Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luistaako mulla laatikko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PamPoi
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 12
    • Hellsinki

    Luistaako mulla laatikko?

    Niimpä koitin hakua, mutta vaikeaa oli löytää!
    Eli siis kysymys olisi seuraavanlainen. Pitäisikö takapyörien sutia, laitan asc pois päältä, painan jarrun pohjaan ja kaasua?? Kierrokset nousee johonkin pariin tonniin, mutta pyörät ei sudi. Aikaisemmissa takaveto automaateissa pyörät sutii asvaltillakin, mutta tämä vain yrittää vähän nykiä eteenpäin. Jotenkin muutenkin tuntuu tahmealta toi vaihtaminen ja liikkuminen, tai sitten olen vaan tottunut kiisselin vääntöihin.
    Kaksi kertaa on myös tehnyt niin, että valoista lähtiessä kun olen hieman vedättänyt hitaasti eteenpäin, on ikäänkuin heittänyt vaihteen vapaalle!! Mistähän tämäkin johtuu??

    Vikakoodit kävin lukemassa ja ei antanut mitään luisto tms vikaa. Samaten öljyt on tarklistettu ja on riittävästi sekä puhdasta ja hyvää. Eli ne on vaihdettu joskus.
    Ex 325ix -89
    Ex 320i -94
    Ex 535i -96
    Ex 328ia -95
    Ex 530D -00
    Nyx 535ia -96
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #2
    -

    Tuolla menolla ainakin.

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Samanlailla tuo tekee mullakin, kun yrittää pakoillaan polttaa kumia,että ei ala pyörä sutimaan vaan pelkästään laatikko luistaa, joten tuo bemarin automaattiloota ei vissiin ole oikein suunniteltu tuohon..(joten parempi varmaan antaa muiden hoitaa se kuminpoltto)
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Beemer man
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 560
        • Imatra

        #4
        Kyllä luulisi sutivan ku itsellä e39 523 suti ainakin paikallaan helposti automaatin kanssa
        Harley-davidson sportster -09
        Yamaha R1 -02
        e61 520d lci
        micra

        Exät
        e24 635csi
        e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
        e34 520, 540, 535
        e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
        e46 316, 323
        e39 523,520x2

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Eipä oo nämä bemarin laatikot tarkoitettu kuminpolttoa varten, stall speed on liian matala, ei oma 4.4 koneella oleva seiskakaan jaksa polttaa paikallaan. Mutta eipä ole tarvettakaan...
          Pienempikoneisissa automaateissa saattaa teoriassa olla mahdollista koska stall speed on yleensä korkeampi myös, riippuu tapauksesta.
          Mutta alkuperäseen kysymykseen vastaten, ei luista. Kannattaa lukea netistä miten automaattilaatikko toimii niin ymmärtää mitä tapahtuu.
          Ja kannattaa huomioida että jarrun painaminen pohjaan ei ainakaan auta asiaa, senverran vaan ettei etupyörät pääsee liikkumaan.
          Last edited by Supa; 05-07-2009, 23:06.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Keke71
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 340
            • Kiiminki

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Eipä oo nämä bemarin laatikot tarkoitettu kuminpolttoa varten, stall speed on liian matala, ei oma 4.4 koneella oleva seiskakaan jaksa polttaa paikallaan. Mutta eipä ole tarvettakaan...
            Pienempikoneisissa automaateissa saattaa teoriassa olla mahdollista koska stall speed on yleensä korkeampi myös, riippuu tapauksesta.
            Mutta alkuperäseen kysymykseen vastaten, ei luista. Kannattaa lukea netistä miten automaattilaatikko toimii niin ymmärtää mitä tapahtuu.
            Ja kannattaa huomioida että jarrun painaminen pohjaan ei ainakaan auta asiaa, senverran vaan ettei etupyörät pääsee liikkumaan.
            Siis täh, kyllä saman tekniikan omaavalla viissarjalaisella kumi palaa hieman "heikollakin" laatikolla, oon kyllä pistäny kumia katuun oikein kunnolla. Koittanu rikkoo vasitella tota lootaa, mut eipä se siitä oo muuttunu mihinkään. Ainut minkä kärsii on takajarrut, tai niin aiakin luulen.
            E39 540iA Touring

            Comment

            • PamPoi
              Newbiemmer
              • Dec 2006
              • 12
              • Hellsinki

              #7
              Juu ei ole tarkoitusta eikä haluja savuttaa kalliita kumeja ilmaan eikä suditella sen kummemmin. Tuli vaan kokeiltua ja ihmeteltyä, miksei 235hp sudi!
              Mutta mikä on siis totuus, kun joku sanoo, että sutii ja toinen taas että ei. Mulla on siis steptronic loota.

              Entäs toi pykälältä heitto? Onko jollain ollu vastaavaa??
              Kaikki info on tarpeen.
              Ex 325ix -89
              Ex 320i -94
              Ex 535i -96
              Ex 328ia -95
              Ex 530D -00
              Nyx 535ia -96

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Onkos auto lukkoperällinen? Minulla on seiskassa lukko eikä varmasti sudi asfaltilla vaikka mitä tekisi eli voimaa siis puuttuu. Laatikon stallihan nousee väkisin ylöspäin jos koneessa vain riittää paukkua eli riittävän riskillä koneella varmasti sutii, esimerkkinä 750. Pikkukoneisissa on ollut pakko laittaa löysempi turbiini jotta autolla yleensä pääsee liikeelle järkevästi. Isompikoneiset automaattibmwthän lähtevät lipumaan nätisti tyhjäkäynnilläkin ja kiihtyvät mukavasti kierrosten juuri nousematta, vrt joku pikkukoneinen, lähinnä jonkun muun merkkinen, automaatti joka huutaa kuin hinaaja vastaavassa tilanteessa.

                Vapaalle putoaminen on merkki jostakin viasta.

                Ja vielä siunailijoille: Kunnossa olevalla laatikolla ei jarrun ja kaasun pohjassa pitämisestä aiheudu mitään vikaa laatikolle (ellei tätä jatketa minuuttitolkulla-> laatikon lämmöt nousee liikaa), nopeaa lähtöähän voi ottaa juurikin siten että molemmat pohjaan ja jarru ylös. Jarrua voi myös auton lipuessa painaa kevyesti ja samalla kaasun pohjaan niin saa moottorin kierrokset vetoalueelle, jos voimaa on niin alkaa sutia tässäkin...

                Monella vannoutuneella kytkimenkäyttäjällä ei aina ole aavistustakaan mitenkä hyvin automaattiakin voi lähettää...

                Jos haluaa harrastaa renkaidensavutuslajia lussummalla autolla niin sittenhän täytyy laittaa joko tiheämpi perä, linelock tai molemmat... 520 ia:t älkööt kuiten vaivautuko.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Kaada vettä asvaltille tai aja vesilätäköstä ja koita sitten. Jarrua ei oo pakko pitää ihan pohjassa kans. Jos se laatikko hajoaa tuollaisesta, niin se ei olis kestänyt normiajoakaan.

                  Musta tuntuu et renkaat ei saa sulla riittävästi kierroksia voittaakseen abs:n.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Eipä oo nämä bemarin laatikot tarkoitettu kuminpolttoa varten, stall speed on liian matala, ei oma 4.4 koneella oleva seiskakaan jaksa polttaa paikallaan. Mutta eipä ole tarvettakaan...
                    Pienempikoneisissa automaateissa saattaa teoriassa olla mahdollista koska stall speed on yleensä korkeampi myös, riippuu tapauksesta.
                    Mutta alkuperäseen kysymykseen vastaten, ei luista. Kannattaa lukea netistä miten automaattilaatikko toimii niin ymmärtää mitä tapahtuu.
                    Ja kannattaa huomioida että jarrun painaminen pohjaan ei ainakaan auta asiaa, senverran vaan ettei etupyörät pääsee liikkumaan.
                    Eikö tuo nyt polta paikoillaan heti ku kierrokset on yli 1000rpm. Ainakin pienemmällä koneella palaa vähän liiankin ilosesti.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎