Announcement

Collapse
No announcement yet.

nokka-akselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 323iE46
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 6
    • suomi

    nokka-akselin asentotunnistin

    elikkäs ois ongelma koneesta kuuluu välillä ihmeelinen nakutus yleensä tyhjäkäynnillä tai kun käyttää kierroksia ja löysää kaasun niin kuuluu semmonen nakutus. yhellä autokorjaamolla kuunneltiin stetoskoopilla että kuuluisi nokka-akselin asentotunnistimesta pakopuolelta eli nyt haluttas tietää tietääkö kukaan mikä vois olla tai onko jollain sama ongelma. moottorihan on M52B25.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Luettiinko siellä "yhellä autokorjaamolla" vikakoodit?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • 323iE46
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 6
      • suomi

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Luettiinko siellä "yhellä autokorjaamolla" vikakoodit?
      kyllä luettiin ja siinä se ilmoitti häiriötä imupuolen asentotunnistimeen joka on vaihettu kolme kuukautta sitten. se ei kuitenkaan syy ole sinne pakopuolen asentotunnistimen nakutukseen. vaikka en kyllä varmaksi voi sanoa. :think

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3565
        • Nla

        #4
        Originally posted by 323iE46 View Post
        kyllä luettiin ja siinä se ilmoitti häiriötä imupuolen asentotunnistimeen joka on vaihettu kolme kuukautta sitten. se ei kuitenkaan syy ole sinne pakopuolen asentotunnistimen nakutukseen. vaikka en kyllä varmaksi voi sanoa. :think
        onko kyseinen tunnistin ostettu motonet?
        BMW E90 330dA 2007
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Jos moottori todella on M52B25 niin siinähän ei edes ole pakopuolen asentotunnistinta.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • 323iE46
            Newbiemmer
            • Feb 2009
            • 6
            • suomi

            #6
            Originally posted by Spiddu View Post
            onko kyseinen tunnistin ostettu motonet?
            se on alkuperäinen.

            Comment

            • 323iE46
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 6
              • suomi

              #7
              Originally posted by Kentsu View Post
              Jos moottori todella on M52B25 niin siinähän ei edes ole pakopuolen asentotunnistinta.
              no onhan siinä

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by 323iE46 View Post
                no onhan siinä
                Missä kohtaa??

                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Osa nro 5, ja osa nro 18 on imupuolen tunnistin.
                  Mutta kuvassahan on tuplavanoksellinen M52B25TU tai M54, joka ilmeisesti on myös tässä kysyjän 323:ssa, vai mitä hä, olenko aivan hukassa? Moni tämän tietää paremmin joten voi kommentoida.

                  Eikai muuten siitä itse tunnistimesta voi kuulua nakutusta. Ainakin M52:n nokan tunnistimen kyrvähtäminen aiheuttaa nakutusta ruiskuista koska siellä menee ikäänkuin tahdistus varaohjelmalle kun nokan asento ei ole tiedossa.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • 323iE46
                    Newbiemmer
                    • Feb 2009
                    • 6
                    • suomi

                    #10
                    Originally posted by Kentsu View Post
                    Osa nro 5, ja osa nro 18 on imupuolen tunnistin.
                    Mutta kuvassahan on tuplavanoksellinen M52B25TU tai M54, joka ilmeisesti on myös tässä kysyjän 323:ssa, vai mitä hä, olenko aivan hukassa? Moni tämän tietää paremmin joten voi kommentoida.

                    Eikai muuten siitä itse tunnistimesta voi kuulua nakutusta. Ainakin M52:n nokan tunnistimen kyrvähtäminen aiheuttaa nakutusta ruiskuista koska siellä menee ikäänkuin tahdistus varaohjelmalle kun nokan asento ei ole tiedossa.
                    minä olen hukassa näissä asioissa sinne pakopuolelle vaihettiin tuommonen mäntä joka on osa n. 4 ja sieltä se niin kuin kuuluisi se nakutus. eihän sitä tiedä jos se on viallinen se asentotunnistin vaikka melko uus osa onkin kun jos se on hajalla niin siihen tulee se vikamoodi päälle. mutta tuo nakutus on uus oire ei muistaakseni sillon kuulunu sitä.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Nyt kyseessä on siis tuplavanoksinen M52B25TU moottori, eikä M52B25 jossa pakovanosta, eikä tietenkään sen säätöäkään vielä ole lainkaan.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Laitoin linkin "väärästä" koneesta
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • 323iE46
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 6
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Nyt kyseessä on siis tuplavanoksinen M52B25TU moottori, eikä M52B25 jossa pakovanosta, eikä tietenkään sen säätöäkään vielä ole lainkaan.
                          aivan eli tuplavanoksinen on moottori. niin osaako kukaan sanoa nakutuksen syytä??
                          Last edited by 323iE46; 09-08-2009, 23:25.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎