Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 männät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DGFG
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 30

    M10B18 männät

    Niinkun varmaan jo tuhanteen kertaan kysytty, että minkä kokoiset männät tohon sopis? Kuplan männistä oon lukenu, mutta onko ne nyt sitten tohon sopivat? Löysin 92 mm kuplan männät mutta ne on kyllä liika isot toho lohkoon. Laittakaas niitä sopivia kokoja.

    Turbo projekti kyseessä ja en ala 300 000 ajettuja mäntiä sorvaamaan kun vain vähän kalliimmalla saa uudet. Raha ei oo este.

    Muista threads:ta ei löytyny noita kokoja joita nimenomaan haluan.
    Last edited by DGFG; 22-05-2009, 10:25.
  • basso72
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    #2
    Mitähän kokoja nimenomaan haluaisit? Lohkon poraus tällä hetkellä?
    Kansi on malliltaan? Arvauksena heitetään sopivat,e21/e12 318/518 8,3:1 puristeiset männät. Uudempi lohko? Siihenhän ei maksa vaivaa alkaa mitään varttimailikilleriä rakentaa.

    EDIT: Eivät käy tuohon,nuo männät.
    Last edited by basso72; 22-05-2009, 12:22. Reason: Korjataan omia "puppupuheita"
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2068
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Minkähän ikänen lohko uhrina?
      Last edited by Tzeimi; 22-05-2009, 11:00. Reason: Basso o nopee
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • DGFG
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 30

        #4
        Siivua ei oo koskaan otettu pois. (Suku omistanut auton koko iän)

        Lohko 316 1,8 1987 ja kansi 318i 1,8 1986. Elikkä kantta lukuunottamatta kamat on kaasarin eikä konetta koskaan avattu kuin vasta nyt.

        Eikä sillä nyt ihan 300 000 tuhatta oo ajettu, että kyllä se lohko on melko hyvässä kuosissa

        Tarkotin nimenomaan männän mittoja kun muissa keskusteluissa lukee vaan kuplan männistä, muttei mitää mitoista.

        Ja autohan on jo ajokuosis ja ahdettu + ruiskukin löytyy, mutta nyt olis vaa tarkotus tehä koneremppa niin vaihtaa siinä samal ne kaasarin pattimännät poes.
        Last edited by DGFG; 22-05-2009, 11:55. Reason: Korjausta ruutan suhteen

        Comment

        • basso72
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #5
          Originally posted by DGFG View Post
          Siivua ei oo koskaan otettu pois. (Suku omistanut auton koko iän) Lohko on kaasarin ja kansi ruiskun.

          Lohko 316 1,8 1987 ja kansi 318i 1,8 1986. Elikkä kantta lukuunottamatta kamat on kaasarin eikä konetta koskaan avattu kuin vasta nyt.

          Tarkotin nimenomaan männän kokoja kun ei muissa oo lukenu mitaan niistä kun vaan että kuplan mäntää
          Sitä kuppelin mäntää ovat hurjat käyttäneet 2-litraisen ahtamisessa. Isku 9mm pidempi kuin 1.8:ssa. Jos 1.8 kuitenkin on pakko ahtaa,vaikka odotettavissa oleva kestävyys on heikko,niin em. 318/518 männät ovat yksi vaihtoehto.(EDIT:eivät käy tässä tapauksessa) Tai todennäköisesti parempi vielä hiukan korkeammilla puristuksilla(vastaavat männät kun siellä nyt on,mutta ylikoossa luonnollisesti) ja pikkuruisilla paineilla.
          Saattais hetken kestääkin ja ajettavuus mahd. parempi.
          edit: niin se vakio poraus on 89mm,jos sitä tarkoitit. Ja kannattaa harkita tuota ahtamisen tarvetta. Korin kunto? Tarvittavat alustamuutokset ahdetulle koneelle? Mitäs jos laittais muuten tiptop-kuntoon ja peruskorjais moottorin ja laittais vaikka ruiskun kylkeen. Tuohonkin saa uppoamaan helposti pari tonnia.
          Last edited by basso72; 22-05-2009, 12:24. Reason: Omia puppupuheita
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • DGFG
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 30

            #6
            Niinkun kerkesin jo editoimaan edelliseen että auto on jo ahdettu + l-jetti kiinni ja käyty koittamassa nyt vain on konerempan paikka ja kaasarin pattimännät poes. Vielä hienosäätöä tarvitaan ja auto on niin täydellisessä kunnossa kun voi alkuperäinen 87 olla nimittäin ollu kahdella keski-ikäisellä naisella pohjoisessa.

            Tarkotin vain koneen sisuksia puhumalla kamoista, kun ne nyt varmaan on tärkeämmät näissä mäntien mitoissa kun tein kuitenkin selväksi, että turbo käyttöön männät tulee.

            Eikä tuohon koko hoitoon tainnu upota kuin 1000. Ruiskun laitto taisi olla jotai 300-400 paikkeilla.

            Pahoittelen kun annoin väärän kuvan.
            Last edited by DGFG; 22-05-2009, 11:57.

            Comment

            • basso72
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #7
              Originally posted by DGFG View Post
              Niinkun kerkesin jo editoimaan edelliseen että auto on jo ahdettu ja käyty koittamassa nyt vain on konerempan paikka ja kaasarin pattimännät poes. Vielä hienosäätöä tarvitaan ja auto on niin täydellisessä kunnossa kun voi alkuperäinen 87 olla nimittäin ollu kahdella keski-ikäisellä naisella pohjoisessa.

              Ja kyllähän tuo l-jetti jo löytyy tarkotin vain koneen sisuksia puhumalla kamoista, kun ne nyt varmaan on tärkeämmät tässä jutussa.

              Eikä tuohon koko hoitoon tainnu upota kuin 1000. Ruiskun laitto taisi olla jotai 300-400 paikkeilla
              Ahaa,eli se on jo ahdettu ja leimattu ahtimelle? Siitähän saat mittoja,kun otat männät käteen ja mittaat sen lohkon. Onnea projektiin.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎