Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20 "Räkiminen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Mikael
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 109
    • Kuopio

    M20b20 "Räkiminen"

    Yritin etsiä ratkaisua ongelmaan söörtsillä mutta en löytänyt...

    Elikkä auto on E30 316 vm83. Autoon on vaihdettu Motronic m20b20 auto toimi oston jälkeen viikon normaalisti kunnes alkoi röpöttää yhtäkkiä. Sammutin auton suoraan ajosta n 5 minuutiksi.

    Sen jälkeen kun käynnistin auton se alkoi samantien röpöttää ja paukkaa about 3000-5000rpm ja lyömään liekkiä putkessa ajoin auton kotiin ja starttasin seuraavana aamuna ja auto toimi normaalisti puoli tuntia. Pian vika palasi ja on pysynyt sen jälkeen.

    Auto lähtee käyntiin kuin palmun alta, toimii kylmänä normaalisti mutta vähän lämmettyään vika ilmenee auto myös sammuilee liikkeelle lähdettäessä.

    Autoon on myös laitettu uutta osaa:

    Mutta vika ei ole kadonnut...

    -Uusi puola
    -Edellinen omistaja vaihtanut uudet tulpat (NGK) ja bensapumpun
    -lämpöanturi tsekattu
    -imm tsekattu
    -kampiakselin asentotunnistin puhdistettu (n puoli senttiä paskaa anturissa)
    -yön yli pidetty akunkenkää irti
    -imuvuodot tsekattu
    -Bensansuodatin ok
    -sytytys johdot vaihdettu
    -puolanjohto vaihdettu
    -virranjakajan kansi vaidettu

    Mitä vikakohteita jäljellä??:think
    E34 525i-88

    -SAWO CONNECTION-
  • superfast
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 567
    • Kurikka

    #2
    Oireet viittaa kyllä ruiskun lämpöanturiin. itellä teki tossa 730 aivan samaa kunnes vaihdoin anturin.
    E60 525 Msport
    E36 318ti compact

    Comment

    • ///Mikael
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 109
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by superfast View Post
      Oireet viittaa kyllä ruiskun lämpöanturiin. itellä teki tossa 730 aivan samaa kunnes vaihdoin anturin.
      Anturi testattu sillätavalla että on tuo anturin liitin otettu pois ja kokeiltu mutta ei se vika hävinnyt kuin vähäksi aikaa:think
      E34 525i-88

      -SAWO CONNECTION-

      Comment

      • ///Mikael
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 109
        • Kuopio

        #4
        Onko muuten tuon kampiakselin asentotunnistimen liitin tuolla kaasuläpä alapuolella sellaisen metallilätkän alla?:think
        Last edited by ///Mikael; 20-03-2009, 05:49.
        E34 525i-88

        -SAWO CONNECTION-

        Comment

        • ^rabby^
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 993
          • Kuopio

          #5
          Vika korjaantui lämpöanturin vaihdolla Toimi päivän verran normaalisti kun sitten yhtäkkiä liikkelle lähtiessä kakkoselle vaihtaessa auto sammui, ei meinaa käyntiin lähteä eikä pyöriä. Pienen odotuksen jälkeen auto käynnistyy normaalisti ja pyörii myös mutta hetken päästy sammuu itsekseen, mistähän tätä alkaisi tutkiskelemaan? :think

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            #6
            Originally posted by ///Mikael View Post
            Anturi testattu sillätavalla että on tuo anturin liitin otettu pois ja kokeiltu mutta ei se vika hävinnyt kuin vähäksi aikaa:think
            Tuo että liittimen ottaa irti, on sama kuin suuri/ääretön vastusarvo -> Kylmä kone.
            Joku vastus ~200 ohmia tuohon tilalle, jos kone nyt toimii kuumana niin anturi on rikki.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎