Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Moottorin remontointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW_De_Muesli
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 16

    M50B25 Moottorin remontointi

    Terve.

    Autosta (BMW 325i E36 1991, ei ole vanos) meni kannentiiviste ja kaveri nosti kannen pois. Nyt sitten päätimme että tehdään hieman enemmän remonttia samalla.

    Eli olemme ajatelleet vaihtaa seuraavat asiat:

    1. Männänrenkaat (kun moottori kävi kuumana)
    2. Kiertokangen laakerit
    3. Runkolaakerit
    4. Yläpään tiivistesarja
    5. Alapään tiivistesarja
    6. Kannen pultit
    7. Kannentiiviste

    Onko ehdotuksia mitä muuta voisi samalla tehdä / vaihtaa?

    Tuleeko alapään tiivistesarjassa kampiakselin molempien päiden stefa-tiivisteet mukana?

    Saako Motonet-kaupasta kaikki nämä osat laadukkaina?

    Kiitos etukäteen kaikille hyvistä vastauksista.
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Onkohan noiden runkolaakereiden vaihdossa mitään järkeä? Ne taitavat kestää vaikka miljoona kilometriä, veivien laakerit kannattaa vaihtaa. Pääsee paljon helpommallakin kun ei ota kampea pois lohkosta.
    Retard Member

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1366
      • Lempäälä

      #3
      noh, kk-lakrut näyttäs olevan 28e ja petilakrut 70e.

      vaihtaisin silti petilakrut samalla, vaikka ovatkin kyllä melko pitkäikäisiä pelejä, tuleehan sarjassa uudet päittäislaakeritkin.

      samalla katsoisin ehdottomasti venaohjureiden kunnon ja venavarren kumien kunnon. Myöskään venttiilien tiiveyden tarkistus / tarvittaessa läppäys ei varmasti olisi paskempi idea.

      motonetin osilla kasaisin itse, samaa reinzin kamaa sieltä saa kuin muualtakin.

      nokkaketjun kiristäjän ja nokkaketjun kunto (venymä) kannattaa katsoa samalla.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • BMW_De_Muesli
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 16

        #4
        Joo kansi oli koneistamolla ja sinne vaihdettiin kumit ja vähän muuta. Nyt tuli ongelma runkolaakereiden kanssa. Koneen kasaaja soitti ja sanoi että ne on väärät. Onko noita nyt erilaisia? Puhui 1 ja 2-kynsimalleista.

        Comment

        • BMW_De_Muesli
          Newbiemmer
          • Nov 2008
          • 16

          #5
          Vielä yksi kysymys siitä moottorin sisäänajosta. Eli nyt kun sinne on vaihdettu männänrenkaat, uudet laakerit, ketjut, ja kantta fiksailtu niin minkälaista sisäänajoa tarttis tehdä? Pitäisikö käyttää jotakin tiettyä öljyä? Käytän moottorissa muuten sitä Castrolin TWS 10W60 öljyä.

          Lueskelin tuossa että sisäänajossa pitäisi käyttää mineraaliöljyä. Jos pitää sisäänajaa niin kuinka pitkään tunneissa / kilometreissä ja minkä yli ei saa moottori kiertää?

          Kiitos etukäteen auttajille.

          Comment

          • karpaasi
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 67
            • rovaniemi

            #6
            1000 km sisäänajoa,jolloin ei saa vedätää raskaita taakoja,muuten normi ajolla homma hoituu. välissä voi ajaa vähän vaihtelevalla kaasulla

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              #7
              Minkäkokoisella torx-hylsyllä saa kiertokangen pultit auki?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                12-kanttisella 10mm hylsyllä, ei ole torx
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by BMW_De_Muesli View Post
                  Joo kansi oli koneistamolla ja sinne vaihdettiin kumit ja vähän muuta. Nyt tuli ongelma runkolaakereiden kanssa. Koneen kasaaja soitti ja sanoi että ne on väärät. Onko noita nyt erilaisia? Puhui 1 ja 2-kynsimalleista.
                  Eikös tuo kynsisyys koska vain m20 moottoreita? ts. kaikki m50 koneet ovat 2-kynsisiä?
                  Olli.

                  Comment

                  • Grov3
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 55
                    • Övitsböle

                    #10
                    Minä ainakin vaihtaisin myös vesipumpun, jos on jo enemmän kilometrejä nähnyt vanha vesipumppu. On kuitenkin mukavempi tossa vaiheessa vaihtaa kun on muutenkin kone levällään ja nesteet pihalla yms.
                    Ja hihna ja kiristin, mut niistä taisikin olla jo mainintaa.
                    Ex-jatkeet

                    E3 2500 -74
                    e30 318 -87
                    e30 320 cabriolet -87
                    nykyinen projekti e30 325e

                    +lukematon määrä muita romuja

                    Comment

                    • modekter
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 137
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by Grov3 View Post
                      hihna ja kiristin, mut niistä taisikin olla jo mainintaa.
                      ketjukone

                      itellä menee just uusiks omasta renkaat, kk-laakerit ja runkolaakerit, vesipumppu, tiivisteet, pakoventtiilien ohjurit ja sit venttiilit hiotaan.

                      tietysti kaikki taso oikaisut.
                      Nissan Skyline Gts-T R33

                      Comment

                      • Grov3
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 55
                        • Övitsböle

                        #12
                        Originally posted by modekter View Post
                        ketjukone

                        itellä menee just uusiks omasta renkaat, kk-laakerit ja runkolaakerit, vesipumppu, tiivisteet, pakoventtiilien ohjurit ja sit venttiilit hiotaan.

                        tietysti kaikki taso oikaisut.
                        ai prkl
                        no ei ole ensimmäinen kerta kun menee m20 ja m50 koneet sekasin
                        Itse vaan räplännyt nuitten maamottien kanssa

                        Mut nyt riittää paskan jauhanta kun menee ot:n puolelle!
                        jatkakaa
                        Ex-jatkeet

                        E3 2500 -74
                        e30 318 -87
                        e30 320 cabriolet -87
                        nykyinen projekti e30 325e

                        +lukematon määrä muita romuja

                        Comment

                        • Grov3
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 55
                          • Övitsböle

                          #13
                          Männänrenkaat jos meinasit vaihtaa niin kannattaa sylinterit hoonata!
                          Ex-jatkeet

                          E3 2500 -74
                          e30 318 -87
                          e30 320 cabriolet -87
                          nykyinen projekti e30 325e

                          +lukematon määrä muita romuja

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎