Eli en "nopealla" etsimisellä löytänyt ohjetta kyseiseen kattilaan. Joten voisiko joku ystävällisesti kertoa Kuvin/sanoin/linkein miten kannattaa tehdä ja minkälainen on se kuuluisa "the työkalu" mitä tarvitaan.
Kiitoksia.
Eli kannattaako tehdä itse vai viekö suoraan käyttöautolle?? ja jos sen tekee itse voiko edes onnistua? Kokemuksia jos joku on tehnyt itse. Kertokaa toki jos jotain tärkeää pitää huomioida.
Osat on hankittu käyttöautolta ja se vesipumppu vaihdetaan samalla.
Katos perhana. en aamu tokkurassa huomannu kokeilla Kyllähän tuoltaki löyty vastaan ja puolesta mielipiteitä. Pitää vielä miettiä... hihnan kiristys lienee vaikein homma?
Katos perhana. en aamu tokkurassa huomannu kokeilla Kyllähän tuoltaki löyty vastaan ja puolesta mielipiteitä. Pitää vielä miettiä... hihnan kiristys lienee vaikein homma?
Pakko muuten sen verran ottaa sanoja takaisin että tuollahan ei kukaan varsinaisesti osaa sanoa tuosta kireydestä varmaa tietoa.
Jotkut puhuu että perstuntumalla hyvä ja toinen jännittää kaikenmaailman vaakojen kanssa.
Ts. joku tuon hihnan itse vaihtaneena voisi kaiketi valaista vaikka kuvien kera notta kuinka tiukalle ja mitkä toimenpiteet, eli kirjottas vähän faq tyylisen write-upin.
Eli pitkä harkinta antoi seuraavan tuloksen = Viedään kulta käyttöautolle ja otetaan ne 40tkm huoletonta ajoa.
Hehe, ehkä ihan ok valinta
Lohjalla kun soitin paikalliseen bmw huoltoon niin eivätpä ollu halukkaita vaihtamaan omilla osilla. " Me käytetään ainoastaan alkup. bmw leimalla olevia osia emmekä asiakkaan halpoja varaosia ".
Joutunee siis itse sen sinne vaihtamaan
Nyt kun vaan saisi kunnon tietoa siitä kireydestä ja muista seikoista, eikä vain pelkkää mutua..
Joo mä ostin jo kaikki osat onneksi käyttöautolta. Tuo opiskelija budjetti ei anna hirveästi varaa kerralla täräyttää sitä 300etä mut nyt sitte kuulemma vaihtavat 200e sen hihnan ja sanon vielä että vaihtaa sen vesipumpun samalla. Joo kirjat tuntuvat jakavan tuota jousivaakaa aika lahjakkaasti.
Joo mä ostin jo kaikki osat onneksi käyttöautolta. Tuo opiskelija budjetti ei anna hirveästi varaa kerralla täräyttää sitä 300etä mut nyt sitte kuulemma vaihtavat 200e sen hihnan ja sanon vielä että vaihtaa sen vesipumpun samalla. Joo kirjat tuntuvat jakavan tuota jousivaakaa aika lahjakkaasti.
No täällä kyllä lupas se huolto että jos on alkup. osat niin vaihtotyö maksaa ~110e tjs..Eli ei sinänsä paha.
Pitää muutamalle nyrkkipajalle vielä soitella, että onko laitteita vaihtamiseen, epäilen mutta yrittänyttä ei laiteta.
No täällä kyllä lupas se huolto että jos on alkup. osat niin vaihtotyö maksaa ~110e tjs..Eli ei sinänsä paha.
Pitää muutamalle nyrkkipajalle vielä soitella, että onko laitteita vaihtamiseen, epäilen mutta yrittänyttä ei laiteta.
mitäs ihme laitteita m40:pin hihnan vaihtoon tarvitaan?
itte tein jonku opuksen mukaisen lukituslevyn nokka-akselille ja tapin vauhtipyörälle.onnistuu kyllä vallan hyvin ilman niitäkin.
ja mitä olen noita laitellu,niin kiristää sen hihnan järjen kanssa
et hihna kääntyy pisimmältä sivulta sen 70-90 astetta
niin hyvin ovat kestäneet.
No nii... Vaihettiin eilen tuossa kotipihassa pilkkopimeässä tuo jakopäänhihna. tällä hetkellä ainakin hyvä fiilis ja onnistu vallan mainiosti ISO KIITOS MENEE MAKEE28:sille loistavista vaihto-ohjeista ja lukitus mekanismien lähettämisestä. Kireys tarkistettiin tuolla 70-90 astetta systeemillä ja vertaamalla alkuperäseen kireyteen (uusi hiukan kireämmälle). Samalla vaihtu vesipumppukin. isoin ongelma oli saada flektin ropelli irti kun ei löytynyt talosta 32 kiintoavainta. Noh enon maatalous sorvi toimi oikein hyvin. Katotaas nyt sitten kauanko kestää
olisi nyt tuollainen urakka edessä..
onko kuinka paha homma itse vaihtaa?
vai kannattaako suosiolla viedä liikkeeseen vaihettavaksi? missäs täällä lohjan suunnalla on porukka noita vaihdattanu?
Comment