Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 keinuvivut ei kestä!!!! Auttakaa viisaammat!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suzki86
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 7
    • enonkoski

    m20b20 keinuvivut ei kestä!!!! Auttakaa viisaammat!!

    Eli siis auto on -88 520 e34 m20b20 moottorilla... Auto on ollut meillä about 3kk ja eilen siitä hajos neljäs keinuvipu!! Miten voi olla mahdollista??

    Ekan kerran hajos revittämällä, mut ei sillonkaa kierroksia hirveesti ollu, kuulu semmonen kilahdus vaan ja alko käymään viidellä... Älyttömän ison työn teki poikaystävä ku vaihto sen ja joutu irrottaa kaikki pois edestä, että mahtu se keinuvipuakseli liikkumaan..

    Sitten, meniköhän pari viikkoa nii hajos sen jälkeen 2 kerralla, eikä oikeestaan ees kuulunu mitää ihmeellistä ääntä.. Ne oli onneks helpot vaihtaa ku molemmat oli siitä ihan edestä nii sai työnnettyy sitä akselii taakse päin..

    Mut nyt eilen, hajos taas 1kpl!! Ja se on niinku vissiin toisesta sylinteristä, eli joutuu purkaamaan taas kaikki prkl!!

    Niin kertokaapas mikä niitä hajottaa??

    Sillä ei nyt todellakaan oo revitelty ja muutenki ajettu ihan rauhallisesti. Mikä siihen sitten auttais että ne ei hajoa? Pitäiskö vaihtaa kaikki kerralla + ne akselitkin? Vahvistettuihin ei oikein olis varaa, eikä niitä tunnu löytyvänkään oikeestaan mistään..
  • bmwcruiser
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 412
    • Lappeenranta

    #2
    Onko nokka-akseli erityisen kulunut? Venttiilien välykset laitettu oikeisiin mittoihin remontin jälkeen?
    E30

    Comment

    • suzki86
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 7
      • enonkoski

      #3
      nokasta ei oo tietoo, ainakaan mulla.. ei tuo isäntä oo ainakaan puhunu.. ja venttiilin välykset on joka kerta säädetty tosi tarkasti kohilleen... Sen kyllä huomasin että venttiilit alotti säkätyksen muutaman päivän päästä remontista, mutta se vissiin on joku tyyppivika..?

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5520
        • Vaasa

        #4
        Tosiaan kulunu nokka, kuluneet nostajat, välykset väärät. Noista nyt vois vaikka alottaa. Ja ens kerralla kun avaatte sen kannen niin vaihtakaa suosiolla kaikki nostajat ja tarkistakaa nokan kunto niin pääsee sitä vähemmällä. Tod näk jos nyt korjaa tuon yhden niin pian katkee joku muut mitä ei ole vaihdettu. ja jos löytyy lastu sieltä niin sen vois vaikka ottaa pois.
        sigpic

        Comment

        • suzki86
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 7
          • enonkoski

          #5
          niin ne on katkennu aina semmonen mitä ei oo vaihdettu.. nokkakin on kuulemma aika kulunut.. tod.näkösesti siihen nyt sitten vaihdetaan toinen nokka, keinuvipuakselit yms... kattoo jos sit kestäs..
          kohta ei vaan enää mielenkiinto riitä..

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5520
            • Vaasa

            #6
            Okei no se tarkoittaa sitten täyttä kansiremonttia. Kannattaa kattella jos foorumilla olis valmiiksi laitettu kansi.
            Välillä nää romut osaa ottaa aivoon. Saat yhen vian korjattua niin kaks tulee tilalle.
            sigpic

            Comment

            • larzu85
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 821
              • Mustasaari

              #7
              mulla ois m20b20 kansi hiluineen ylimääräsenä jos tarvetta.nokassa ei ole mainittavaa kulumista
              BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

              BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

              EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

              EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

              EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

              EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

              EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

              Comment

              • maKe|
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 39
                • Keskellä kaikkea

                #8
                Aika kallista remonttia ollu teillä ja eikä ole edes nokan kuntoa katottu kun uusia keinuja tuupattu sisään?

                Mulla oli nokka niin kulunu että napsahti vaan kahesta keinusta kovapalat irti kun oli nirhaillu hieman.
                Nyt on uus nokka ja kun sitä vertaa vanhaan niin kyllä ymmärtää miks senkin kunto "voi" jotakin vaikuttaa asiaan.
                -2011 Husaberg FS 570
                -97 MB W210 290td
                --------------------------
                ex E30 316 M10 1.8
                ex GSX-R 600 K6



                No real power
                , just carburated shit

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎