Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 tyhjäkäynti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LGB___Boss
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 35

    m50b25 tyhjäkäynti!

    en löytäny vastaavaa threadiä vaikka kuinka etsin ( lie väärillä sanoilla).

    Eli sisi onkhelmana on et tyhjäkäynti rumputtaa nopeeseen tahtiin n200rpm sahausta tiheästi. mistä osaisi lähteä vikaa etsimään? muuten auto toimii aivan normaalisti jokseenkin ehkä pienillä kierroksilla 1000 - 1500rpm pienehköä nykimistä. :think
  • LGB___Boss
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 35

    #2
    m50b25 tyhjäkäynti!

    Originally posted by LGB___Boss View Post
    en löytäny vastaavaa threadiä vaikka kuinka etsin ( lie väärillä sanoilla).

    Eli siis onkhelmana on et tyhjäkäynti rumputtaa nopeeseen tahtiin n200rpm (todella nopeaa sauhausta lämpimänä) Kylmänä käy kuin unelma. Mistä osaisi lähteä vikaa etsimään? Muuten auto toimii aivan normaalisti, jokseenkin pienillä kierroksilla 1000 - 1500rpm pienehköä nykimistä. :think
    Jooo ja siis biili on e34 m50b25 ns non-vanos. vm 90.

    Comment

    • gubbe89
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 315
      • Mouhijärvi

      #3
      Imuvuodolta kuulostaisi. Tarkistapa ensimmäisenä haitarikumit, tämän jälkeen jarrukliinerillä suihkit kaikki imupuolen liitokset läpi. Myös crc nostaa kierroksia. Vika saattaa myös olla ICV:ssä. Ainakin vanhemmissa K-Jet-Audeissa, tyyppivikana on tuo ICV:n tai sen ohjauksen vammautuminen ja tätä kautta tyhjäkäynnin nopea humpaaminen. Myös uudemmissa KE-Jetillisissäkin on tavattu tätä. Rakenne poikkeaa tietysti Motronicista jonkin verran, mutta jotain yhtäläisyyttä kuitenkin on.
      Last edited by gubbe89; 02-04-2009, 07:21.
      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
      ex. E34 525 TDS Touring -93
      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
      ex. Yamaha YZF 1000R -02
      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
      ex. E34 535i -88
      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Tarkistat nuo imuvuodot,ilmanputsarin.
        Bräkleenillä suihkimaan samalla saat pestyä konehuoneenkin

        Tulpat kannattaa myös kattoa voipi olla mahdollista että on tulpanreikäsissä/hatuissa öljyä ja sillä pikkasen vaikutusta.

        Ja samalla kun on nyt irti noi koneen muovit niin tarkistelet silmämääräisesti kaikki johdotkin
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • LGB___Boss
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 35

          #5
          Originally posted by Osku View Post
          Tarkistat nuo imuvuodot,ilmanputsarin.
          Bräkleenillä suihkimaan samalla saat pestyä konehuoneenkin

          Tulpat kannattaa myös kattoa voipi olla mahdollista että on tulpanreikäsissä/hatuissa öljyä ja sillä pikkasen vaikutusta.

          Ja samalla kun on nyt irti noi koneen muovit niin tarkistelet silmämääräisesti kaikki johdotkin
          joo kiitoksia vinkeist. uudet tulpat on paikallaan et ei kyll niist pitäis johtua..

          Btw, auto on jonku memberin entinen. Isot tarrat takalasissa. :think
          Eli kuka tunnustaa tai tunnistaa entisekseen näillä huonoilla tiedoilla. vm90 525 mustalla nahkasisustalla, sähköpenkeillä yms. tumman vihreä väriltään ollut ennen punainen, alla m5 vanteet. :think rek nro Nej-XXX
          Last edited by LGB___Boss; 02-04-2009, 15:15.

          Comment

          • LGB___Boss
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 35

            #6
            Originally posted by gubbe89 View Post
            Imuvuodolta kuulostaisi. Tarkistapa ensimmäisenä haitarikumit, tämän jälkeen jarrukliinerillä suihkit kaikki imupuolen liitokset läpi. Myös crc nostaa kierroksia. Vika saattaa myös olla ICV:ssä. Ainakin vanhemmissa K-Jet-Audeissa, tyyppivikana on tuo ICV:n tai sen ohjauksen vammautuminen ja tätä kautta tyhjäkäynnin nopea humpaaminen. Myös uudemmissa KE-Jetillisissäkin on tavattu tätä. Rakenne poikkeaa tietysti Motronicista jonkin verran, mutta jotain yhtäläisyyttä kuitenkin on.

            Icv? selittäkääs tyhmemmälle?

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by LGB___Boss View Post
              Icv? selittäkääs tyhmemmälle?
              Idle Control Valve siis. Kuvassa osa nro. 6

              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #8
                Originally posted by LGB___Boss View Post
                Icv? selittäkääs tyhmemmälle?
                Idle Control Valve, suom. "tyhjäkäynnin säätöventtiili"

                Edit, hidas...
                Last edited by Risto113; 02-04-2009, 15:33. Reason: hidas..

                Comment

                • LGB___Boss
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 35

                  #9
                  jhooooo... kiitoksia nopeista vastauksista. kohta hallille lähteä tutkailemaan kunhan saa kuljettajan (lähti eilen kortti)

                  Comment

                  • bimmernav
                    Newbiemmer
                    • Apr 2009
                    • 5
                    • suomi

                    #10
                    Originally posted by LGB___Boss View Post
                    en löytäny vastaavaa threadiä vaikka kuinka etsin ( lie väärillä sanoilla).

                    Eli sisi onkhelmana on et tyhjäkäynti rumputtaa nopeeseen tahtiin n200rpm sahausta tiheästi. mistä osaisi lähteä vikaa etsimään? muuten auto toimii aivan normaalisti jokseenkin ehkä pienillä kierroksilla 1000 - 1500rpm pienehköä nykimistä. :think
                    mulla oli sama vika omassa autossa ja vika korjaantu sillä että vaihdoin ilmamäärämittarin.

                    Comment

                    • amot
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 52
                      • Tampere

                      #11

                      Eli onkos se ICV nyt tuo punaisella merkattu? Mikäs tuo vihree on?

                      Comment

                      • Ac Naisseri
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 109
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by amot View Post
                        PHP Code:
                        [IMG]http://img143.imageshack.us/img143/3852/icv.jpg[/IMG] 
                        Eli onkos se ICV nyt tuo punaisella merkattu? Mikäs tuo vihree on?

                        Punaanen on kaasuläpän asentoanturi. Seuraa tota letkua, minkä otit haitarikumista irti ja menee imusarjan alle, se menee siihen tyhjäkäyntimoottoriin. On ahdas paikka, jos on isot käret.

                        Comment

                        • amot
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 52
                          • Tampere

                          #13
                          EDIT: Ei mitään

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎