Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboahtimien sopivuus 525tds

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

Turboahtimien sopivuus 525tds

Mitä mieltä olette tälläisten ahtimien soveltuvuudesta bmw 525tds:aan.
    Tehotavoite on n. 250hp - 300hp.
    Eli tuoton tulisi siis riittää vähintään 300hevosvoimaan.

Ahdin numero 1: KKK k27. Imu 50mm, pako 60mm

Ahdin numero 2: KKK k27. Imu 55mm, pako 69mm

Mitä maksaisitte noista ahtimista? (ovat käytettyjä, mutta kuulemma ehjiä ja hyväkuntoisia).
    Jos kumpikaan k27 ahdin ei sovellu tuohon 525tds:aan, niin millaista suosittelette? Hinta mielellään korkeintaan 1000e.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • Tykki
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 197
    • Ii

Re: Turboahtimien sopivuus 525tds

Originally posted by VNT
    Mitä mieltä olette tälläisten ahtimien soveltuvuudesta bmw 525tds:aan.
    Tehotavoite on n. 250hp - 300hp.
    Eli tuoton tulisi siis riittää vähintään 300hevosvoimaan.

Ahdin numero 1: KKK k27. Imu 50mm, pako 60mm

Ahdin numero 2: KKK k27. Imu 55mm, pako 69mm

Mitä maksaisitte noista ahtimista? (ovat käytettyjä, mutta kuulemma ehjiä ja hyväkuntoisia).
    Jos kumpikaan k27 ahdin ei sovellu tuohon 525tds:aan, niin millaista suosittelette? Hinta mielellään korkeintaan 1000e.
    no eiköhän molemmat riitä tuonne sun tavoitteeseen varmasti. kuulostaa jo vähän turhan isoltakin? varsinkin tuo jälkinmäinen riittää ....500hv?
    "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
    -Andy McCoy

Comment

• VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

Mitä olisitte itse valmiita maksamaan tuosta isommasta k27:sta?
      Ahdin on siis käytetty, mutta kunnossa.

Vai onko tuo isompi k27 jo liian iso?
      Eli alkaako ahtamaan vasta jostain 3000-3500 kierroksesta?

Kannattaako tuollaista kkk:ta ylipäätänsä ostaa, saako siihen mistään varaosia tai pystyykö sellaista huoltamaan?

Myös vinkkejä muista ahtimista otetaan vastaan, jos mielestänne tuota k27:aa ei kannata ostaa.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

Comment

• TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

Mitä muuta tuo kyseisten tehojen saavuttaminen vaatii? Isomman coolerin ja syöttöjärjestelmän muuttamisen + isomman putken?
        BMW F15 X5 M50d -14

Comment

• tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

Ostin kesällä tuliterän KKK27:n "keskimurikan" (sisälsi sen keskiosan, laakerit, tiivisteet, turbiiniakselin (jossa kiinteänä pakosiipi) ja imusiipi). Eli puuttuu vain ne päädyt (imu- ja pakopesä) puuttuivat. Hinta oli postikuluineen n. 250€. Tosin se oli osa suuremmasta tilauksesta, tilaajia oli yli 10 ympäri maailmaa (pääosin kyllä USAhan). Eli joukkovoimalla saa jotain etuja.

Kun nykyinen ahdin rempattiin, pelkkä turbiinin akseli maksoi 50€ enemmän.

Ahtimista ei tiedä päällepäin että missä kunnossa ne ovat. Laakerit saattavat tuntua "jäsyiltä" (ei klappia yms.) mutta jos ottaakin pesät pois, huomaa että pakosiivet on kärsineet lämmöstä, pienia paloja puuttuu siipien kärjistä => vaikuttaa suoraan tehoihin. Myös laakerit saattavat mennä seuraavassa hetkessä yms. yms. Eli aina kannattaa tietyllä varauksella niihin suhtautua.

eBayssä (www.ebay.de) on ko. ahtimia myyty n. 200 - 300€:n hinnalla, eräskin tuliterä, täysin käyttämätön ja paketissa, myytiin 220€:lla tuossa kesällä (arvaa harmittiko!). Vaikka siihen laskisi posti yms. kulut päälle, hinta olisi jäänyt n. 250€:oon.

Eli itse en maksaisi missään mielessä yli 300€:a. Seuraa eBay:tä, sieltä saattaa tehdä "löytöjä".

t: Timo

Comment

• VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

Tuolla ebay.de:ssa tuntuu olevan kaikki pieniä ahtimia.
            Muutama mb 320cdi:n ahdin tuli vastaan, mutta ne taitavat olla aavistuksen liian pieniä?

Osaatko tihuovin suositella jotain ahdinta mitä kannattaa alkaa huutamaan ebaystä? Itse en löytänyt yhtään sopivaa.

Noista kkk k27 ahtimista pyydettiin 550e / kpl, aika kova hinta mielestäni.
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

Comment

• Tykki
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 197
              • Ii

Originally posted by VNT
              Mitä olisitte itse valmiita maksamaan tuosta isommasta k27:sta?
              Ahdin on siis käytetty, mutta kunnossa.

Vai onko tuo isompi k27 jo liian iso?
              Eli alkaako ahtamaan vasta jostain 3000-3500 kierroksesta?

Kannattaako tuollaista kkk:ta ylipäätänsä ostaa, saako siihen mistään varaosia tai pystyykö sellaista huoltamaan?

Myös vinkkejä muista ahtimista otetaan vastaan, jos mielestänne tuota k27:aa ei kannata ostaa.
              no kyllä tuo isompi on ainakin mun mielestä jo liikaa sun käyttötarkoitukseen. ehkäpä k26 malleista saisi yhdistelemällä paremman, kun miettii sopivat pesäkoot, jos nyt nimenomaan haluaa kkk:ta käyttää.
              mitens tuo syöttöpuoli, kun taittaa olla vakiopumpulla tiukassa tuo 300hv?
              -Andy McCoy

Comment

• Pluto
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1860
                • Raisio

tihuovinin kanssa samoilla linjoilla max 300€ maksaa tommonen käytetty.
                Itse ostin täysin uuden kkk k14 kokonaisen ahtimen ihan kaupasta, tosin ilman kuittia ja muita hömpötyksiä, maksoi 250€ ja ei se sitä tappiolla myynyt.
                BMW F32 435d

Comment

• VNT
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1410
                  • Tuusula

Originally posted by Tykki
                  no kyllä tuo isompi on ainakin mun mielestä jo liikaa sun käyttötarkoitukseen. ehkäpä k26 malleista saisi yhdistelemällä paremman, kun miettii sopivat pesäkoot, jos nyt nimenomaan haluaa kkk:ta käyttää.
                  Ei sen ahtimen kkk merkkinen tarvitse olla, noita minulle vain tarjottiin.
                  Vakiopumppuun tulee 12mm nestepää, se riittää eri arvioiden mukaan 250hp-300hp asti.

Vinkkejä noista ebayn ahtimista otetaan vastaan, löydättekö te sieltä mitään sopivaa minulle?
                  -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

Comment

• Tykki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 197
                    • Ii

Originally posted by VNT
                    Originally posted by Tykki
                    Ei sen ahtimen kkk merkkinen tarvitse olla, noita minulle vain tarjottiin.
                    Vakiopumppuun tulee 12mm nestepää, se riittää eri arvioiden mukaan 250hp-300hp asti.

Vinkkejä noista ebayn ahtimista otetaan vastaan, löydättekö te sieltä mitään sopivaa minulle?
                    niin tarkoitin että vakiopumppu ei varmaankaan riitä 300hv:n tehoihin, vaikka olis vaihdettukin nestepää.
                    -Andy McCoy

Comment

• LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

hämeen dieselin jonkun äijän mukaan rittää tuo vakiopumppu 12mm nestepäällä aivan varmasti 300 hp tehoihin
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

Comment

• VNT
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1410
                        • Tuusula

Originally posted by LASSI-S
                        hämeen dieselin jonkun äijän mukaan rittää tuo vakiopumppu 12mm nestepäällä aivan varmasti 300 hp tehoihin
                        Mitä maksaa hämeen dieselissä tuo 12mm nestepään asennus?
                        Kannattaako tuollainen 12mm nestepää hommata itse, vai vienkö koko auton diesel pajalle ja sanon että hommatkaa ja asentakaa isompi nestepää?
                        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

Comment

• Mauri H.
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 270
                          • Salo

50/60 mm Schwitzerillä ajelin itse hetken ennen tuota HX:ää, se oli ihan ok ahdin, tuo 69 mm pakopesä kuulostaa aika suurelta. Omassa oli tehoja 1,8 kg ahdoilla 350-370 hv mutta kompura toimi jo huonolla hyötysuhteella.

Mielenkiintoista nähdä miten jakajapumppu toimii noilla tehoilla.
                          F11 530D xDrive

Comment

• VNT
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1410
                            • Tuusula

Onkohan tuollainen turbo audin kkk 24 liian pieni ahdin?

-ALPINA B10 4.6 V8 E39-

Comment

• Mauri H.
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 270
                              • Salo

Liian pieni.
                              F11 530D xDrive

Comment

Working...
                              X