Kantaako kaasuvaijeri ja onko kaasuläpän as. tunnistin ehjä/säädetty oikein ?
M42 Virinokkien asennuksen jälkeen
Collapse
X
-
En ole tarkastanut tuota vaijeria. Voikos tuon tunnistimen kuntoa tietää mitenkään kotikonstein? Nypätä ilmeisesti vain tunnistin irti..?Originally posted by jr66 View PostKantaako kaasuvaijeri ja onko kaasuläpän as. tunnistin ehjä/säädetty oikein ?
Tuntu et tänään tuo vaeltelu tuli taas takaisin kuumalla koneella. Mikä perhana siinä on et kylmänä toimii ok mut kun kone lämpeää niin hummaaminen alkaa?E91 lci 330xd.
Comment
-
Tunnistimen mittaamiseen löytyy ohjeet foorumilta, kun jaksaa searchia. Jos en väärin muista, niin ylimmän ja alimman navan väliltä mitattuna pitäis olla n. 4kOhm vastus, ja alimman+keskimmäisen vai olikohan ylimmän+keskimmäisen välillä pitää "kaasu kiinni - kaasu auki" välillä vastuksen muuttua lineaarisesti 1kOhm-4kOhm.Originally posted by Jampsu87 View PostEn ole tarkastanut tuota vaijeria. Voikos tuon tunnistimen kuntoa tietää mitenkään kotikonstein? Nypätä ilmeisesti vain tunnistin irti..?
Tuntu et tänään tuo vaeltelu tuli taas takaisin kuumalla koneella. Mikä perhana siinä on et kylmänä toimii ok mut kun kone lämpeää niin hummaaminen alkaa?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Onko tuossa kaasun asennon näyttävä potentiometri? Ainakin m30:ssä on sellainen asentotunnistin, että siinä on sisällä kytkin tyhjäkäynnille ja täyskaasulle. Tietysti tuo kone on ihan eri ja uudempaa suunnittelua. Tuli noiden nokkien suhteen mieleen ilmamäärämittari, eikös tässä koneessa vielä flapperi ole, ja sehän voi alkaa seilaamaan jyrkemmillä nokilla.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
Mitäs ääntä nyt tarkoitat? Tuota 20 sec kohdalla alkavaa "sirinää"? Kyseinen ääni tuli nokkien vaihdon jälkeen ja sitä tässä on kovasti yritelty selvitellä et mistä helvetistä se tulee.Originally posted by jr66 View PostNyt vasta katsoin videon, mitä helvettiä ? Kauhea ääni ja kaukana m42-äänestä ??
gubbe89: on flapperi, näkyy videolla.
Jos ihmettelet videolla tuota moottorin ääntä yleisesti niin laturin hihna pitää tuon esim. videon lopulla tyhjäkäynnillä selvästi kuuluvan "narskutus"/sirkutus äänen. On hihna liian löysällä kun näkee silmälläkin selvästi hihnan laturin- ja ohjaustehostimenrullan välillä kuinka hihna saa löysiä ja pomppii moottorin tahdissa. Ääni katoaa hetkeksi kun hihnaan suihkauttaa crc:tä. Siitäpä tulikin mieleen et pitääkö tuossa m42:sen laturissa löysätä muita kuin tuo ylin pultti jossa on semmoinen "akseli/tappi" et hihnan saa kirittyä?
Eilen laturia vähän tutkin mutta homma tössäsi alkuunsa kun ei ollu oikean kokosta hylsyä kiristinrullan löysäämiseksi.
E91 lci 330xd.
Comment
-
Tosiaan noi apulaitteet irti ensimmäiseksi ni voi sulkea niiden ääntämiset pois listasta.
Mulla aikanaan E30 rupes lämpösenä humppaamaan kierroksia, siihen auttoi ilmamäärämittarin säätäminen
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Yleensäkkin koko videon ajan kuuluva ääni on jostain sepelimyllystä ? Eikö hihnassa ole automaattikiristystä ? Ylemmän rullan takaa laturin ja lohkon välistä 16 mm. avoleuka-avaimella löystyy, en muista kumpaan suuntaan kun ei ole is:sää enää.Originally posted by Jampsu87 View PostMitäs ääntä nyt tarkoitat? Tuota 20 sec kohdalla alkavaa "sirinää"? Kyseinen ääni tuli nokkien vaihdon jälkeen ja sitä tässä on kovasti yritelty selvitellä et mistä helvetistä se tulee.
Jos ihmettelet videolla tuota moottorin ääntä yleisesti niin laturin hihna pitää tuon esim. videon lopulla tyhjäkäynnillä selvästi kuuluvan "narskutus"/sirkutus äänen. On hihna liian löysällä kun näkee silmälläkin selvästi hihnan laturin- ja ohjaustehostimenrullan välillä kuinka hihna saa löysiä ja pomppii moottorin tahdissa. Ääni katoaa hetkeksi kun hihnaan suihkauttaa crc:tä. Siitäpä tulikin mieleen et pitääkö tuossa m42:sen laturissa löysätä muita kuin tuo ylin pultti jossa on semmoinen "akseli/tappi" et hihnan saa kirittyä?
Eilen laturia vähän tutkin mutta homma tössäsi alkuunsa kun ei ollu oikean kokosta hylsyä kiristinrullan löysäämiseksi.
Comment
-
Tässä olis video tuon lambdan ja bensan suodattimen vaihdon jälkeen tyhjäkäynnistä. Parannus on huomattava verrattuna vanhaan lambdaan. Pikkusenhan tuo käynti tökkii mutta eipähän enään seilaa sitä 500-1500rpm väliä.
Tuo kamera jostain syystä korostaa noita korkeita ääniä ja kuulostaa kuin auto tikittäisi kuin singeri
E91 lci 330xd.
Comment
-
Tuohan kuulostaa aivan siltä, että nokkien ajoitus ei ole nyt aivan kohdallaan tyhjäkäyntiä ajatellen. Juurikin samanlaista ryskytystä/hyrskytystä piti oma 106 GTi kun nokkapyörien ajoitus ei ollut kohdallaan. Jos siellä on kovasti overlappia ja se sattuu olemaan vielä vähän väärään aikaan hajoaa lambda-antureitakin, koska ne menevät tukkoon liian rikkaasta seoksesta. Sitä sitten ecu koittaa epätoivoisesti saada kohdalleen. Mees ottaan ekana päästöt tosta ja kato palamattomia hiilivetyjä. Jos ovat muuten kohdalla mutta hiilivedyt korkeella voisin olla aika saletti, että ajoitus ei oo tyhjäkäyntiä ajatellen paras mahdollinen.
Comment
-
Ajoituksen pitäisi olla aika lähelle justiinsa oikein kun laitoin nuo nokat ihan "virallisella" nokka-akselien lukitustyökalulla. Vauhtipyörän lukitsin 8mm kierretangolla siitä lukitsemiseen tarkoitetusta 10mm reijästä valussa kun tuo oikea lukitustappi ei suostunut reijästä menemään yhtään sisään, tapista olisi pitänyt ottaa hiomalla noin 1mm pois mutta kun ei ollut työkaluja siihen. Vauhtipyörässä oleva lukitus reikähän kummiskin on sen 8mm. Elikkä sehän voi olla sen pari milliä pielessä kun se 8mm kierretanko pääsee pikkasen vetelemään siinä 10mm valun reijässä kun ei saa reijän seinistä tukea.Originally posted by Juppe View PostTuohan kuulostaa aivan siltä, että nokkien ajoitus ei ole nyt aivan kohdallaan tyhjäkäyntiä ajatellen. Juurikin samanlaista ryskytystä/hyrskytystä piti oma 106 GTi kun nokkapyörien ajoitus ei ollut kohdallaan. Jos siellä on kovasti overlappia ja se sattuu olemaan vielä vähän väärään aikaan hajoaa lambda-antureitakin, koska ne menevät tukkoon liian rikkaasta seoksesta. Sitä sitten ecu koittaa epätoivoisesti saada kohdalleen. Mees ottaan ekana päästöt tosta ja kato palamattomia hiilivetyjä. Jos ovat muuten kohdalla mutta hiilivedyt korkeella voisin olla aika saletti, että ajoitus ei oo tyhjäkäyntiä ajatellen paras mahdollinen.
Pitää melkeenpä käydä noissa päästötesteissä niin niistä selviää varmaan aika paljon mitä siellä moottorissa tapahtuu. Ei tuo auto ole kyllä ennen nokkien vaihtoakaan ikinä ollut tyhjäkäynnillä mikään sveitsiläinen kello. Aina se tyhjäkäynti on vähän hyskyttänyt. Nokkien vaihto vain korosti tuota hyskytystä.
Tuossa on linkki Jonchenin Is:ään jossa tosiaan on identtiset nokat paikoillaan. Aikalailla samalla laillahan nuo äkkiseltään kuulostaisi käyvän..
E91 lci 330xd.
Comment
-
Joo voihan se olla jossain muuallakin. Mulla vaan tosiaan katos se hyrskyttäminen kun sain ajoitukset kohdalleen. Voi olla että hepan tai kaksi hävisin huipputehossa, mutta toimiipahan ainakin muuten paremmin. Jäähdytinnesteen lämpötilan anturit ovat myös joskus aiheuttaneet mulle päänvaivaa käyntimurheina ja päästöongelmina. Ei oo kallis osa poissulkea vaikka vaihtamalla uuteen.
Comment
Comment