Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54B30 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viksu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 62
    • Oulu

    M54B30 ongelma

    Auto on siis e39 530i. Joku aika sitten huomasin, että moottori on ruvennut täristämään lievästi, voimakkaimmin tämä ilmenee 1000-1500 kierroksen välillä. Tärinä tuntuu selvimmin kun vaihde vapaalla pumppailee kaasua kyseisellä kierroslukualueella, mutta se tuntuu myös kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa ainakin 1-3 vaihteilla. Se ei siis tunnu tasakaasulla. Kyse ei ole mistään "ei käy kaikilla" -tyyppisestä tärinästä vaan lievemmästä. Olen myös ollut huomaavinani, että kun vaikka kakkosella lähtee kiihdyttämään ihan tyhjäkäynnin tuntumasta, saa olla tosi tarkkana kaasun kanssa ettei nykäise. Ennen sai olla paljon huolettomampi.

    Ehdotuksia, missä vika? Tulpat ja ilmanputsari menee vaihtoon lähiaikoina, piuhan nokassakin olisi varmaa hyvä käyttää.
    e91 330d -06
    ex e39 530i
    ex e36 325i
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    #2
    muutama sangen yleinen M54B30 kiusanhenki:

    1) imuilmavuoto joko MAF:in ja kaasuläpän välisessä putkessa ja/tai huohotinjärjestelmän putkissa

    2) tuplavanoksen tiivisteet falskaa

    3) imusarjan tuplaresonanssikapusta a.k.a DISA pitää meteliä ja toimii miten sattuu
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎