Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 "sähkö-ongelma"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    M50b25 "sähkö-ongelma"

    olen hieman tyhmä enkä ymmärrä noista sähkökaavioista yhtään mitään.

    pitäisi saaja tietää miltä anturilta tuo kyseinen motti ottaa kierros-nopeuden.

    nimittäin ilmennyt semmoinen vika tuossa autossani että välillä (harvoin) auto pätkii ja samalla kun tuo pätke alkaa kierros luku mittari kuolee totaalisesti. välillä tuo on vaan että kierros lukumittari käy vaan nollissa ja kerran pätkäisee ja sitten taas palautuu normaaliksi.

    sitten tänään kävi kerran niin että tuo "kuoleminen" kesti jopa 3sekuntia ja samalla auto pätki koko ajan. en ole kiihyttäessä tuota huomannut,ainoastaan tasakaasulla ajettaessa.

    vikakoodeja autosta ei tule. juuri uusittu lambda,tulpan hatut,puolat testattu ja kaikki toimii.

    kertokaas nyt hyvät ihmiset missä vika.

    kattila on e30 kopassa,mikäli sillä on jotain väliä.
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Kierroslukutieto tulee kampiakselin asentotunnistimelta. Vaikuttais joltain kosketushäiriöltä, kun vika ilmenee noin satunnaisesti. Eli kannattaa tsekata se anturille menevä piuha ja liitin, että ovat kunnossa. Anturin mittaamiseksi pitäis searchilla löytyä oikea vastusarvo, jonka ehjä anturi antaa.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #3
      Originally posted by O-Peksi View Post
      Kierroslukutieto tulee kampiakselin asentotunnistimelta. Vaikuttais joltain kosketushäiriöltä, kun vika ilmenee noin satunnaisesti. Eli kannattaa tsekata se anturille menevä piuha ja liitin, että ovat kunnossa. Anturin mittaamiseksi pitäis searchilla löytyä oikea vastusarvo, jonka ehjä anturi antaa.

      Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
      jonkunlainen kutina persiissä oli että se tulee juurikin kampi-akselan asentotunnistimelta.

      pitääpi tänään vielä ehtiä se vastus arvo ja huomenna mittailla se.

      sekin tässä hieman häiritsee että "triggeri" pyörä on pudonnut varmaan joskus lattialle,koska yksi hammas on hieman lintallaan. :think mutta jos vika siitä johtuisi,eikö sen pitäis kuitenkin koko ajan tehdä tuota pätkimistä.?

      täytyy joku päivä ottaa tuo "triggeri" pyörä pois ja täyttää se hitsaamalla ja sitten jollain pirralla/dremelillä ajaa se oikeihin mittoihin. se ei ole pahasti lintallaan,mutta on silti sen verran että silmällä huomaa.

      Comment

      • hednam
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 959

        #4
        Originally posted by anza(kla) View Post
        Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
        jonkunlainen kutina persiissä oli että se tulee juurikin kampi-akselan asentotunnistimelta.

        pitääpi tänään vielä ehtiä se vastus arvo ja huomenna mittailla se.

        sekin tässä hieman häiritsee että "triggeri" pyörä on pudonnut varmaan joskus lattialle,koska yksi hammas on hieman lintallaan. :think mutta jos vika siitä johtuisi,eikö sen pitäis kuitenkin koko ajan tehdä tuota pätkimistä.?

        täytyy joku päivä ottaa tuo "triggeri" pyörä pois ja täyttää se hitsaamalla ja sitten jollain pirralla/dremelillä ajaa se oikeihin mittoihin. se ei ole pahasti lintallaan,mutta on silti sen verran että silmällä huomaa.
        Eikös sulla ollu puolasta lähtevä kumi tulppiin haljennyt Kampiakselin asentotunnistin antaa kyllä vikakoodia jos on katkosta ollut

        2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          ......
          Last edited by Rocla; 20-06-2009, 23:20. Reason: Väärät tunnarit..
          Olli.

          Comment

          • Jusaus
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1124
            • Kajaani

            #6
            Se anturi on tosiaan joskus saanu osumaa, kuin myös sen johto. Itsellä teki tuon saman alle sekunnin katkon pari kertaa 10 000km aikana, joten en jaksanu siihen sen isompaa huomiota kiinnittää.
            Nyk: GSX1300R -00
            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
            ---------------------------------------------
            -Official member of BTCF-Sauna Team-
            ---------------------------------------------

            Comment

            • anza(kla)
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 970
              • kokkola

              #7
              Originally posted by Jusaus View Post
              Se anturi on tosiaan joskus saanu osumaa, kuin myös sen johto. Itsellä teki tuon saman alle sekunnin katkon pari kertaa 10 000km aikana, joten en jaksanu siihen sen isompaa huomiota kiinnittää.
              kahtelin real:ista ja siellä toi anturi ois 106 dollaria,joten täytyy melkein se sitten seuraavaksi uusia. ja samalla täytyy sille triggeri pyörällä tehdä jotain.

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                #8
                Originally posted by hednam View Post
                Eikös sulla ollu puolasta lähtevä kumi tulppiin haljennyt Kampiakselin asentotunnistin antaa kyllä vikakoodia jos on katkosta ollut
                joo,oli "tulpan-hatut" rispaantunut aika pahastikkin,mutta ne on nyt vaihdettu. ja käynti parani sekä tasoittui erittäin paljon.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #9
                  Tuossa omat arvot, mutta en ole löytänyt mitä ne pitäisi olla?

                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • anza(kla)
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 970
                    • kokkola

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    Tuossa omat arvot, mutta en ole löytänyt mitä ne pitäisi olla?

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170020
                    mä search:ia jo käytinkin ja sattu toi sun topic silmiin siinä ja laitoin nyt kuitenki lapulle noi sun lukemat jotta on ees jotai mihi verrata omia tuloksia ku saa sen vaa aikaseks..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎