Announcement

Collapse
No announcement yet.

324td isommalla turbolla hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkonen
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 34

    324td isommalla turbolla hajosi

    eli 324 td pannu isommalla turbolla ja mekaanisella ruiskulla otti ja "rusahti" rankassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen kolkotti ja sitten ei enää edes pyöri startilla.
    ulkoisesti koneessa ei näy mitään vaurioita
    Arvauksia viasta otetaan vastaan...
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by mikkonen View Post
    eli 324 td pannu isommalla turbolla ja mekaanisella ruiskulla otti ja "rusahti" rankassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen kolkotti ja sitten ei enää edes pyöri startilla.
    ulkoisesti koneessa ei näy mitään vaurioita
    Arvauksia viasta otetaan vastaan...

    kanki pettänyt

    Comment

    • mikkonen
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 34

      #3
      Mutta mites kun se rusauksen ja kolkotuksen jälkeen lähti vielä käymäänkin kerran mutta sitten kun uudestaan kokeiltiin niin ei edes pyöritä startilla. onko kampiakseli tosiaan se heikoin kohta? no huomenna pitäisi tutkia tarkemmin. onko foorumilla muita joilla on ollut ongelmia 324td virityksen kanssa?

      Comment

      • mikkonen
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 34

        #4
        p.s. searchilla luettu melkein kaikki threadit läpi, vastaavaa en löytänyt kenellekään käyneen

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          päästä öljyt pois.. kuinka paljon kimaltelee?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Keke71
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 340
            • Kiiminki

            #6
            Rikki mikä rikki, ei kun motti pois ja remontin tekoon.
            E39 540iA Touring

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by mikkonen View Post
              onko kampiakseli tosiaan se heikoin kohta?
              No ei varmasti ole. Mistä oot tuollasta keksinyt?

              Veikkaus: kansi halki, päästänyt vettä alakertaan ja lopun voi arvata...
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • mikkonen
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 34

                #8
                osaisikos joku neuvoa että lähteekö öljypohja irti ilman että tarvitsee purkaa etupalkkia tms pois ensin?

                kiitos etukäteen

                ja löytyykö netistä korjausopasta e30 bemuun, searchilla löydetyt ei toimineet

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #9
                  En ole 100% varma E30:stä, mutta E28:ssa saa öljypohjan pois kun löysää koneen kumityynyjen mutterit ja nostaa konetta esim taljalla hieman.

                  Forumilta löytyy kyllä juttua jäsenten puolelta ko koneen virityksestä.

                  Suosiolla kone irti autosta. En usko, että tuosta remontista selviää ilman varakonetta. Tod näk vaihtoon menee kansi, kampiakseli ja ainakin yksi kiertokanki + öljyruisku. Jos vettä on päässyt sylinteriputkiin pitemmän aikaa niin lohko vaihtoon.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #10
                    Originally posted by muuris View Post
                    En ole 100% varma E30:stä, mutta E28:ssa saa öljypohjan pois kun löysää koneen kumityynyjen mutterit ja nostaa konetta esim taljalla hieman.
                    Juu lähtee samalla tavalla.

                    Comment

                    • mikkonen
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2003
                      • 34

                      #11
                      Jaaha tuli tutkittua äkkiseltään niin öljypropun kun avasi niin ensin tuli vettä tms ja sitten vasta öljyä.

                      eli vaihtokonetta saa tarjota... jos jollain on ylimääräisiä

                      tai sitten menee auto purkuun...


                      mites kun joku mainitsee että jäsenten puolella olisi juttua niin onko vielä joku erillinen puoli foorumilla? kun rekisteröidyttyä on tullut ja juttuja luettua mutta en ole mitään erillistä jäsen puolta huomannut
                      Last edited by mikkonen; 22-03-2009, 15:34.

                      Comment

                      • ZoMbiE
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2583
                        • Lohja, Virkkala

                        #12
                        Joo, se on maksaneille jäsenille aukeava osio. Eli on ihan erikseen.

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Tämäkin auto on varmasti saanut kunnolla sikaa. Ei ole jälkikäytetty, on vedätetty kylmällä koneella ja/tai ei ole lopetettu ajoissa kun lämmöt on hieman nousseet, vaan jatkettu kunnes ollaan lähellä punaista. Siten nää M21 taitaa yleisimmin hajota. Esimerkkinä tämä video, kaasu pitäis höllätä 0:45 kohdalla mutta...


                          Originally posted by mikkonen View Post
                          onko kampiakseli tosiaan se heikoin kohta?
                          Tähän et vastannut, mistä tämmöinen käsitys?
                          Last edited by muuris; 22-03-2009, 16:47.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • mikkonen
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 34

                            #14
                            Originally posted by muuris View Post
                            Tämäkin auto on varmasti saanut kunnolla sikaa. Ei ole jälkikäytetty, on vedätetty kylmällä koneella ja/tai ei ole lopetettu ajoissa kun lämmöt on hieman nousseet, vaan jatkettu kunnes ollaan lähellä punaista. Siten nää M21 taitaa yleisimmin hajota. Esimerkkinä tämä video, kaasu pitäis höllätä 0:45 kohdalla mutta...


                            Tähän et vastannut, mistä tämmöinen käsitys?
                            Toi kampiakselin heikkouskysymys mulla tuli vaan mieleen ensimmäisestä vikaarvauksesta tässä topicissa, sentakia sitä kysyinkin.

                            Itsehän ostin tämän auton tällä viikolla ja ehdin sillä kahtena päivänä ajamaan,
                            Turboautoihin tottuneena huolehdin lämpimäksi ajamisesta ennen vedätystä ja huolehdin myöskin riittävästä jälkikäyttämisestä.

                            Lämmöt ei nousseet missään kohtaa minun ajoa yli normaalin. Kenkäähän auto on luultavimmin saanut kun siihen scanian turbokin on asennettu.

                            en taida tuota korjaamaan alkaa kun se olisi jo kalliimpaa kuin auton hankintahinta joten taidan pistää sen osiksi varsinkin kun on vielä tekniikanvaihtopelinkin kyseessä.
                            Jos joku tietää rakentajan olisin mieluusti halunnut tietää auton tekniikasta/rakennuksesta enemmänkin. eli tuntomerkit:
                            punainen 2d kori vm 88 uudemmilla takavaloilla, ollut aikaisemmin bensakoneella, scanian turbo, mekaaninen ruisku ja ix-levikkeet /kaaripalat irrallaan takakontissa. mustat nahkajakkarat ja takaikkunassa teksti: Etuveto onko se joku veikkauksen uusi peli.
                            takaluukussa tarra: member of btcf


                            kiitos etukäteen vastauksista t: Mikkonen

                            Comment

                            • W-Baum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1422
                              • Kaustinen

                              #15
                              324td

                              sait privaa..
                              Last edited by W-Baum; 22-03-2009, 19:13.
                              E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                              E36 /// M3
                              E61 /// 535d M-sport touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎