Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perästä metallista narinaa/kitinää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Perästä metallista narinaa/kitinää?

    Eli mikähän mahtaisi olla vaihdon/ rasvauksen tarpeessa?

    Oireet:
    -metallinen narina/kitinä (kuin ovea avais, kun saranat ovat ruosteessa)
    -omistajaa vituttaa

    Milloin ilmenee:
    -aina kun ajaa pomppuun/monttuun (eli kun auton alusta joutuu joustamaan)
    -kun joku nousee kyydistä/ tulee kyytiin ^^

    Missä:
    -e38 730, apukuskin puolella, takarenkaan tienoilla

    Eli silmämääräisesti kaikki näyttää olevan kunnossa, mutta mikä siellä ääntää?

    Jousi?->mitä voi tehdä?
    Joku pusla?
    Iskari (WTF?)?

    Ei vaikuta ajoon tms., mutta helvetin vittumaisen kuullosta ja kuuluu kaus, ei oo kiva ajella, kun päät kääntyy äänen takia eikä hienon BMW:n
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Wiking View Post
    Eli mikähän mahtaisi olla vaihdon/ rasvauksen tarpeessa?

    Oireet:
    -metallinen narina/kitinä (kuin ovea avais, kun saranat ovat ruosteessa)
    -omistajaa vituttaa

    Milloin ilmenee:
    -aina kun ajaa pomppuun/monttuun (eli kun auton alusta joutuu joustamaan)
    -kun joku nousee kyydistä/ tulee kyytiin ^^

    Missä:
    -e38 730, apukuskin puolella, takarenkaan tienoilla

    Eli silmämääräisesti kaikki näyttää olevan kunnossa, mutta mikä siellä ääntää?

    Jousi?->mitä voi tehdä?
    Joku pusla?
    Iskari (WTF?)?

    Ei vaikuta ajoon tms., mutta helvetin vittumaisen kuullosta ja kuuluu kaus, ei oo kiva ajella, kun päät kääntyy äänen takia eikä hienon BMW:n
    Narinahela?
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • kama
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1264
      • Savonmua

      #3
      e46 touringissa oli samat oireet. Aikani jousia/puslia vääntelin tuloksetta. Narina tulikin takapenkin kääntyvän selkänojan salvasta. Putsaus + voitelu auttoi
      E24 - M88/3 N/A
      E85 - M54 Supercharged
      G26 - M50 Supercharged
      IG:kamamikko

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        #4
        Originally posted by Marko.K View Post
        Narinahela?
        Missäspäin sijaittee??

        Originally posted by kama View Post
        e46 touringissa oli samat oireet. Aikani jousia/puslia vääntelin tuloksetta. Narina tulikin takapenkin kääntyvän selkänojan salvasta. Putsaus + voitelu auttoi
        Ei ole kääntyviä takapenkkejä



        -Niin ja siis ääni selvästi auton "ulkopuolelta", koska ääni huomattavasti kovempi ulospäin kuin sisätiloihin..
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Wiking View Post
          Eli mikähän mahtaisi olla vaihdon/ rasvauksen tarpeessa?

          Oireet:
          -metallinen narina/kitinä (kuin ovea avais, kun saranat ovat ruosteessa)
          -omistajaa vituttaa

          Milloin ilmenee:
          -aina kun ajaa pomppuun/monttuun (eli kun auton alusta joutuu joustamaan)
          -kun joku nousee kyydistä/ tulee kyytiin ^^

          Missä:
          -e38 730, apukuskin puolella, takarenkaan tienoilla

          Eli silmämääräisesti kaikki näyttää olevan kunnossa, mutta mikä siellä ääntää?

          Jousi?->mitä voi tehdä?
          Joku pusla?
          Iskari (WTF?)?

          Ei vaikuta ajoon tms., mutta helvetin vittumaisen

          kuullosta ja kuuluu kaus, ei oo kiva ajella, kun päät kääntyy äänen takia eikä hienon BMW:n
          pusla takapäästä...
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Wiking View Post
            Missäspäin sijaittee??



            Ei ole kääntyviä takapenkkejä



            -Niin ja siis ääni selvästi auton "ulkopuolelta", koska ääni huomattavasti kovempi ulospäin kuin sisätiloihin..
            Kuvassa numero 2. http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=33&fg=30 mutta voihan se olla jokin muukin
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #7
              Originally posted by Marko.K View Post
              Kuvassa numero 2. http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=33&fg=30 mutta voihan se olla jokin muukin
              No minähän tarkistan tämän...
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                #8
                Tuota helaa voi tekohengittääkin. Pusla otetaan irti niin se on pirun tiukassa. Puslasta kumit pois ja paksua rasvaa tilalle. Uusissa puslissakaan ei ole rasva kuin nimeksi. Ei ole edes teelusikallista. Puslien vaihtoon kun saattaa mennää jopa 3 tuntia puoli niin moni turvautuu laittamaan sinne diissel öljyä lääkeneulalla kumin läpi työntäen, joka lopettaa kitinän vähäksi aikaa.

                Jos päädyt irroittamaan sen, niin lekalla moukaroiminen kannattaa unohtaa kokonaan. Tukivarsi jossa se on kiinni on alumiinia ja on äärimmäisen herkkä murtumaan. Itse vaihtanut nuo aina ulosvetäjällä. Ja teettää silti töitä ja tuskaa jonkun verran.
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Narinahelahan siellä todennäköisesti narisee. Jos on väljä niin tietysti vaihtoon mutta minä vaihtaisin joka tapauksessa jos narisee, ei se siitä rasvaamalla ikuiseksi kestoltaan kuitenkaan muutu.
                  Ja kuten Yltti totesi, nivel pitää saada menemään kunnolla paikalleen. Yksi tukivarsi on mennyt halki koska veto ei ollut täysin suora ja nivel lähti menemään paikalleen hieman vinoon.
                  Tästä oppineena hion reiän aina sileäksi ja voitelen reilusti, sekä katson että lähtee menemään varmasti suoraan.

                  Kävin juuri torstaina hakemassa kaverin autoon uuden nivelen merkkiliikkeestä ja maksoi 43e (tai 39e alennuksella). Joten empä jaksaisi tommosen hinnan takia lähteä sitä niveltä rasvailemaan, samalla vaivalla vaihtaa sitten kokonaan. Vuos sitte omaan e38:siin vaihdoin nivelen, ei tosin äännellyt mutta rengas heilu pystysuunnassa noin sentin kun heilutti. Väljän nivelen pystyy kätevästi diagnosoimaan joko heiluttamalla rengasta tai vielä paremmin auton alta vääntöraudalla nivelen pultin suuntaisesti vääntämällä.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎