mitkä ois 320i m20 koneen kansipulttien momentit?ja voiko vanhoja pultteja käyttää uudestaa? ja sit toi jakopää, mitens saisin ajotukset kohallee? onko hihnapyörissä jotkuu merkit? olisin oikee kiitollinen vastauksista :help:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kansi remppa
Collapse
X
-
Originally posted by Wittu_jooPistä uudet pultit vaan
Kannen momentti: 20nm, 90asetta, 15min ja toiset 90astetta. torx pulteilla
Korjatkoot joku jos muistin väärin
Nokkapörässä ja kannessa on selvät merkit. kuin myös kampuran päässä
Laitan kuvat tarvittaessa
Doni - - - 325i '11/87Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Laita ihmeessä uudet pultit. Pieni hinta mielenrauhasta.
Nokkapyörän merkki menee kohdakkain kannessa olevan viisteen kanssa, kun konetta katsoo edestäpäin on se n. kello yhdessä. Nokkapyörällä nuoli joka osoittaa kohti sitä hammasta joka pitää olla kannen viisteen kanssa samalla kohtaa.
Alakerran kanssa pelaan aina varman pääälle ja katson merkin siten, että otan sen värinänvaimentimen (eli alin hihnapyörä) pois siitä kampiakselin päästä ja käännän siinä akselissa olevan merkin kannessa olevan merkin kanssa kohdakkain. Värinänvaimentimessä on myös merkki, mutta mielestäni tuo akselin merkki on niin selkeä että homma kannattaa.
Comment
-
-
Henski
Tässäpä olisi kuvat & ohjeet autodatasta screenshotteina.
Kannen asennus
Ajoitusmerkit
Asennusohje
Mikäli jokin jäi vielä arveluttaan laittakaa viestiä niin otan lisää shotteja...
Comment
-
just joo mä tein kans kansi ym rempan mut kannen kierteet sano naks toisen 90 asteen kohdalla... ja nyt on helicot koko lohkossa... ja olen nyt vääntänyt 30nm ja kerran 90 astetta... ja tämä jo vaati 50nm voiman eli uskaltaako vielä tempasta 90 kylmiltään vai vääntääkö momentti avaimen kaa ne... käyttää vaikka 60nm... vai onko toi liian vähän... niin ja pultit on torx ja lohko m20b27 :oops: :oops:
Comment
-
-
Originally posted by m-powerjust joo mä tein kans kansi ym rempan mut kannen kierteet sano naks toisen 90 asteen kohdalla... ja nyt on helicot koko lohkossa... ja olen nyt vääntänyt 30nm ja kerran 90 astetta... ja tämä jo vaati 50nm voiman eli uskaltaako vielä tempasta 90 kylmiltään vai vääntääkö momentti avaimen kaa ne... käyttää vaikka 60nm... vai onko toi liian vähän... niin ja pultit on torx ja lohko m20b27 :oops: :oops:
Jos se pultti jostain katkeaa, niin se katkeaa ihan siitä kannan juuresta tai siitä mistä kierre alkaa.
Jos pulttien vaihtaminen uusiin on tärkeää, niin ihan yhtä tärkeää on se lohkossa olevan kolon puhdistaminen.
Joku sieltä pettää. Joko kierre, lohko tai pultti.
Monta lohkoa olen nähnyt, jossa kannenpultinreijästä halkeamat vesikanaviin... ja sitärataa.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment