Announcement

Collapse
No announcement yet.

M70 käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Konna
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 16

    M70 käy huonosti

    Vaihdoin moottoriin pyörijät sekä puhdistin imusarjat jolloin käynti muuttui erittäin huonoksi. Moottori jaksaa hädin tuskin käydä tyhjäkäyntiä ja tekee sen hyvin epätasaisesti (tärisee paljon).
    Jokainen pytty tuntuisi saavan kipinää (ainakin virtaa menee niille). Lisäksi kampia-akselin pyörimis anturit ovat varmasti samalla tavalla kiinni kuin ennen operaatiota. Mistä moinen voi johtua?
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    olisiko mahdollista että tulpanjohdot olisivat menneet osittain ristiin?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Konna
      Newbiemmer
      • Dec 2006
      • 16

      #3
      En usko, kun tulpan johdot menevät sellaisen patukan sisässä jolloin niitä on melko vaikee laittaa väärään reikään.

      Comment

      • gubbe89
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 315
        • Mouhijärvi

        #4
        Mutta oliko sulla tulpanjohdot irti jakajasta? Ainakaan oman m30:n jakajankannessa ei lue niitä edes, mutta järjestys on repsikanpuolelta katottuna ylhäältä alas 2 4 6 (puola) 3 1 5. En sitten tiedä meneekö tuossa isolohkossa miten, mutta eikös siinä kaksi jakajaa ole?
        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
        ex. E34 525 TDS Touring -93
        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
        ex. Yamaha YZF 1000R -02
        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
        ex. E34 535i -88
        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Imuvuoto? Imusarjan tiivisteet huonosti asettunut takasinlaitettaessa?
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • Konna
            Newbiemmer
            • Dec 2006
            • 16

            #6
            En ottanut tulpan johtoja missään vaiheessa irti jakajasta, joten luulisin niiden olevan oikeilla paikoillaan. Imusarjan tiivisteet tuli laitettua suht huolellisesti, joten en usko niiden vuotavan, mutta ne letkut ( huohotusletkus? ) jotka lähtevät imusarjan sivulta eivät oikein ole kiinni missään. Tukin em. letkut jeesusteipillä, mikä tuskin lienee aivan oikea tapa suhtautua niihin.
            Vika tuntuu kyllä sen verta rajulta (kone jaksaa hädin tuskin käydä tk. ja tärisee aivan helvetisti), että pienehkö imuilma vuoto tuskin aiheuttaisi niin rajua käymishäiriötä.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              tuo pata jaksaa käydä puolikkaallakin joten koita kumpi puoli aiheuttaa käyntihäiriön ottamalla vuorotellen puolilta johto irti.. veikkaisin että vika löytyy virranjakajasta/jakajista
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • PaRa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 42
                • Pertteli

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                tuo pata jaksaa käydä puolikkaallakin joten koita kumpi puoli aiheuttaa käyntihäiriön ottamalla vuorotellen puolilta johto irti.. veikkaisin että vika löytyy virranjakajasta/jakajista
                Parempi tapa on ottaa vuorotellen vas/oik bensapumpun sulake irti, silloin puolan suurjännite ei rätki mihin sattuu eikä riko mitään.

                Kun laitoit imusarjan paikalleen laitoitko tiivisteliimaa tiivisteen ja imusarjan väliin, pitää laittaa muuten vanhat tiivisteet vuotaa.

                Laita huohotusletkut kiinni niinkuin ne olikin.

                Testaa mikä pytty on poissa pelistä: Sammuta toinen puoli koneesta irroittamalla polttoainepumpun sulake. Sulake on kuskinpuolella konehuoneesa olevassa sulake/rele laatikossa. Sen jälkeen toimivan puolen suutinten liittimiä iroittamalla löydät helposti ne joilla ei ole vaikutusta käyntiin (eli vialliset sylinterit).

                Todennäköisesti joko sytytyspiuha/t poikki tai tulppa/tulpat karstassa. Sytytyspiuhat on parasta mitata resistanssi mittarilla pitäisi olla n. 6kohmia. Jos katki niin resistanssi on hyvin suuri, irtopäitä sytytysjohtoihin ja tarvittavat liittimet saa marmoritiskiltä, johto on tavallista kuparisytytysjohtoa.

                Tarkista että virranjakajan kannessa oleva hiili on vielä tallella.

                Comment

                • Konna
                  Newbiemmer
                  • Dec 2006
                  • 16

                  #9
                  Kone ei jaksa käydä toinen lohko pois suljettuna (käy molemmat lohkot kytkettynä tyhjäkäyntiä n.200 rpm nopeudella). Suuttimista tulee bensaa
                  ja virtaa menee tulpille. Tulpat itsessään on vaihdettu noin 15km sitten ja toimivat aivan hyvin. Tietääkö kukaan kuinka helposti ketju hyppää näissä koneissa?

                  Comment

                  • Konna
                    Newbiemmer
                    • Dec 2006
                    • 16

                    #10
                    No venttiili vikahan se sitten loppujen lopuksi oli.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎