Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @Biimer
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 506
    • Oulu

    #16
    Melkeen aina auto käy kun tankkaan. Mitä haittaa siitä voisi olla?

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      #17
      tästäkin varmaan on ollu puhettta mutta mites tuo vpoweri sitte:think ite tankkaan näillä bensanhinnoilla jo 98:a mutta viimekesänä en raskinu mulla ainaki tuntuu kun paljon ajan matkaa että jotain pienenpientä eroa olis kulutuksessa kun 98:lla ajaa.. niin ja sitten ku kerran olin tankannu 95:sta ja kun bensa loppu ni kävin pistää vpoweria tankin täyteen ja kyllä se mun mielestä vähän herkemmin vastasi kaasuun ja ehkä jotian pientä eroa oli tehoissakin havaittavissa:think auto siis vm.95 ja koneena m52b25
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #18
        Joo, mullakin aina emäntä polkee kaasua samalla kun tankkaan. Kestää tankkaus kauemmin nääs, eikä tarvi kassalla hävetä kun meni niin vähän.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1960
          • Hki

          #19
          Testattu on myös lehdistössä se, että parasta bensaa on se mikä on tuoreinta! Eli käytännössä suositun paikan bensiini on tuoretta ja siten omaa parhaat ominaisuudet.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17546
            • Turku

            #20
            Originally posted by TFV View Post
            Joo, mullakin aina emäntä polkee kaasua samalla kun tankkaan. Kestää tankkaus kauemmin nääs, eikä tarvi kassalla hävetä kun meni niin vähän.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #21
              Omakohtaista kokemusta...98:a tankatessa keskikulutus on noin 0.7l/100km pienempi...

              Sitten taas toisaalta faktatietoa..mitsu Evo 9 St1 98 bensalla dynossa 10hp pienempi tulos kuin Shell V-powerilla...toki toi V-power taitaa toimia noin vaan oikeasti tehokkaamissa koneissa ja johonkin 316i:hin sitä ei kannata työntää.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1203
                • GrassLake

                #22
                Tota haen juuri takaa, eli Mitsu EVo 9:ssä on adaptiivinen sytytysennakon säätö, mutta missä bemarin koneissa se on? Uuusimmissa ainakin, tuliko ehkä m52TU/m54 vai jo m52:een?

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Tota haen juuri takaa, eli Mitsu EVo 9:ssä on adaptiivinen sytytysennakon säätö, mutta missä bemarin koneissa se on? Uuusimmissa ainakin, tuliko ehkä m52TU/m54 vai jo m52:een?
                  Ainankin omassa M52:ssa on selkeä ero 95 ja 98 välillä..itseasiassa V-powerillakin saa aavistuksen enemmän kilsoja tankillisella verrattuna Nesteen 98:iin mutta hintaero on ollut sitä luokkaa että sillä 98:lla on halvin ajaa...
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1203
                    • GrassLake

                    #24
                    Originally posted by Robi View Post
                    Ainankin omassa M52:ssa on selkeä ero 95 ja 98 välillä..itseasiassa V-powerillakin saa aavistuksen enemmän kilsoja tankillisella verrattuna Nesteen 98:iin mutta hintaero on ollut sitä luokkaa että sillä 98:lla on halvin ajaa...

                    Ehkä sitä pitää kokeilla 98:a pari tankillista. Tosiaan ohjekirjakin e39:ssä kertoo, että "paras suorituskyky saadaan korkeaoktaanisella polttoaineella" tai jotain sinnepäin. Hiukan hämärää, suoraan ei sanota kuitenkaan että 98 olisi parempi kuin 95.
                    FAKTAA moottorinohjauksesta olisi kiva kuulla.
                    Tosin eiköhän se tankkaamallakin selviä, kuten Robi jo kertoi.

                    Comment

                    • Erh4be
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 341
                      • Helsinki

                      #25
                      Eikös tuossa M52 koneessakin ihan nakutustunnistin ole ja osaa hyödyntää 98:n korkeamman oktaanin säätämällä sytytystä.

                      Aina ajan 98:lla kun todellakin näyttää vievän sitä vähemmän kuin 95:sta niin tulee halvemmaksikin. Normi 98:n ja V-Powerin välillä taas en ole havainnut mitään eroa...
                      E90 325i M-Sport -06
                      --------------------------
                      Ex: E36 325i Coupe -94
                      Ex: E39 523i -98

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by A^A View Post
                        98 tulee laitettua, hintaero kun on niin mitätön ja jos siitä joku minimaalinen hyötykin olis
                        Se vain ikävä kyllä on oikeasti juuri toisin päin, eli sitä mitätöntäkään etua ei tässä kohtaa saada 98-oktaanisen suuremmasta puristuskestävyydestä, koska jo 95-oktaaninen riittää. Lisäksi tuossa korkeampioktaanisessa 98:ssa on sen verran enemmän palamista hillitseviä komponentteja enemmän että jos lähdetään halkomaan hiuksia, niin sen hieman suuremman hyödyn saisit sillä
                        95-oktaanisella.
                        Eli oktaaniluku tarkoittaa VAIN JA AINOASTAAN: POLTTOAINEEN PURISTUSKESTÄVYYTTÄ, eikä sillä ole mtään korrelaatiota itse polttoaineesta saatavaan energiaan. Käytännössä puristuskestävyyden lisääminen hieman VÄHENTÄÄ itse polttoaineesta saatavaa kokonaisenergiaa, eikä päinvastoin.
                        Eli moottorin koolla ei ole mitään merkitystä sen vaatiman oktaaniarvon kanssa, vaan pikkukoneet voivat vaatia aivan yhtä hyvin korkeamman oktaaniluvun polttoainetta kuin mikä tahansa ja päinvastoin.
                        Se V-Power ei itsessään ole yhtään sen "tehokkaampaa" polttoainetta kuin ihan perus 95-oktaaninenkaan, vaan tse asiassa juuri toisin päin.
                        V-Powerin hyödyt saadaan esiin vain ja ainoastaan vasta siinä tapauksessa että moottorin sisäiset ratkaisut puristussuhteen, virtaustekniikan ja palamisprosessin osalta ovat mitoitetut käyttämään korkeamman oktaaniluvun polttoainetta. Lisäksi minimivaatimus on adaptiivinen nakutuksentunnistin johon annettu sytytysennakko osaa/pystyy reagoimaan.
                        Eli vakiopuristeisissa m50 moottoreissa 98-oktaanisen polttoaineen käyttäminen EI MITENKÄÄN voi tuoda tehoa yhtäkään hevosvoimaa lisää.

                        Comment

                        • Jookuj
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 940
                          • Kemi

                          #27
                          Selvä peli.. 95E tankkiin ja sillä siisti.
                          ___________________
                          BMW G30 520d -17
                          ----------------------------------------------------------------------
                          MB c350 -11
                          BMW F11 M550D -14
                          Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                          MB w211 -07
                          BMW e39 525i -01
                          BMW e36 325i -93
                          BMW e36 320i -92

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            #28
                            M3:n tankkiin 98:a, e36 ja e30 pärjännee 95:lla...

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Kumpi parempaa m20b25 8,8 puristeiselle koneelle lambdalla mutta ilman kattia, perusvirit: martelius peltisarja+putkisto ja Brennerin myymä lastu? Ite tankkaillu aina 98

                              Comment

                              • Nixon777
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 416
                                • Finland

                                #30
                                Lastuissa usein säädetty tuota sytytyskarttaa siihen suuntaan, että auto voi alkaa nykiä 95-bensalla. Ainakin tällaista olen forumilta lukenut joskus vuosien takaa että 98-oktaanista suosittelivat käyttämään juuri Benzinon ja Brennerin lastujen kanssa.
                                Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎