Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d M57 turbon pulttien avaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    330d M57 turbon pulttien avaus

    Eli haluaisin varmistaa 330d (530d) pakosarjan ja turbon välisten pulttien oikean avainkoon, onko tuo tavallinen 12mm hylsyllä (12 kulmainen) avattava vai joku erikoinen? On vähän huonosti käsillä ja monet puolen tuuman kiinnityksellä olevat liian paksuja alapäästään.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    #2
    Originally posted by Esal View Post
    Eli haluaisin varmistaa 330d (530d) pakosarjan ja turbon välisten pulttien oikean avainkoon, onko tuo tavallinen 12mm hylsyllä (12 kulmainen) avattava vai joku erikoinen? On vähän huonosti käsillä ja monet puolen tuuman kiinnityksellä olevat liian paksuja alapäästään.
    Pultit aukeaa normaali hylsylläkin. Muistaakseni koko oli tuo 12mm.
    "On vähän huonosti käsillä" -> Oletko kokeillut irroittaa pultteja ilmanpuhdistajan alla olevan aukon kautta, jossa on jokaiselle pultille oma reikä? Nissä pitäisi olla ihan hyvin tilaa hylsylle.
    Irroita ne kumitiivisteet ja sen alta paljastuu metallinen läppä, jonka painaiset pois edestä. Sen alla on sitten kyseiset pultit.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Originally posted by rahami00 View Post
      Pultit aukeaa normaali hylsylläkin. Muistaakseni koko oli tuo 12mm.
      Jos siellä on alkuperäiset pultit niin 12-kulmainen on ainoa mikä sopii, 6-kulmaisella ei tule onnistumaan.
      ---

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by rahami00 View Post
        Oletko kokeillut irroittaa pultteja ilmanpuhdistajan alla olevan aukon kautta, jossa on jokaiselle pultille oma reikä? Nissä pitäisi olla ihan hyvin tilaa hylsylle.
        Irroita ne kumitiivisteet ja sen alta paljastuu metallinen läppä, jonka painaiset pois edestä. Sen alla on sitten kyseiset pultit.
        Kiitos neuvosta, olinkin saanut ne reijät auki jo aiemmin, ylimmäistä pulttia ei olisikaan mahdollista avata ilman tuota reikää. No irti se turbo nyt kuitenkin on.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎