Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20+ zf 4hp22 irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cba
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 3464
    • Ylivieska

    M20+ zf 4hp22 irroitus

    Moro!

    Purkutyö alkais olla tekniikan nostamista vaille. Mutta kysymys kuuluu, mahtuuko e34:sesta moottori tulemaan yläkautta laatikon kanssa ilman että tarvitsee purkaa keulaa? Jäähdyttimen ja viskon löysäsin edestä, ja siihen jäi noin 20 senttiä pelivaraa. Autossa on ilmastointi ja sen kenno siinä on sitten seuraavana tyhjennettävä/purettava jos ei mahdu, tai sitten ottaa loota irti ja molemmat erikseen pois:think
    Last edited by cba; 16-07-2009, 23:10.
  • cba
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 3464
    • Ylivieska

    #2
    Ei mahtunut, otin molemmat erikseen

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #3
      Mikä auto? E34:stä ainakin mahtuu.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • cba
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 3464
        • Ylivieska

        #4
        Originally posted by r.w. View Post
        Mikä auto? E34:stä ainakin mahtuu.
        Äsh, siis e34 tietysti. Minä en ainakaan saanut sitä tulemaan koppina, kun ilmastoinnin jäähdytin on kiinni. En sitten ruennut vänkäämään väkisin, vaan irrotin laatikon. Pitää kokeilla sitten takaisin nipussa:think

        Comment

        • baku
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 347
          • Kausala

          #5
          Jos olettaa, että nostat koko murikan yhdellä nosturilla niin, että sulla on nostoketjut kiinni moottorissa kahdesta kohtaa, niin toiseen haaraan kannattaa laittaa jonkinmoinen säädettävä talja. Nosto ja paikalleen laitto on aika ikävää, jos ei säätöä ole.

          Itse ongin eilen e32 konehuoneesta m70 moottorin lootineen ja ilmastoinnin kennokin oli paikoillaan. Kennon edessä oli paksu muovilevy suojana, mutta nostoketjuissa ei mitään säätöä. Ainoa paikka, jonka sain rikottua oli rintapellin ääneneristykset... Toisen ketjun pituutta piti muuttaa vissiin kolme tai neljä kertaa, ennenkuin tuo onnistui. E32 konehuone on aika lailla samaa kokoa kuin e34 ja jos on joskus nähnyt, miten m70 tuon tilan täyttää, niin tietää, että ylimääräistä tilaa ei juuri ole.

          M20 ja m30 koneista on myös kokemusta ja ne on enneemminkin niin, että jos haluaa lootan irrottaa, on melkein helpompi ottaa irti koko paketti kuin pelkkä loota, pari ylimmäistä pulttia on aika ikävässä paikassa.
          F20 116d
          E63 645
          E28 528
          F30 320d x-drive
          F31 335d x-drive

          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

          KTM 1290 Super Adventure
          K1200S
          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

          Comment

          • Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

            #6
            Originally posted by baku View Post
            Jos olettaa, että nostat koko murikan yhdellä nosturilla niin, että sulla on nostoketjut kiinni moottorissa kahdesta kohtaa, niin toiseen haaraan kannattaa laittaa jonkinmoinen säädettävä talja. Nosto ja paikalleen laitto on aika ikävää, jos ei säätöä ole.

            Itse ongin eilen e32 konehuoneesta m70 moottorin lootineen ja ilmastoinnin kennokin oli paikoillaan. Kennon edessä oli paksu muovilevy suojana, mutta nostoketjuissa ei mitään säätöä. Ainoa paikka, jonka sain rikottua oli rintapellin ääneneristykset... Toisen ketjun pituutta piti muuttaa vissiin kolme tai neljä kertaa, ennenkuin tuo onnistui. E32 konehuone on aika lailla samaa kokoa kuin e34 ja jos on joskus nähnyt, miten m70 tuon tilan täyttää, niin tietää, että ylimääräistä tilaa ei juuri ole.

            M20 ja m30 koneista on myös kokemusta ja ne on enneemminkin niin, että jos haluaa lootan irrottaa, on melkein helpompi ottaa irti koko paketti kuin pelkkä loota, pari ylimmäistä pulttia on aika ikävässä paikassa.


            paitsi et e32 konehuone on 15cm leveämpi ja saman verran pidempi...
            sieltähän tulee vaikka norsu läpi...
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

            Tällä mennään

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Ratkaisu on tasapainonostin (jolla kuorman saa haluamaansa kulmaan ja riittävästi tilaa auton alla, tällöin tulee pakettina.

              Comment

              • Salakka
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 359
                • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                #8
                Koneen irroitus...

                Aika hikistä on ottaa pakettina irti jos keulaosat on kiinni...

                Ite onneksi E34 purkuautoissa (useita) olen ottanut keulaosat ensin
                kaikki irti ja sitten eikun kone & aski nipussaan ulos. Helppoa kuin
                lasten teko ja jos on vielä kaljaa mukana, niin jopa hauskaa...
                SoftRoader

                EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Ainakin m50b25 nousi e34 pannuhuoneesta pakettina ZF:n kanssa ilman mitään painontasaajaa moottorinostimella. Liinalla vaan kiinni etunostopisteestä ja kytkinkopan ympäri liina, nostopiste mahd. lähelle etukiinnikettä ja liina hyvä laittaa takaa venttiilikoppaa/kantta vasten, niin ei tarvi imusarjaa tms. irrottaa. Samalla tavoin m20b25 nousi e30 pannuhuoneesta getragin kanssa, tosin ohj.tehost. pumpun joutu irrottaa. Apumies on toki hyvä olla tuossa mukana. Saako e34 keulaa jotenki muka purettua ilman poraa/rälläkkää kuten esim. e36? Toki tuommoinen painontasaaja kannattaa hommata kun ei maksa ku jotain 30e korvilla ja varmasti on apua, mutta onnistuu siis ilmankin ja sakkeleilla vaikkapa liina kiinni.
                  Last edited by Make H.; 17-12-2009, 18:34.

                  Comment

                  • Salakka
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 359
                    • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                    #10
                    E34 keulapellit

                    10 millin avain käteen ja irrottamaan... irti lähtee...

                    -pete lpr-
                    Last edited by Salakka; 21-02-2010, 14:41.
                    SoftRoader

                    EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎