Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parhaat Bmw:n koneet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Originally posted by djtimse View Post
    kokemuksella voin sanoa, että M40 kone ainakin osaa tuon nakuttamisen jalon taidon
    Originally posted by ana_ali View Post
    Joo niitähän minä tarkotankin ei varmaan m50 koneet oo niin herkkiä nakuttamaan? vaikka vaihdat koko jakopään niin kyllä m40 sen rallattamisen alottaa aika äkkiä.


    M40 jakopää ei varmana nakuta, eikä kolise tai muutakaan. Nokka+nostimet+laahimet saattaa kuluneena säksättää/pitää meteliä.

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #17
      Originally posted by Hannu_H View Post
      Nii kunnon moniventtiilimaamoottori. Mahtava muinaisjäänne 60-luvulta.
      Eiku 70-luvulta. Jos kulutuksen ja kolossaalisen massan kestää, S38 on hands down yksi parhaista koneista ikinä, ihan yleiselläkin tasolla. Harvaa noin tehokasta ja tuollaisilla litratehoilla olevaa vaparia voi rääkätä surutta sen 300tkm. Potentiaali jatkojalostukseenkin on ihan loputon, vaparina sekä ahdettuna.

      Niin ja tosiaan. Jos sivuäänet niin perkeleesti häiritsee niin vanne- ja valoluomirahat voinee yhtä hyvin sijoittaa myös siihen koneeseen. Vanha on aina vanha.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #18
        Ääni M30 koneelle. Ja itse suosin yleisesti ketjukoneita vaikka tuossa Cabriossa ei sitä olekaan...
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #19
          Tähä Topikkii tulee yhtä monta eri vastausta varman ku on noita eri konemalleja tehty Bemariin!

          Mä annan sit äänen tolle M10!
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by S.Kaulaote View Post
            Tähä Topikkii tulee yhtä monta eri vastausta varman ku on noita eri konemalleja tehty Bemariin!

            Mä annan sit äänen tolle M10!
            Enpä kehtaa eri mieltäkään olla, pieni on kaunista, lyhennetty m30.

            EDIT tai lienee siis "pidentämätön" versio

            Originally posted by r.w. View Post
            Harvaa noin tehokasta ja tuollaisilla litratehoilla olevaa vaparia voi rääkätä surutta sen 300tkm.
            Melko usein ei enää 200tkm kohdalla näytä olevan alkuperäinen s38 keulilla, lienee rääkätty useimpia melko surutta, tosin sitä vartehan ne on tehty ja uusia saa vielä ilmeisesti ihan kaupasta.
            Olli.

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by r.w. View Post
              Eiku 70-luvulta.
              Eiku 60-luvulta.

              Ääni M20 koneelle Jos ei raksutusta kuulu niin en tunne oloani kotoisaksi. Ehkä kuvittelisin vielä hikisesti M30:n ottavani :think
              E39 ja E91

              Comment

              • ana_ali
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 47
                • -_-

                #22
                Originally posted by juu-das View Post
                Tuskin ne koneet nakuttaa, nakuttaminen tarkoittaa hieman eri asiaa kuin venojen nalkutus
                Siis venttiilien nakutusta ja säksätystä tässä meinasin
                Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
                ex: BMW 316i E30 -89

                Comment

                • ana_ali
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 47
                  • -_-

                  #23
                  Originally posted by Tonton View Post
                  joo jo ekalla käynnistys kerralla ääni kuuluu taas
                  eli ei se jakopään uusiminen auta kun ei se sieltä edes kuulu
                  itse suosisin s50 konetta m50:n sijaan vaikka ei juuri kokemusta siitä olekkaan. numerot puhuu
                  Jakopäällä meinasin venttiilejä ja nostimia, nokka-akselia ja keinuja
                  Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
                  ex: BMW 316i E30 -89

                  Comment

                  • MasaTDS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1606
                    • Tampere

                    #24
                    kyllä ehjä m20:kin käy nätisti ja m50:kin voi hieman raksuttaa vanhemmiten.Makuasioita nämä kaikki noi kutosetkin kestää oikein huollettuna suuria ajomääriä.
                    E24 635csi
                    M-B W140
                    Citroen c4 coupe
                    H-D sportster chopper

                    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                    www.mpanet.fi

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by ana_ali View Post
                      Jakopäällä meinasin venttiilejä ja nostimia, nokka-akselia ja keinuja
                      No eipä ole nuo osat jakopäässä vaan venttiilikoneistossa...

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Mikähän lienee tämänkin topikin / kyselyn tarkoitus ?
                        Onkohan tässä nyt mennyt naputus ja nakutus sekaisin?


                        Jarno
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Harri G View Post
                          Eiku 60-luvulta.
                          Hämmennetään vielä soppaa, eli mikä M88/S38 aste oli sitten 60-luvulla?
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1295
                            • Kajaani

                            #28
                            ääni m30:lle
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • maukk1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2009
                              • 565
                              • Kangasala

                              #29
                              Pitäiskö tässä 240tkm kohdalla alkaa vielä läheskään huoleestaa v6 koneesta -92 vuodelta, kun huoltoja on kummiski aikasemmat omistajat tehneet
                              E60 530i -05


                              Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                              Comment

                              • MasaTDS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1606
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by maukk1s View Post
                                Pitäiskö tässä 240tkm kohdalla alkaa vielä läheskään huoleestaa v6 koneesta -92 vuodelta, kun huoltoja on kummiski aikasemmat omistajat tehneet
                                jaa-a riippuu tietenkin minkä auton v6 kone sulla on,ei ainakaan bmw:n jos v6.
                                E24 635csi
                                M-B W140
                                Citroen c4 coupe
                                H-D sportster chopper

                                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                                www.mpanet.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎