Announcement

Collapse
No announcement yet.

kansi remppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jone84
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 14
    • kotka

    kansi remppa

    mitkä ois 320i m20 koneen kansipulttien momentit?ja voiko vanhoja pultteja käyttää uudestaa? ja sit toi jakopää, mitens saisin ajotukset kohallee? onko hihnapyörissä jotkuu merkit? olisin oikee kiitollinen vastauksista :help:
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Pistä uudet pultit vaan
    Kannen momentti: 20nm, 90asetta, 15min ja toiset 90astetta. torx pulteilla
    Korjatkoot joku jos muistin väärin

    Nokkapörässä ja kannessa on selvät merkit. kuin myös kampuran päässä

    Laitan kuvat tarvittaessa
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      uuden kanspahvin mukana tulee kiristys ohjeet.. :roll:
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • m-power
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 731
        • TAMPERE

        #4
        ja väittää et 30nm ja 90 ja 90astetta
        sitä saa mitä tilaa

        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

        R.I.P. 327i
        R.I.P. 535i
        audi a6 2.7 t

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #5
          Originally posted by Wittu_joo
          Pistä uudet pultit vaan
          Kannen momentti: 20nm, 90asetta, 15min ja toiset 90astetta. torx pulteilla
          Korjatkoot joku jos muistin väärin

          Nokkapörässä ja kannessa on selvät merkit. kuin myös kampuran päässä

          Laitan kuvat tarvittaessa
          Laita vaan kuvat jos viitsit. Kyllä ne merkit varmaan sieltä löytyy jos etsii, mutta tulee kuvilla varmasti kohilleen.


          Doni - - - 325i '11/87
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Laita ihmeessä uudet pultit. Pieni hinta mielenrauhasta.

            Nokkapyörän merkki menee kohdakkain kannessa olevan viisteen kanssa, kun konetta katsoo edestäpäin on se n. kello yhdessä. Nokkapyörällä nuoli joka osoittaa kohti sitä hammasta joka pitää olla kannen viisteen kanssa samalla kohtaa.

            Alakerran kanssa pelaan aina varman pääälle ja katson merkin siten, että otan sen värinänvaimentimen (eli alin hihnapyörä) pois siitä kampiakselin päästä ja käännän siinä akselissa olevan merkin kannessa olevan merkin kanssa kohdakkain. Värinänvaimentimessä on myös merkki, mutta mielestäni tuo akselin merkki on niin selkeä että homma kannattaa.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Tässäpä olisi kuvat & ohjeet autodatasta screenshotteina.

              Kannen asennus


              Ajoitusmerkit


              Asennusohje


              Mikäli jokin jäi vielä arveluttaan laittakaa viestiä niin otan lisää shotteja...

              Comment

              • m-power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 731
                • TAMPERE

                #8
                just joo mä tein kans kansi ym rempan mut kannen kierteet sano naks toisen 90 asteen kohdalla... ja nyt on helicot koko lohkossa... ja olen nyt vääntänyt 30nm ja kerran 90 astetta... ja tämä jo vaati 50nm voiman eli uskaltaako vielä tempasta 90 kylmiltään vai vääntääkö momentti avaimen kaa ne... käyttää vaikka 60nm... vai onko toi liian vähän... niin ja pultit on torx ja lohko m20b27 :oops: :oops:
                sitä saa mitä tilaa

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                R.I.P. 327i
                R.I.P. 535i
                audi a6 2.7 t

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  #9
                  Eikö nuo pultit olekin vähän niinkuin kertakäyttökamaa. Ne muistaakseni venyvät jonkin verran asennuksessa.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by m-power
                    just joo mä tein kans kansi ym rempan mut kannen kierteet sano naks toisen 90 asteen kohdalla... ja nyt on helicot koko lohkossa... ja olen nyt vääntänyt 30nm ja kerran 90 astetta... ja tämä jo vaati 50nm voiman eli uskaltaako vielä tempasta 90 kylmiltään vai vääntääkö momentti avaimen kaa ne... käyttää vaikka 60nm... vai onko toi liian vähän... niin ja pultit on torx ja lohko m20b27 :oops: :oops:
                    Kuinkahan moni muistaakaan puhdistaa sen pultinkolon/kierteen kaikesta pas... anteeksi aineesta. Eipä siellä paljoa öljyä yms tarvita, kun pultti on "muka" pohjassa ja NAKS!!!
                    Jos se pultti jostain katkeaa, niin se katkeaa ihan siitä kannan juuresta tai siitä mistä kierre alkaa.
                    Jos pulttien vaihtaminen uusiin on tärkeää, niin ihan yhtä tärkeää on se lohkossa olevan kolon puhdistaminen.
                    Joku sieltä pettää. Joko kierre, lohko tai pultti.
                    Monta lohkoa olen nähnyt, jossa kannenpultinreijästä halkeamat vesikanaviin... ja sitärataa
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      joo joo mut riittääkö toi 60nm vai täytyykö vääntää 90 astetta :roll:
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • Juiza
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 164
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Väännä vaan vielä se neljännes. Niin se on tarkoitettu. :wink:
                        M535i -85
                        M5 -89

                        Comment

                        • m-power
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 731
                          • TAMPERE

                          #13
                          niinhän se on tarkoitettu vakio lohkoon mut ei helicoille
                          sitä saa mitä tilaa

                          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                          R.I.P. 327i
                          R.I.P. 535i
                          audi a6 2.7 t

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎