Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin hihnapyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nackerson
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 8
    • Vantaa

    Kampiakselin hihnapyörä

    Jakopäänhihnan vaihto edessä ja nyt alkuun homma typpäsi siihen että kampiakselin hihnapyörän pultti on hyvässä momentissa.

    Kaikkea aika pitkälti jo kokeiltu, isolla varrella samalla kun kaverin painaa jarrua vaihe päällä, loppuu liikerata kesken.

    Mitään hyviä kikkoja tiedossa? Ja siitä ois hyvä alottaa että onko kierre normaali vai vasenkätinen? Varovasti piti kokeilla kumpaakin suuntaan, sitten kun varma tieto on niin uskaltaa rajummin vääntää auki.

    Moottori on M40B18
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #2
    Älä ny helkkari sitä "kuningaspulttia" irroita turhaan. sen hihnapyörän sisällä on pienempiä, oliko nyt m10 kokoisia pultteja. Tämän jälkeen hihnapyörä lähtee vain vetämällä, saattaa toki vaatia vähän napautusta että irtoaa. Tästä varmaankin on kyse?

    Ohjeet e30 zone:sta

    Et tarvitse nokan lukitustyökalua, laita vain 8mm pulttia tuosta startin alta niin että se loksahtaa pohjaan asti, myös edessä oleva hammaspyörän merkki on kohdallaan tällöin. Vasta sen jälkeen löysytä hihna. Tarvitset ainoastaan kalavaan jolla saat hihnan oikeaan kireyteen.

    ÄLÄ PYÖRITÄ NOKKAA/ALAKERTAA KUN HIHNA ON IRTI.
    Last edited by insp; 13-07-2009, 14:36.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • Nackerson
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 8
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by insp View Post
      Älä ny helkkari sitä "kuningaspulttia" irroita turhaan. sen hihnapyörän sisällä on pienempiä, oliko nyt m10 kokoisia pultteja. Tämän jälkeen hihnapyörä lähtee vain vetämällä, saattaa toki vaatia vähän napautusta että irtoaa. Tästä varmaankin on kyse?

      Ohjeet e30 zone:sta

      Et tarvitse nokan lukitustyökalua, laita vain 8mm pulttia tuosta startin alta niin että se loksahtaa pohjaan asti, myös edessä oleva hammaspyörän merkki on kohdallaan tällöin. Vasta sen jälkeen löysytä hihna. Tarvitset ainoastaan kalavaan jolla saat hihnan oikeaan kireyteen.

      ÄLÄ PYÖRITÄ NOKKAA/ALAKERTAA KUN HIHNA ON IRTI.
      Monen kilon voimalla tolla kalavaa'alla vedetään että on oikeassa kireydessä?

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 826
        • Iittala

        #4
        Piru kun en muista, enkä löytänyt äkkiä netistäkään. Tälläkin forumilla on ihan kuvalliset ohjeet, en vaan löytänyt sitäkään.. Pitää muistaa katsoa omasta kalavaa`sta, että mihinkä kohtaan olin sen viivan vetänyt. Joitain kilojahan se oli.
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Ja pitää muistaa että ei ole tietenkään sama mistä kohdasta sitä avainta vedetään. Tais olla 85mm päässä avaimen pään keskeltä.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 826
            • Iittala

            #6
            Originally posted by JJT View Post
            Ja pitää muistaa että ei ole tietenkään sama mistä kohdasta sitä avainta vedetään. Tais olla 85mm päässä avaimen pään keskeltä.
            Tuo selviää tuosta e30 zone ohjeestakin

            Eli kiristys tapahtuu kuusiokoloavaimen varresta 85mm päästä siitä kiristimen lukitusruuvin reijästä vedetään jousivaa'alla 2.0kg voimalla. Ja sitten kiristetään sen rullan lukitusruuvi.

            Myös tässä topicissa juttua aiheesta.
            Last edited by insp; 19-07-2009, 19:09.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎