Announcement

Collapse
No announcement yet.

GetraG/zf vaihteistot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • invisible_pain
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 72
    • Suomenniemi

    GetraG/zf vaihteistot

    Onnnistuin tuossa sitten saamaan vaihdelootan rikki ja aloin uutta estimään, ja nyt tullut vastaan Getragin ja ZF:n vaihteistoja niin onko näillä minkälaista eroa? ja kumpaa suosittelette piristettyyn E36 325?
    WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #2
    Zf:ssä on suora vitonen (1:1) ja Getragissa suora nelonen. 325 taitaa olla getragin loota vakiona, joten se kannattaa laittaa. Alkuperäinen senki takia ettei tarvi kardaania ja kytkimen työsylinteriä alka vaihtaan. Laatikoiden mitassa eroa ja vissiin myös takalaipassa. mutta tarkista oman auton loota vaikka www.realoem.com

    Edit. realoem antaa kummankin vaihtoehdon 325:seen mutta minun käsittääkseni siellä on getrag. Varmiiten selviää kun käy kurkkaan.
    Last edited by marko.m; 03-04-2009, 12:27.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • invisible_pain
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 72
      • Suomenniemi

      #3
      kiitoksia tuosta, mutta aloin sellasta vielä miettimään että mites käyköhän e30:stä laatikko e36:n, laatikon mallia en vielä ole päässyt itseltäni katsomaan kun auto makaa vieläkin kylillä
      WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Kyllä se menee kiinni mutta vaatii jonkinverran muutoksia toimiakseen.

        Helpoimmalla selviät kun pistät sinne samanmoisen boksin kuin mikä siellä on nyttenkin, kestää kyllä aivan tarpeeksi normi M50 tehoja. Sitten kun mennään 500hp yli kannattaa alkaa harkitsemaan sitä ZF:n boksia..
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by marko.m View Post
          Zf:ssä on suora vitonen (1:1) ja Getragissa suora nelonen. 325 taitaa olla getragin loota vakiona, joten se kannattaa laittaa. Alkuperäinen senki takia ettei tarvi kardaania ja kytkimen työsylinteriä alka vaihtaan. Laatikoiden mitassa eroa ja vissiin myös takalaipassa. mutta tarkista oman auton loota vaikka www.realoem.com

          Edit. realoem antaa kummankin vaihtoehdon 325:seen mutta minun käsittääkseni siellä on getrag. Varmiiten selviää kun käy kurkkaan.
          On muuten e36-getragissa suora viitonen, tämä on fakta.

          Vai että " Bimmer Fanatic"...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎