Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 nokan ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Veneen alla

    M20 nokan ajoitus

    Opettakaapa miten nokka-akseli ajoitetaan? Onnistuuko pelkällä heittokellolla, pitääkö olla astelevy (vaimikäseoli), vai uskaltaako mennä ihan silmämääräsesti vain kääntämään ja kokeilemaan?

    Kannen vaihdon jälkeen käynti huonohko ja HC on pilvissä niin epäillys, että nokan ajoitus pielessä.

    Ja säädettävä hihnapyörä löytyy, kun sitä joku kumminkin kysyisi.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=27448 saattaa auttaa :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 535
      • Veneen alla

      #3
      Tarkoitin siis säädettävällä hihnapyörällä nokan ajoittamista. Hihna ei ole pielessä.

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #4
        Onko venttiili välykset varmasti kunnossa ettei kanna?

        Ajoituksesta selviät kellolla.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Veneen alla

          #5
          Ei kanna venttiilit, tarkistettu kolme kertaa. HC tippuu joka pytyllä kun nyppää suuttimen johdon irti, eli kaikista tulee liikaa tavaraa pellolle.

          Miten homma tapahtuu kellolla?

          Comment

          • ile01
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 191
            • Helsinki

            #6
            Izellä oli sama ongelma, kantta laskettu ja virinokka, oli vaikee saada merkkejä kohilleen, tai eipä ne kohilleen koskaan tullutkaan, sain hihnan kunnolla vasta kuin jätin millin pari ennakkoa vasemmalle kampiakselin hihnapyörään.
            vhl:llän vemppa team

            Comment

            • tepabmw
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 834
              • LAITAMAA

              #7
              mikä nokka?jos virinokka,nokan mukana tulee ns.. nokka-kortti,jossa arvot paljonko imu ja pako pitäis yykookoossa olla auki...
              -Tepan Paja-
              Veikkola city
              0405203098
              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

              Comment

              • Noppe
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 535
                • Veneen alla

                #8
                Originally posted by tepabmw View Post
                mikä nokka?jos virinokka,nokan mukana tulee ns.. nokka-kortti,jossa arvot paljonko imu ja pako pitäis yykookoossa olla auki...
                Ilmeisesti vakiosta hiottu joten korteista ei kyllä hajuakaan...

                Mitkä mahtaa olla vakio aukiolot?

                Comment

                • tepabmw
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 834
                  • LAITAMAA

                  #9
                  Originally posted by Noppe View Post
                  Ilmeisesti vakiosta hiottu joten korteista ei kyllä hajuakaan...

                  Mitkä mahtaa olla vakio aukiolot?
                  jos se on hiottu,et kyllä tee vakio nokan arvoilla mitään tossa sun tapauksessa...

                  koeta selvittää,mikä tai kenen hoima nokka siellä on,niin pääset eteenpäin...

                  kovasti kyllä ihmetyttää,jos kone muuten käy ja toimii,että nokan ajoitus olisi syypäänä hc:n nousuun...

                  hyvä lähtökohta ongelman selvitykseen on lähteä miettimään,mitä muutoksia on tehty sen jälkeen,kun se moottori on viimeksi toiminut,jotta ongelma selviää...?
                  -Tepan Paja-
                  Veikkola city
                  0405203098
                  Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                  Comment

                  • superfast
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 567
                    • Kurikka

                    #10
                    vakiosta hiottu tuohan kertoi jo kaiken syyn tuohon päästö ongelmaan.
                    E60 525 Msport
                    E36 318ti compact

                    Comment

                    • tepabmw
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 834
                      • LAITAMAA

                      #11
                      Originally posted by superfast View Post
                      vakiosta hiottu tuohan kertoi jo kaiken syyn tuohon päästö ongelmaan.
                      tähän olisi kiva kuulla järkevä perustelu...
                      -Tepan Paja-
                      Veikkola city
                      0405203098
                      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Mulla oli 284/11,9mm/110 nokalla hc ~2500. Ilmamäärämittarin läpän pomppimisen tahtiin heitteli, ei saanu vakio motronicilla muuten menemään päästöistä kun vakionokan vaihtamalla. Nokka ajoitettu vakioon, tais olla jopa valmistajan suositus, säädettävällä pyörällä ei tullu koitettua kun möin kaikki rojut pois.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by tepabmw View Post
                          tähän olisi kiva kuulla järkevä perustelu...
                          Taitaa Superfastilla olla mielessä se että nokka on hiottu esim. jokkiskäyttöön jolloin juurikaan millään muulla ei ole väliä kun mahdollisimman suurella teholla kaasu pohjassa, eli päästöistä viis :think

                          Auttaisikohan nokan ajoituksen myöhäistäminen mitään, kun nuo hooceet johtuu huonosta palamisesta. Eli sytytystä aikaisemmalle ja nokka myöhäsemmälle että kerkeää polttoaine palaa sylinterissä. Ja maltilla kumpaakin...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Noppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 535
                            • Veneen alla

                            #14
                            Ei tullut tarkemmin katsottua nokkaa, mutta pisti silmään että luki BMW, eli hiottu?

                            On mennyt katsastuksesta kyllä läpi tuolla nokalla eli vika ei ole siinä.

                            Ja koska niitä nokan arvoja ei ole enkä varmasti saa mistään selville kuka tuon nokan on tehnyt, niin ilmeisesti pitää summassa ruveta kääntelemään.

                            Eikö se ole nyt "myöhäisellä" koska pääsee palamattomana putkeen? Vai oonko nyt ihan hakuteillä tässä hommassa?:think


                            edit. olikin jo tullut että pitäs myöhästää...

                            HC ei heittele kyllä oikeastaan yhtään vaan on melko tasaseen siellä 3000

                            Sytkän säätö ei taida tästä vehkeestä onnistua.
                            Last edited by Noppe; 19-05-2009, 16:58.

                            Comment

                            • Nipsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 202
                              • Tampere

                              #15
                              Vielä tuosta hiotusta nokasta. Onko se mennyt sulla vai edellisellä omistajalla läpi päästöistä tuolla nokalla? Kun nokka-akselia hiotaan, tuppaa overlap kasvamaan (imu ja pako yhtä aikaa auki). Toisin sanoen ilma-bensaseos virtaa helpommin sylinteristä "raakana läpi". Tuohon vanha keino on lisätä venttiileiden välystä, jolloin overlap pienenee, ja palotapahtuma varsinkin pienillä kierroksilla paranee. Onko tuolle siis aiemmin tehty katsastusmuklauksia ennenkin?
                              Katso nyt vielä että kaikki piuhat on varmasti hyvin kiinni. Kaasuläpän asentoanturi? Sehän on ns. tyhmä malli, siis siltä saadaan vain tyhjäkäynti ja täyskaasutieto.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎