Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Parhaat Bmw:n koneet?
Collapse
X
-
M42.
BMW:n ensimmäinen ei-motorsport moottori jossa neliventtiilikansi. M50 tuli myöhemmin ja se on vaan M42 jossa on kaksi sylinteriä enemmän. M50 koneesta tehtiin sitten S50, hiukan myöhemmin M52 ja M54 sekä tietenkin kovin kutonen ikinä eli S54. Kasit eli M60/M62 on samaa tekniikkaa kuin M42, lohko ja kampiakseli on vaan vähän erilaisia ja kansia on tuplasti. Tuosta moottoriperheestä tuli vielä S62.
Tietty M42 loisti myös moottoriurheilupuolella, Pitkä ja painava M50 ei kelvannut moottoriaihioksi 2 litran kilpaluokkiin ennenkuin oli pakko käyttää M54:ää E46 korissa kun M42 oli siirretty jo eläkkeelle.
Käytännössä siis lähes kaikki BMW:n -90 ja -00 lukujen moottorit periytyy M42:sta joten hattu päästä kun seuraavan kerran sellaisen näette!
Leave a comment:
-
-
Onkos nää m10:t jotain evo versioita jotka on kasvattanut pari sylinteriä lisää? ,)
ps. kts. aloitus threadi.
Kieltämättä tuohon annettuihin rajoihin mahtuu monta mielenkiintoista moottoria ja tulee ihan valinnan vaikeus... ehkä oma valintani menisi sinne s38 / m- tai s5x linjalle.
Leave a comment:
-
-
Varmaan tuo naputusmurhe olisi vähemmän yleinen, jos ilmennyttä sivuääntä yritettäisiin korjata muuallakin kuin "Mitä öljyä koneeseen" topicissa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMikähän lienee tämänkin topikin / kyselyn tarkoitus ?
Onkohan tässä nyt mennyt naputus ja nakutus sekaisin?
Hä
Jarno
naputus ja nakutus, kumpi lieneekään virallisesti, täällä päin ainakin sanotaan että venttiilit nakuttaa. Ja siis sitä venttiilien nakupatunaputusta tarkotin
Leave a comment:
-
-
Pitäiskö tässä 240tkm kohdalla alkaa vielä läheskään huoleestaa v6 koneesta -92 vuodelta, kun huoltoja on kummiski aikasemmat omistajat tehneet
Leave a comment:
-
Leave a comment: