Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 koneeseen megasquirt suorasytkällä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    M10 koneeseen megasquirt suorasytkällä?

    Onnistuuko miten helposti m10 koneeseen megasquirtin asennus(mitä tarvitsen megan lisäksi ''anturit?'') miten on suorasytyn asennus? ei hukkakipinä vaan puolat joka sylinterille esim. M50 koneesta? toimiiko?
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 554
    • Kontiolahti/Joensuu

    #2
    http://www.finsquirt.net/forum/
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Heleppoa kun heinänteko, mutta vaatii opiskelua.

      Jos et ymmärrä autoelektroniikkaa niin anna homma suosiolla jonkun muun tehtäväksi.

      Tai sitten opettele:
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Bimmerman88
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 117
        • Tämä profiili poistettu käytöstä

        #4
        Kyllä perus-autosähköt on jotakuinkin hallussa ja ymmärrys laitteiden toimintaperiaatteesta. Mutta megasta tieto''mitä minä haen''on niin pieninä rippeinä kokeneiden tiedossa että prkl.
        eli onnistuuko partcolta saatavalla v2.2 megalla suorasytty ilman hukkakipinää esim. M50koneen puolilla ja ymmärtääkö ks.Mega hall-anturia joita mm.Modificarsilta löytyy...
        voisin tietysti udella tietoa sieltäkin. Mutta kertokaa mielipiteitä megasta ja kokemuksia myös nuo extra-softat/modaukset kiinnostaa mutta tuntuu ettei niistäkään suoranaista tietoa ole saatavilla että minäkin ymmärtäisin.

        Comment

        • Jezuz
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 165
          • Varkaus

          #5
          Kaikki tieto löytyy kyllä finsquirtn sivuilta. Valmista kytkistä ja step by step ohjetta jos haluaa niin on hakoteilla koska mega hommat vaatii kohtuullisen vahvaa perehtymistä jotta perusperiaate säilyy, eli halpa moottorinohjaus.
          Pimpanos Los Poslinos

          Comment

          • Bimmerman88
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 117
            • Tämä profiili poistettu käytöstä

            #6
            saattaa olla parasta hommata tuo satsi ja kasata/kahtoo/kokeilla ja ennen kaikkea lukea ohjeita ja neuvoja
            meen vaan pirun sekasi kun tuolla on juttua esim. Mega EX versiosta joka on ilmeisesti jonkun kehittämä oma versio. sitten vielä V3 joka ei sitten ole open source ja maksaa 600€?

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Bimmerman88 View Post
              saattaa olla parasta hommata tuo satsi ja kasata/kahtoo/kokeilla ja ennen kaikkea lukea ohjeita ja neuvoja
              meen vaan pirun sekasi kun tuolla on juttua esim. Mega EX versiosta joka on ilmeisesti jonkun kehittämä oma versio. sitten vielä V3 joka ei sitten ole open source ja maksaa 600€?
              Laita suosiolla Vauhtivaunulle privaa ja kysele, jos se joutais kasailemaan siulle valmiin paketin. En jaksanu itekkään alkaa opiskelemaan tuota megan kasaamista kaikkine modauksineen, vaan annoin kyseisen herran hoitaa sen puolen. Ja on sekventiaalisytkä, M50 omat puolat ja kaikki alkuperäiset anturit pl. ilmamäärämittari, joka ei ole edes käytössä.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Bimmerman88
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 117
                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                #8
                Kiitokset olis useampi vempain mihin vois laittaa niin tässä ei auta kun alkaa kokeilemaan kyllä kuulus osata ainakin megan käyttö ja säätö jos meinaa rakentaa konetta.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #9
                  Korostan edelleen että megasquirtin onnistunut asennus vaatii opiskelua ja kärsivällisyyttä ja lisää opiskelua.

                  Sen käytön ja säädön opettelu on se helpoin vaihe.

                  Tällä hetkellä en pysty lupaamaan uusia squirtteja kun heinäkuulle että semmoisella aikataululla voin asiasta kiinnostuneille laitteita kasata. Hinta-laatusuhde on näissä ylivoimainen muihin jälkiasennusohjauksiin verrattuna
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Pitäis rakennella otsikon mukainen kokoonpano. Matalaohmiset suuttimet on olemassa joissa tuotto riittänee just tehotavoitteelle (kun käyttää ruutille tarkoitettua 3 baaria). No, pyörittelin sitten tommosta ideaa että laittasin imusarjan alkuun lisäksi suuttimen tai kaksi kylmäkäynnistyssuuttimen paikalle, ja sitä ohjattaisiin samoin kuin muitakin ruuttia. Silloin riittäisi soppa varmasti, ja kai polttoaine sekottuisi imuilmaan paremmin kun ruutta on siellä ihan alkupäässä imusatsia. Onko ihan tyhmä idea?
                    Last edited by petrolhead; 02-02-2013, 13:49. Reason: valvetronic
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #11
                      Siinä voisi käyttää megan "dual table"-toimintoa jossa toiselle suutinpankille on oma kartta.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Patriot
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 274

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Pitäis rakennella otsikon mukainen kokoonpano. Matalaohmiset suuttimet on olemassa joissa tuotto riittänee just tehotavoitteelle (kun käyttää ruutille tarkoitettua 3 baaria). No, pyörittelin sitten tommosta ideaa että laittasin imusarjan alkuun lisäksi suuttimen tai kaksi kylmäkäynnistyssuuttimen paikalle, ja sitä ohjattaisiin samoin kuin muitakin ruuttia. Silloin riittäisi soppa varmasti, ja kai polttoaine sekottuisi imuilmaan paremmin kun ruutta on siellä ihan alkupäässä imusatsia. Onko ihan tyhmä idea?
                        On. Tuossa olisi jotenkin järkeä, jos pääsuuttimet olisi luokkaa 4x2000cc ja soppa ei siltikään riittäisi. Monimutkainen säätää, eikä megasquirt-projektiin kannata hankkia yhtäkään ylimääräistä erikoisuutta ensimmäisellä kierroksella. Hankit neljä uutta suutinta, jotka riittävät kapasiteetiltaan järkevästi siihen tehoon mitä aiot koneesta ottaa ulos. Vaparista ei yllättäen tehoa tule dekarin verran, joten mitoituskin on helppoa.

                        Tuon lisäsuutinviritelmän ymmärtäisi myös silloin jos haluaisi säilyttää alkuperäisen moottorinohjaimen tai alkuperäistä ohjainta ei voisi mitenkään säätää.

                        Tunerstudion maksullisen version jumalainen autotune-ominaisuus ei myöskään käsittääksen ymmärrä tuplakarttoja.
                        E39 540iA M62TUB44

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎