Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #16
    Originally posted by xtech View Post
    mitäsnuo 731 ja 885 on??
    Täysin mutulla tuo 731 loppuisella varaosanumerolla oleva on b20 kansi ja 885 on b25 kansi.

    edit. Ei liity varaosanumeroihin vaan valunumeroihin, 731 = b20 ja 885 = b25 kannen valunumero. Kyseinen numero on imukanavien yläpuolella numerosarjan kolme viimeistä numeroa.
    Last edited by Tuiske; 26-03-2009, 09:54.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • xtech
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 356
      • savonlinna

      #17
      Originally posted by Tuiske View Post
      Täysin mutulla tuo 731 loppuisella varaosanumerolla oleva on b20 kansi ja 885 on b25 kansi.

      edit. Ei liity varaosanumeroihin vaan valunumeroihin, 731 = b20 ja 885 = b25 kannen valunumero. Kyseinen numero on imukanavien yläpuolella numerosarjan kolme viimeistä numeroa.
      mitäs tuolle 885 kannelle kannattas tehdä? r-seetit nyt ainakin?:think
      sigpic

      e30 2,7

      Comment

      • S4Driver
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 572
        • Kaukana

        #18
        test pressure 10" H20

        Int Stock 885 /Int Alpina 885............Exh Stock 885 /Exh Alpina 885 (CFM)

        0.050" 15.5 / 15.5............12.1 / 11.7
        0.100" 33.1 / 31.7............26.1 / 23.3
        0.200" 65.4 / 63.4............53.4 / 51.2
        0.300" 92.7 / 90.4............68.8 / 74.3
        0.400" 108.4 / 109.1.........74.4 / 82.8
        0.500" 108.3 / 113.8.........75.6 / 86.7
        0.600" 111.2 / 114.4.........76.1 / 91.8
        0.700" 113.4 / 116.5.........76.1 / 93.0

        Alpina Inlet has more or less just been smoothened and lightly ported offers ~3% flow advantage (111.2 vs 108.4) over stock at 11.5mm lift.

        Alpina Exhaust has been gasket matched and more extensive porting and offers ~13% improvement (84.8 vs 75.0) at 11.5mm lift.


        Std Exh/Int ratio = 69%

        Alpina Exh/Int ratio = 76%

        Looks like Alpina concentrated on the exhaust to get the ratio up

        Kuvan kopsaus ei taaskaan onnistunut. En vaan osaa.

        Imupuolelle ei juuri vaivaa kannata nähdä. Kansityö Kosonen. Kysäse siltä, taitaa tietää näistä kansihommista jotain.
        Itellä ei mitään hajua.

        Comment

        • ile01
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 191
          • Helsinki

          #19


          Tossa näyttää olevan 885 kansi, mutta se onkin turbo.
          Saattaa jossain kokoonpanoissa olla jopa parempi tuo b20/b23 kansi.
          vhl:llän vemppa team

          Comment

          • Allianz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 386
            • Vantaa

            #20
            Itselläni korkeapuristeisen etan alakerta ja kansi oli b25sta tehty. Kansi kuitenkin sanoi sopimuksensa irti ja Tammerdiesel jopa hukkasikin sen ja antoi minulle tilalle haljenneen b20 kannen. No sitä asiaa nyt sitten selvitellään vaikka lakimiehen kanssa jollei muuten ratkea.

            Kysymys onkin, että teetänkö uuden kannen b20 vai b25 aihiosta. B20 kanteen tulisi tietenkin isommat venttiilit ja 272 nokka (mikäli löytyy kiitos Tammerdieselin), r-seetit jne. Vai pitäisikö minun metsästää b25 kansi aihioksi. Imusarjakin on kohdistettu b25 kanteen ja per kanava reilun 1mm leveämpi. Kuulin vain myös sellaista, että b20 kannen kanssa rupeaisi menemään vakio 1.3 motronicilla liian laihalle.

            Moottorista pitäs saada se 213hp pihalle, mitä oli ennen kannen halkeamistakin. Kertokaa viisaammat mitä tulisi tehdä.
            Last edited by Allianz; 27-03-2009, 07:08.
            Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
            ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
            "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

            Comment

            • S4Driver
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 572
              • Kaukana

              #21
              I'm sure I could make the 731 flow better than a standard 885, yes, but the same modifications applied to an 885 would make it potentially unreachable.

              Tämä kertoo kaiken oleellisen.

              Jos se sun kantes oli 885 niin seon todnäk "hukattu" toiseen koneeseen. Uudet aika arvokkaita. 740-800€, vähän riippuu mistä hankkii.
              Ota yhteyttä jos tarvetta kannelle.
              Last edited by S4Driver; 27-03-2009, 07:30.

              Comment

              • ile01
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 191
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Allianz View Post
                Itselläni korkeapuristeisen etan alakerta ja kansi oli b25sta tehty. Kansi kuitenkin sanoi sopimuksensa irti ja Tammerdiesel jopa hukkasikin sen ja antoi minulle tilalle haljenneen b20 kannen. No sitä asiaa nyt sitten selvitellään vaikka lakimiehen kanssa jollei muuten ratkea.

                Kysymys onkin, että teetänkö uuden kannen b20 vai b25 aihiosta. B20 kanteen tulisi tietenkin isommat venttiilit ja 272 nokka (mikäli löytyy kiitos Tammerdieselin), r-seetit jne. Vai pitäisikö minun metsästää b25 kansi aihioksi. Imusarjakin on kohdistettu b25 kanteen ja per kanava reilun 1mm leveämpi. Kuulin vain myös sellaista, että b20 kannen kanssa rupeaisi menemään vakio 1.3 motronicilla liian laihalle.

                Moottorista pitäs saada se 213hp pihalle, mitä oli ennen kannen halkeamistakin. Kertokaa viisaammat mitä tulisi tehdä.

                Onhan se ihan totta että saattaa luiskahtaa laihalle, varsinkin kireemmän nokan kanssa tuo b20, mutta piggypag, ja vaikka b27-b35 suuttimet, ja joss pysyy seokset kurissa, ni 535imm, tai millerin maf.
                vhl:llän vemppa team

                Comment

                • Allianz
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 386
                  • Vantaa

                  #23
                  Juu aion kyllä taistella kanteni takaisin ihan periaatesyystä/malliksi uudelle. Ensin väittivät että oma kanteni olisi halki 2 sylinterin tulpanreiästä imuventtiilin seetin alle. Ja tuo kansi minkä sain takaisin on halki nokka-akselin alta melkein kokomatkalta. En kyllä omassani havainnut mitään halkeamaa, mutta eihän niitä aina silmällä näe. Kannentiiviste oli kylläkin paskana. Rupeaa epäilyttämään että onko kanteni edes ollut haljennut.

                  Jotain kaveri puhu, että ei auttaisi bensan paineen nosto tuon b20 kannen kanssa paljoa, johtuen motronicin sytytyskäyrästä. Kovasti puhuu minullekin hestecciä mutta ei kiinnostaisi vielä niin paljoa investoida.

                  Eli varmaankin paras ratkaisu olisi hankkia b25 kansi ja koneistaa se hieman hengittävämmäksi.

                  Ohessa vielä kuvat vanhasta ja tilalle annetusta kannesta.
                  Voiko joku väittää, että kyseessä olisi samat kannet?
                  Kommentteja eroavaisuuksista otetaan mielellään vastaan niin saa lakimiehen noottiin enemmän perusteluita asian tueksi, ellei asia muuten ratkea.
                  Last edited by Allianz; 06-11-2009, 05:16.
                  Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                  ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                  "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Allianz View Post
                    Juu aion kyllä taistella kanteni takaisin ihan periaatesyystä/malliksi uudelle. Ensin väittivät että oma kanteni olisi halki 2 sylinterin tulpanreiästä imuventtiilin seetin alle. Ja tuo kansi minkä sain takaisin on halki nokka-akselin alta melkein kokomatkalta. En kyllä omassani havainnut mitään halkeamaa, mutta eihän niitä aina silmällä näe. Kannentiiviste oli kylläkin paskana. Rupeaa epäilyttämään että onko kanteni edes ollut haljennut.

                    Jotain kaveri puhu, että ei auttaisi bensan paineen nosto tuon b20 kannen kanssa paljoa, johtuen motronicin sytytyskäyrästä. Kovasti puhuu minullekin hestecciä mutta ei kiinnostaisi vielä niin paljoa investoida.

                    Eli varmaankin paras ratkaisu olisi hankkia b25 kansi ja koneistaa se hieman hengittävämmäksi.

                    Ohessa vielä kuvat vanhasta ja tilalle annetusta kannesta.
                    Voiko joku väittää, että kyseessä olisi samat kannet?
                    Kommentteja eroavaisuuksista otetaan mielellään vastaan niin saa lakimiehen noottiin enemmän perusteluita asian tueksi, ellei asia muuten ratkea.
                    Kuka uskaltaa noiden kuvien per. sanoa että on sama tai eri kansi ? Ei ole mitään vertailukohtaa mistä tunnistaa/ei tunnista...

                    Comment

                    • Allianz
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 386
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Kuka uskaltaa noiden kuvien per. sanoa että on sama tai eri kansi ? Ei ole mitään vertailukohtaa mistä tunnistaa/ei tunnista...
                      Katso:
                      - palotilojen muoto
                      - vesikanavat
                      - reiät sylinterien välissä

                      Lisätään vielä yksi kuva omasta kannesta.
                      Last edited by Allianz; 06-11-2009, 05:16.
                      Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                      ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                      "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                      Comment

                      • superfast
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 567
                        • Kurikka

                        #26
                        Eikös juuri b25 kannessa ole nuo pikku reiät sylinterien välissä.
                        E60 525 Msport
                        E36 318ti compact

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16460
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by Allianz View Post
                          Katso:
                          - palotilojen muoto
                          - vesikanavat
                          - reiät sylinterien välissä

                          Lisätään vielä yksi kuva omasta kannesta.
                          No katos, optikolle lähdettävä.

                          Comment

                          • Allianz
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 386
                            • Vantaa

                            #28
                            Juu tilalle saamani kannen numeron loppu on 731.

                            Kummallista, että tammerdiesel väittää, että siellä ei olisi ollut reiluun kuukauteen mitään muuta m20 kantta, kuin tuomani. Iso kysymys onkin mistä helvetistä tuo 731 loppuinen verkonpaino sinne on ilmestynyt???
                            Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                            ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                            "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                            Comment

                            • S4Driver
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 572
                              • Kaukana

                              #29
                              -

                              No se on siitä koneesta jossa se sun kantes on nyt paikallaan.

                              Comment

                              • Tuiske
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1441
                                • Lempäälä

                                #30
                                Joku epärehellinen kesämies tehny kansi swapin sun kannen kanssa? :think
                                Corvette C4 LT4 TURBO
                                Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎