ajat takaa?
                          sigpic

                          e30 2,7

                          Comment

                          • S4Driver
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 572
                            • Kaukana

                            #14
                            .

                            The '885' head casting is the undisputed best.

                            Poimittu ylläolevasta tekstistä. Kertoo oleellisen.


                            reggid wrote:
                            Do you think the 731 with 42mm intake valve and some reshaping of the port can be made to flow better than the 885?


                            I'm sure I could make the 731 flow better than a standard 885, yes, but the same modifications applied to an 885 would make it potentially unreachable.

                            731 virtaa paremmin modattuna 6mm nostoon asti paremmin jonka jälkeen 885 menee menojaan.

                            Eli suomeksi. 731 kannesta et saa niin virtaavaa kuin 885.

                            Mutta kukin tavallaan.
                            Last edited by S4Driver; 26-03-2009, 09:16.

                            Comment

                            • xtech
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 356
                              • savonlinna

                              #15
                              Originally posted by S4Driver View Post
                              The '885' head casting is the undisputed best.

                              Poimittu ylläolevasta tekstistä. Kertoo oleellisen.


                              reggid wrote:
                              Do you think the 731 with 42mm intake valve and some reshaping of the port can be made to flow better than the 885?


                              I'm sure I could make the 731 flow better than a standard 885, yes, but the same modifications applied to an 885 would make it potentially unreachable.

                              731 virtaa paremmin modattuna 6mm nostoon asti paremmin jonka jälkeen 885 menee menojaan.

                              Eli suomeksi. 731 kannesta et saa niin virtaavaa kuin 885.

                              Mutta kukin tavallaan.

                              mitäsnuo 731 ja 885 on??
                              sigpic

                              e30 2,7

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎