Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parhaat Bmw:n koneet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ana_ali
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Niinno voin vastata kysymykseenkin

    BMW S70/2

    Auttoiko?
    Siinä ois ainaki tehoa tarpeeksi :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Niinno voin vastata kysymykseenkin

    BMW S70/2

    Auttoiko?

    Leave a comment:


  • zJark
    replied
    Originally posted by Jochen View Post
    Käytännössä siis lähes kaikki BMW:n -90 ja -00 lukujen moottorit periytyy M42:sta joten hattu päästä kun seuraavan kerran sellaisen näette!
    Aivan loistava puheenvuoro

    Leave a comment:


  • kiqero325
    replied
    m10 tai m50,m52,s50

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    M42.

    BMW:n ensimmäinen ei-motorsport moottori jossa neliventtiilikansi. M50 tuli myöhemmin ja se on vaan M42 jossa on kaksi sylinteriä enemmän. M50 koneesta tehtiin sitten S50, hiukan myöhemmin M52 ja M54 sekä tietenkin kovin kutonen ikinä eli S54. Kasit eli M60/M62 on samaa tekniikkaa kuin M42, lohko ja kampiakseli on vaan vähän erilaisia ja kansia on tuplasti. Tuosta moottoriperheestä tuli vielä S62.

    Tietty M42 loisti myös moottoriurheilupuolella, Pitkä ja painava M50 ei kelvannut moottoriaihioksi 2 litran kilpaluokkiin ennenkuin oli pakko käyttää M54:ää E46 korissa kun M42 oli siirretty jo eläkkeelle.

    Käytännössä siis lähes kaikki BMW:n -90 ja -00 lukujen moottorit periytyy M42:sta joten hattu päästä kun seuraavan kerran sellaisen näette!

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    S62b50
    S65b40
    S85b50

    Ja tottakai legendaariset
    M12
    M13/1
    M14/1

    Leave a comment:


  • FroZ
    replied
    Onkos nää m10:t jotain evo versioita jotka on kasvattanut pari sylinteriä lisää? ,)

    ps. kts. aloitus threadi.

    Kieltämättä tuohon annettuihin rajoihin mahtuu monta mielenkiintoista moottoria ja tulee ihan valinnan vaikeus... ehkä oma valintani menisi sinne s38 / m- tai s5x linjalle.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Varmaan tuo naputusmurhe olisi vähemmän yleinen, jos ilmennyttä sivuääntä yritettäisiin korjata muuallakin kuin "Mitä öljyä koneeseen" topicissa

    Leave a comment:


  • ana_ali
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Mikähän lienee tämänkin topikin / kyselyn tarkoitus ?
    Onkohan tässä nyt mennyt naputus ja nakutus sekaisin?


    Jarno
    Tämän topicin saa poistaa, tuli jo paljon vastauksia.
    naputus ja nakutus, kumpi lieneekään virallisesti, täällä päin ainakin sanotaan että venttiilit nakuttaa. Ja siis sitä venttiilien nakupatunaputusta tarkotin

    Leave a comment:


  • ana_ali
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    No eipä ole nuo osat jakopäässä vaan venttiilikoneistossa...
    Ei ei. tuli vaan pikku virhe tuossa kirjottaessa

    Leave a comment:


  • tuomas86
    replied
    Originally posted by maukk1s View Post
    e36 325 coupe, ei vittu oon kyllä kujalla taas, lähes hävettää


    mutta kyllä mäkin heittäisin ääneni m10 vaikka ite ajelenkin muovi m52:lla

    Leave a comment:


  • peltone
    replied

    Leave a comment:


  • maukk1s
    replied
    Originally posted by MasaTDS View Post
    jaa-a riippuu tietenkin minkä auton v6 kone sulla on,ei ainakaan bmw:n jos v6.
    e36 325 coupe, ei vittu oon kyllä kujalla taas, lähes hävettää

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Originally posted by maukk1s View Post
    Pitäiskö tässä 240tkm kohdalla alkaa vielä läheskään huoleestaa v6 koneesta -92 vuodelta, kun huoltoja on kummiski aikasemmat omistajat tehneet
    jaa-a riippuu tietenkin minkä auton v6 kone sulla on,ei ainakaan bmw:n jos v6.

    Leave a comment:


  • maukk1s
    replied
    Pitäiskö tässä 240tkm kohdalla alkaa vielä läheskään huoleestaa v6 koneesta -92 vuodelta, kun huoltoja on kummiski aikasemmat omistajat tehneet

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎