m50b25 +smt6

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    #1

    m50b25 +smt6

    voi löytyä searchilla,mut itellä ei sattunu silmään...eli

    -onko m50b25.ssa (ei vanos)nakutusanturia?

    -miten esim. smt6 saa toimimaan ahdettuun ja m50b25.sen kans..saako sillä säädettyä syttyä jne..

    niin 0,6-1.0bar paineille..
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Mielestäni naku anturi löytyy.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      #3
      Aihe kiinnostaa itseänikin myös sytkänohjauksen osalta. Täysin samanlainen kombinaatio kyseessä, eli M50 non-vanos ns. matalapaine turbomoottori + SMT6.

      Tosin tänään laitettu Perfect powerille sähköpostia aiheesta, ja nyt odotellaan, tuleeko vastausta...
      www.nenifab.com

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5728
        • Rovaniemi

        #4
        ilmoitelkaapa, kun kuuletta jotain, kun itellä kans samalaista settiä, mutta finboost jolla ei pysty muuta, kun polttoainetta lisätä.. paras olisi suoraan laittaa mega, mutta kesä on jo niin lähellä..

        Ja eikös nakuanturit tullut vasta siemens moottorinohjauksella?
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10522
          • Saaressa

          #5
          Imuttakaa smt6 säätöohjelma koneelle valmistajan sivuilta, niin voitte perehtyä säätämiseen.. Ei vissiin helpointa. Tuohon meikäläisen autoon smt6:sta meinattiin, mutta se myös unohdettiin.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            #6
            Onhan mulla kaikki nuo ohjelmat ja oheismateriaali.


            Lähinnä kiinnostaa, onko joku ajanut Motronic 3.1:sen suorasytkäpuolta tuolla härvelillä...
            www.nenifab.com

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10522
              • Saaressa

              #7
              Originally posted by Mörökölli View Post
              Onhan mulla kaikki nuo ohjelmat ja oheismateriaali.


              Lähinnä kiinnostaa, onko joku ajanut Motronic 3.1:sen suorasytkäpuolta tuolla härvelillä...
              Youtubessa on se yks video missä se karvakäsi on vissiin ohittanu koko vakio moottorinohjauksen ja käyttää pelkästään smt6:sta

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #8
                Onhan tossa itse asiassa melko paljon ominaisuuksia kun vaan paneutuisi täysin...
                www.nenifab.com

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10522
                  • Saaressa

                  #9
                  Ihan varmasti on. Mutta ei vissiin mikään kovin yksinkertainen säätää/käyttää?

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5728
                    • Rovaniemi

                    #10
                    tuosta olen itekkin kuullut että toi smt6 olis ihan perseestä säätää... noh yrittää ny pärjätä aluksi finboostilla ja megaa tulevaisuudessa...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10522
                      • Saaressa

                      #11
                      Finboost on ihan simppeli. Sytkän säädön puuttuminen on suuri --
                      Ei siinä muuten oikeen vikoja ole paitsi kierrosluku tieto on meillä ainakin näyttänyt päin puuta molemissa autoissa. Sekin korjaantuu lähes sillä kun laittaa finboostista että auto on 12 sylinterinen
                      Talvipakkasilla map oli muutaman kerran jumissa ensimmäiset 10min, mutta kun auto lämpes alko pelittämään..
                      Hinta-Laatusuhde mielestäni kohdallaan

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1145
                        • Tornio

                        #12
                        mikäs toi on?kuka tajuaa...onko tuo joku lisävaruste vai aivan yksistään toimiva kapistus?







                        tuo finboost on hyvä polttoaineelle,mut miten sen sytkän sais säädettyä?niin onko siinä m50b25.ssa nakutus anturia,tietääkö joku?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Vanoksellisessa on, vanoksettomassa ei ole.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1145
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Vanoksellisessa on, vanoksettomassa ei ole.
                            eli se siitä sit,sytkää on pakko päästä korjaamaan,jos ei konetta halua hajottaa...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by afafaf View Post
                              eli se siitä sit,sytkää on pakko päästä korjaamaan,jos ei konetta halua hajottaa...
                              Ei ne nakuanturit ole mitään pomminvarmoja, moni asia muuttuu kun lyödään painetta koneeseen eivätkä anturit välttämättä enää havaitsekaan nakutusta, ihan mikrofoneja ne vaan on joiden mittausta ECU tulkkaa. Niiden tehtäväksi ei kuulu nakutusta jättää, tulee rautaromua hyvin äkkiä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X