Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B38 läppärunkojen synkronointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wtr
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 112
    • Turku

    S38B38 läppärunkojen synkronointi

    Onkos porukoiden ämmäläisiin synkattu läppärunkoja? Vaikka ei huolto-ohjelmaan kuulukaan, niin m5boardilta lukemani mukaan hyvä olisi tehdä kyseinen toimenpide, jos ei ole tietoa viime kerrasta, varsinkin kun itellä tyhjäkäynti hiukan epätasaista, pienen pientä nykimistä tasakaasulla ja kylmäkäynnistys aavistuksen verran pidempi, eikä syytä näille ole löytynyt.

    Eli olisi hakusessa henkilö/paikka joka olisi noita ennenkin tehnyt ja jossa homma suoritettaisiin rautaisella ammattitaidolla...ehdotuksia Turun tai Helsingin seudulta? Parista korjaamosta täältä Turun seudulla kysellyt mutta kaasareista lähinnä vaan säädetty...

    Entäs vaihtoehtoisesti mitä kysymyksiä korjaamolle voisi esittää jolla saisi hiukan testattua, löytyykö osaamista ja kuinka huolella hommaan meinaavat paneutua? Ja paljonko tollasella työlle voisi odottaa hintaa? Oma tietämys asian tiimoilta tosiaan aika nolla ja siten helposti rahastetavissa...siksi tässä kyselenkin...
    myydään:
    - E34 M5 putkiston osia
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 999
    • 29100/310053

    #2
    Originally posted by wtr View Post
    Onkos porukoiden ämmäläisiin synkattu läppärunkoja?
    synkattu läppärunkoja != synkattu oikeaoppisesti läppärunkoja

    herr vanos postas joskus saksan poordille hyvän linkin missä on tuo oikeaoppinen proseduuri kuvattu. M88:ssa tasataan ymmärtääkseni vain alipaineet torvien kesken, S38:ssa se ois toinen steppi. Eli mitataan alipaine per läppärunko (about 0.3bar), lasketaan yhteen ja jako kuuteen -> säädetään lukema jakotuloksen mukaiseksi.

    Oikeaoppisuus tulisi siitä että katottais ensin niiden läppien perusasetusten oikeellisuus ja ap-tasauksen jälkeen mittaukset niistä pakosarjan co2-piipuista, säätö tarvittaessa päälle. Kun selviää missä tuokin luonistuisi, niin kertokaa ihmeessä.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • wtr
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 112
      • Turku

      #3
      Originally posted by HC91 View Post
      synkattu läppärunkoja != synkattu oikeaoppisesti läppärunkoja

      herr vanos postas joskus saksan poordille hyvän linkin missä on tuo oikeaoppinen proseduuri kuvattu. M88:ssa tasataan ymmärtääkseni vain alipaineet torvien kesken, S38:ssa se ois toinen steppi. Eli mitataan alipaine per läppärunko (about 0.3bar), lasketaan yhteen ja jako kuuteen -> säädetään lukema jakotuloksen mukaiseksi.

      Oikeaoppisuus tulisi siitä että katottais ensin niiden läppien perusasetusten oikeellisuus ja ap-tasauksen jälkeen mittaukset niistä pakosarjan co2-piipuista, säätö tarvittaessa päälle. Kun selviää missä tuokin luonistuisi, niin kertokaa ihmeessä.
      kiitoksia, taas ollaan vähän viisaampia...

      tässä ilmeisesti tuo kyseinen ohje: http://www.e34m5.de/board/showthread.php?t=1628, oma saksa ei kyllä riitä ihan tuon kääntämiseen

      tällainen ohje löytyi co2-mittauksille:


      vielä kun tekijä löytyis...
      myydään:
      - E34 M5 putkiston osia

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎