Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 Pakoputkisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    325 Pakoputkisto

    Eli E30:sestä on kyse. Sopiiko 325i putkisto 320i bemariin? Auto on peltipuskurinen. Eli sopiiko kiinnityksiltään suoraan ja tarviiko pakosarjat vaihtaa 325i malliseksi? Onko kenelläkään myynnissä 320/325 vakio- tai sporttiputkistoa?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2

    Jos etuputki nyt kuvan 3 mukanen niin pakosarjat tarttee vaihtaa.
    Jos taas kuvan 2 mukanen niin se on on samanlainen mikä 325:sessa

    Mulla jää kohta ylimääräseks 1 pari pakosarjoja ja toi kuvan 2 mukanen etuputki ylimääräseks
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Joo ne kuvan 2 mukaiset eli erilliset putket. Eli ei tarvi muutakuin vaihtaa 325:sen putkisto? Virtaakohan se yhtään paremmin kuin 320:sen putkisto?
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Joo ne kuvan 2 mukaiset eli erilliset putket. Eli ei tarvi muutakuin vaihtaa 325:sen putkisto? Virtaakohan se yhtään paremmin kuin 320:sen putkisto?
        No eiköhän se putkisto ole sitten ihan samalainen kun 325:sessa. Kattia vaan ei ole? vai onko?

        Ja sulla oli pakosarja 2 osanen?
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Ei ole kattia. Pakosarja on kaksiosainen. Menee kahdella putkella keskellä olevaan vaimentimeen ja siitä eteenpäin yhdellä putkella. Auto on vuosimallia -86 320i.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 788
            • Suodenniemi

            #6
            Eli siis minkälainen putkisto 325:sessa on vakiona (ei kattia)? Meneekö kahdella putkella alusta loppuun? Minkäkokoista putkea?
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              No tossa oli katillinen putkisto. Mutta kattia ei enää ole.

              Muistaakseni tuola on 45mm putkee. Ja kahtena menee alusta loppuun
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • bemari320mies
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 788
                • Suodenniemi

                #8
                Ja 325:sen putkessahan on kaksi vaimenninta: keskellä autoa ja takana samoin kuin 320:sessä. Eikös vaan? Mitä luulet onko mitään hyötyä jos laittaa 325:sen vakioputkiston 320:seen? Vai kannattaako ostaa samantien sporttiputkisto esim. simonsilta? Tarkoituksena olisi houkutella kutosen murinat esiin. Ei mitään järkyttäviä mörinöitä vaan sellainen mieto murina. Bonuksena ehkä hieman lisää tehoa...
                Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                EX: BMW E34 525i -90
                EX: BMW E28 528iA -85
                EX: BMW 320i Taxi -86

                Comment

                • FreeZ
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 814
                  • Hamina

                  #9
                  Originally posted by bemari320mies
                  Ja 325:sen putkessahan on kaksi vaimenninta: keskellä autoa ja takana samoin kuin 320:sessä. Eikös vaan? Mitä luulet onko mitään hyötyä jos laittaa 325:sen vakioputkiston 320:seen? Vai kannattaako ostaa samantien sporttiputkisto esim. simonsilta? Tarkoituksena olisi houkutella kutosen murinat esiin. Ei mitään järkyttäviä mörinöitä vaan sellainen mieto murina. Bonuksena ehkä hieman lisää tehoa...
                  noi bonukset kyllä taitaa jäädä saamatta.. :roll:
                  BMW 320i

                  Comment

                  • bemari320mies
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 788
                    • Suodenniemi

                    #10
                    Kyllähän se niin on noissa esim. simonsin putkissa, että luvataan 5-8% suurempi teho. Ehkä näin onkin jos tehdään muita virityksiä ja säädetään penkissä timmikuntoon. Mutta ne kuutosen äänet täytyisi herättää henkiin...
                    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                    EX: BMW E34 525i -90
                    EX: BMW E28 528iA -85
                    EX: BMW 320i Taxi -86

                    Comment

                    • dunkelblau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 1151
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by bemari320mies
                      Mitä luulet onko mitään hyötyä jos laittaa 325:sen vakioputkiston 320:seen? Vai kannattaako ostaa samantien sporttiputkisto esim. simonsilta? Tarkoituksena olisi houkutella kutosen murinat esiin. Ei mitään järkyttäviä mörinöitä vaan sellainen mieto murina. Bonuksena ehkä hieman lisää tehoa...
                      Fakta: Jos vaihdat 325 kalliit röörit 320 tilalle, ei välttämättä seuraa kuin hampaiden kiristystä. 1. kulutus kasvaa vastapaineiden kadottua 2. ääni hiljenee, johtuen mm. paremmasta vaimennuksesta & pakokaasun nopeuden hidastumisesta röörissä 3. rahat meni hukkaan

                      Osta 320 "tehoputki"! (lue: ääniputki)
                      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                      Comment

                      • bemari320mies
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 788
                        • Suodenniemi

                        #12
                        Kiitos faktoista. Tuota ei tullut ajateltua. Täytyypi ostaa 320:sen tehoputkisto.
                        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                        EX: BMW E34 525i -90
                        EX: BMW E28 528iA -85
                        EX: BMW 320i Taxi -86

                        Comment

                        • TuomasTee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 529
                          • Kotka

                          #13
                          Miten vastapaineiden katoaminen vaikuttaa moottorin toimintaan?
                          Eikö se ole niin, että vakiomoottorissa se voi vaikuttaa negatiivisesti ja viritetyssä positiivisesti? Miten se vaikuttaa noissa tilanteissa polttoaineenkulutukseen? Kasvattaako se sitä aina?
                          BMW F15 X5 M50d -14

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by TuomasTee
                            Miten vastapaineiden katoaminen vaikuttaa moottorin toimintaan?
                            Eikö se ole niin, että vakiomoottorissa se voi vaikuttaa negatiivisesti ja viritetyssä positiivisesti? Miten se vaikuttaa noissa tilanteissa polttoaineenkulutukseen? Kasvattaako se sitä aina?
                            Mun käsityksen mukaan vakiokoneessa hävii osa alaväännöstä jis vastapaine hävii.
                            Ylhäällä vastapaineesta on vaan haittaa.

                            Tuo käsitys että se vaikuttaa negatiivisesti voi tulla sitä kun purkisto virtaa paremmin > seos menee laihalle > teho tippuu
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            • TrafficWB
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 185
                              • Vantaa

                              #15
                              Kertokaapas nyypälle, mitä sillä "tehoputkella" oikeen tarkoitetaan verrattuna tohon 325:n perusputkistoon? Onko se sitten tehoputki kun vaihdetaan se takapönttö johonkin "tehomalliin" vai onko kysymyksessä ihan koko putkiston vaihto "tehoputkeen"?

                              Mitä siellä siis tosiasiassa muuttuu, jos väitetään että pelkällä putken vaihdolla saadaan autoon tehoa lisää eikä ääntä?
                              MYYTYE36 325i -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎