Melkeen aina auto käy kun tankkaan. Mitä haittaa siitä voisi olla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bensasta
Collapse
X
-
tästäkin varmaan on ollu puhettta mutta mites tuo vpoweri sitte:think ite tankkaan näillä bensanhinnoilla jo 98:a mutta viimekesänä en raskinumulla ainaki tuntuu kun paljon ajan matkaa että jotain pienenpientä eroa olis kulutuksessa kun 98:lla ajaa.. niin ja sitten ku kerran olin tankannu 95:sta ja kun bensa loppu ni kävin pistää vpoweria tankin täyteen ja kyllä se mun mielestä vähän herkemmin vastasi kaasuun ja ehkä jotian pientä eroa oli tehoissakin havaittavissa:think
auto siis vm.95 ja koneena m52b25
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostJoo, mullakin aina emäntä polkee kaasua samalla kun tankkaan. Kestää tankkaus kauemmin nääs, eikä tarvi kassalla hävetä kun meni niin vähän.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Omakohtaista kokemusta...98:a tankatessa keskikulutus on noin 0.7l/100km pienempi...
Sitten taas toisaalta faktatietoa..mitsu Evo 9 St1 98 bensalla dynossa 10hp pienempi tulos kuin Shell V-powerilla...toki toi V-power taitaa toimia noin vaan oikeasti tehokkaamissa koneissa ja johonkin 316i:hin sitä ei kannata työntää.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostTota haen juuri takaa, eli Mitsu EVo 9:ssä on adaptiivinen sytytysennakon säätö, mutta missä bemarin koneissa se on? Uuusimmissa ainakin, tuliko ehkä m52TU/m54 vai jo m52:een?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostAinankin omassa M52:ssa on selkeä ero 95 ja 98 välillä..itseasiassa V-powerillakin saa aavistuksen enemmän kilsoja tankillisella verrattuna Nesteen 98:iin mutta hintaero on ollut sitä luokkaa että sillä 98:lla on halvin ajaa...
Ehkä sitä pitää kokeilla 98:a pari tankillista. Tosiaan ohjekirjakin e39:ssä kertoo, että "paras suorituskyky saadaan korkeaoktaanisella polttoaineella" tai jotain sinnepäin. Hiukan hämärää, suoraan ei sanota kuitenkaan että 98 olisi parempi kuin 95.
FAKTAA moottorinohjauksesta olisi kiva kuulla.
Tosin eiköhän se tankkaamallakin selviä, kuten Robi jo kertoi.
Comment
-
-
Eikös tuossa M52 koneessakin ihan nakutustunnistin ole ja osaa hyödyntää 98:n korkeamman oktaanin säätämällä sytytystä.
Aina ajan 98:lla kun todellakin näyttää vievän sitä vähemmän kuin 95:sta niin tulee halvemmaksikin. Normi 98:n ja V-Powerin välillä taas en ole havainnut mitään eroa...E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by A^A View Post98 tulee laitettua, hintaero kun on niin mitätön ja jos siitä joku minimaalinen hyötykin olis
95-oktaanisella.
Eli oktaaniluku tarkoittaa VAIN JA AINOASTAAN: POLTTOAINEEN PURISTUSKESTÄVYYTTÄ, eikä sillä ole mtään korrelaatiota itse polttoaineesta saatavaan energiaan. Käytännössä puristuskestävyyden lisääminen hieman VÄHENTÄÄ itse polttoaineesta saatavaa kokonaisenergiaa, eikä päinvastoin.
Eli moottorin koolla ei ole mitään merkitystä sen vaatiman oktaaniarvon kanssa, vaan pikkukoneet voivat vaatia aivan yhtä hyvin korkeamman oktaaniluvun polttoainetta kuin mikä tahansa ja päinvastoin.
Se V-Power ei itsessään ole yhtään sen "tehokkaampaa" polttoainetta kuin ihan perus 95-oktaaninenkaan, vaan tse asiassa juuri toisin päin.
V-Powerin hyödyt saadaan esiin vain ja ainoastaan vasta siinä tapauksessa että moottorin sisäiset ratkaisut puristussuhteen, virtaustekniikan ja palamisprosessin osalta ovat mitoitetut käyttämään korkeamman oktaaniluvun polttoainetta. Lisäksi minimivaatimus on adaptiivinen nakutuksentunnistin johon annettu sytytysennakko osaa/pystyy reagoimaan.
Eli vakiopuristeisissa m50 moottoreissa 98-oktaanisen polttoaineen käyttäminen EI MITENKÄÄN voi tuoda tehoa yhtäkään hevosvoimaa lisää.
Comment
-
-
Lastuissa usein säädetty tuota sytytyskarttaa siihen suuntaan, että auto voi alkaa nykiä 95-bensalla. Ainakin tällaista olen forumilta lukenut joskus vuosien takaa että 98-oktaanista suosittelivat käyttämään juuri Benzinon ja Brennerin lastujen kanssa.Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!
Comment
-
Comment