Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b20tu täristää alle 3500 kierroksen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimber520
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 20
    • Oulunsalo

    m50b20tu täristää alle 3500 kierroksen

    ei löytynyt searchilla vastaavaa ongelmaa tai sitte en vain ossaa..

    eli ongelmana on ollut jo pitemmän aikaa inhottava pieni tärinä alle 3500 kierroksen, ajossa tätä tärinää ei huomaa mutta paikallaan sen huomaa ja moottori täristää eniten kun kierroksia hummaa siinä 2500-3000 välillä ja päästää sitten kierrokset laskemaan. ja tärinä loppuu heti kun kierrokset nousee yli 3500. tyhjäkäynti kans tuputtaa hieman mutta ei lähelläkään niin paljoa että viidellä kävisi, semmoista satunnaista puputusta. auto pelaa muuten täydellisesti,lastun vaihdolla ei vaikutusta, päästöt on tiptop vakiolastulla, tulpat ei vaikuttanu, puolat on mitattu ja tarkastettu silmämääräsesti, missään ei näy hapettumia, moottorin ja vaihteiston tukikumit ehjät. mietityttänyt tuo vanos homma että voiko väljästä ja kuluneesta vanoksesta johtua tuommonen tärinä kun tuntuu vanos rallattavan tässä aika kivasti.

    onko kellään muulla ollut samallaista tärinää havaittavissa m50 koneessa ja millä on korjaantunut. ajoonhan vika ei vaikuta mutta häiritsee sen verran että haluais siitä eroon,,
  • bimber520
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 20
    • Oulunsalo

    #2
    no nii päivitelläänpä tutkimuksia, eli autohan pelaa normaali ajossa edelleenki mutta tuo tärinä. no tänään tuota taas tutkailin ja otin ilmamäärämittarin pistokkeen irti moottorin käydessä nii käynti ei muuttunut mihinkään kun pistokkeen nyppäsi irti ja ajossakaan ei mitään vaikutusta.. nähtävästi viallinen ilmamäärämittari aiheuttaa tuon tärinän alle 3500 kierroksen, niin ainakin luulen.. eikö pistokkeen irroitus tulisi vaikuttaa huomattavasti moottorin toimintaan??? moottorin kierrosherkkyyskin tuntuu jotenki nuhaselta..

    pitää jostain hommata toimiva anturi ja kokeilla sillä niin ollaan taas vähä viisaampia

    Comment

    • visentti
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 53
      • Espoo

      #3
      Itsellä oli samantapaista ongelmaa taannoin. Tyhjäkäyntikierroksilla ei mitään juuri huomannut. Maantienopeudessa tasakaasulta kevyesti kiihdyttäessä tehottoman tuntuinen ja tärinän huomasi selvästi, täyskaasukiihdytyksessä vastaavaa tärinää ei ilmennyt. Ilmamassamittarin irroitus ei vaikuttanut juuri muuhun kuin kulutuksen kasvuun, mittarin mukaan ainakin. Ongelma ilmestyi kun lotrasin konehuoneessa veden kanssa turhan varomattomasti.. Ja häipyi itsestään viikon, kahden kuluessa. Ei vältisisti liity sun tapaukseen mutta samankaltaisia oireita oli... Itse ehkä veikkaisin (osin) viallista puolaa, joka otti kosteutta itseensä, tuskinpa aivojen kastuminen olisi korjaantunut kovin helposti...

      Comment

      • MasaTDS
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1606
        • Tampere

        #4
        kato onko viskossa kaikki siivet tallessa/kunnossa kun auto on sammuksissa,mulla meni kaikki paitsi yksi siipi poikki jostain tuntemattomasta syystä ja alkoi tyhjäkäynnillä ja pikkukierroksilla täristään,ei tullu kans heti niitä mieleen kattoo
        E24 635csi
        M-B W140
        Citroen c4 coupe
        H-D sportster chopper

        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
        www.mpanet.fi

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎