Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20/b27

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B e M m I 1987
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 32
    • B

    m20b20/b27

    mitä haittaa siitä seuraa jos palotiloja avartaa itse??
    Last edited by B e M m I 1987; 13-08-2009, 17:38.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by B e M m I 1987 View Post
    nyt tarvis vähän apuja kysyisin sellasta että,käykö 2.0l kansi 2.7l lohkoon??
    Käy, kaikki m20 kannet käyvät kaikkiin m20 lohkoihin.
    Muista sisuskaluista riippuu sitten, että miten toimii vai ei mitenkään.

    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • B e M m I 1987
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 32
      • B

      #3
      m20b20/b27

      mulla on nyt se 2.0l kansi kiinni siinä ja kaikki merkit kohallaan mut kone pyörii sen puol kierrosta ja sit jämähtää :0 voiko olla et siinä ottaa venttiilit mäntiin?? pitääkö sit olla se oma 2.7 nokka?????

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Ei vakionokissa niin isoja eroja ole että sen takia ottas.
        Veikkaus että jako 180 astetta metässä.

        Onko kone joku ite kasaamasi vai onko joskus toiminu noilla osilla?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • B e M m I 1987
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 32
          • B

          #5
          m20b20/b27

          okei selitän koko jutun nyt eli mulla meni yks pako puolen keinu poikki ja sitten ostin ton 2.0l kannen missä on kaikki uutta sitten laiton kaikki ajotus yms merkit kohalleen ja kone ei pyöri ku just just puol kierrosta :/ et jos jako ois 180astetta vitullaa ni miten saisin sen sit kohilleen?? pitäiskö kansi ottaa uusiks sitten auki? eikä ole oma kasaama kone.. muuten on ollu aina ihan vakio 2.7l kunnes keinu meni poikki ja ostin nyt sen 2.0l kannen..
          Last edited by B e M m I 1987; 11-08-2009, 15:44.

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10506
            • Saaressa

            #6
            Originally posted by B e M m I 1987 View Post
            okei selitän koko jutun nyt eli mulla meni yks pako puolen keinu poikki ja sitten ostin ton 2.0l kannen missä on kaikki uutta sitten laiton kaikki ajotus yms merkit kohalleen ja kone ei pyöri ku just just puol kierrosta :/ et jos jako ois 180astetta vitullaa ni miten saisin sen sit kohilleen?? pitäiskö kansi ottaa uusiks sitten auki? eikä ole oma kasaama kone.. muuten on ollu aina ihan vakio 2.7l kunnes keinu meni poikki ja ostin nyt sen 2.0l kannen..
            Mistään mitään tietämättä...
            Todennäköisesti sun pitää irrottaa kansi.. Vertaappa sen sun vanhan kannen ja uuden kannen palotiloja.. b20 kannessa pienemmät kun b25.
            Eli luulisin että sulla ottaa mäntä kanteen kiinni
            Lueskeleppa iltalukemiseksi tuon m20 ylikokotopikin sieltä löytää monta vihjettä ja neuvoa..
            Jos sulta meni keinu poikki miksi et vaan vaihtanut keinua (budjetti korjaus) tai vaihtoehtoisesti nokkaa ja keinuja siihen vanhaan kanteen?

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • B e M m I 1987
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 32
              • B

              #7
              m20b20/b27

              vakio kansi on rikki....

              Comment

              • Grov3
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 55
                • Övitsböle

                #8
                Kyllä mulla ainakin meni b20 kansi b27 paikalleen normi kansipahvilla ja
                b25 nokalla! Ja uskoisin ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin käyttää kansi irti jos on ajotus vituillaan sen 180 astetta.
                Ex-jatkeet

                E3 2500 -74
                e30 318 -87
                e30 320 cabriolet -87
                nykyinen projekti e30 325e

                +lukematon määrä muita romuja

                Comment

                • B e M m I 1987
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 32
                  • B

                  #9
                  m20b20/b27

                  joo katottiin sitä kantta ja avattiin kansipultit iha löysälle. ja sitten pyöritettiin konetta niin männät nosti kantta sen pari milliä..eli täytyy surentaa varmaan palotiloja vähäsen..kattoo siitä vakio kannesta että mitä eroja siinä on... mutta miten sait sit itellä b20 kannen b27 :0 jos palotilat on kerran liian pienet??

                  Comment

                  • Grov3
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 55
                    • Övitsböle

                    #10
                    Viisaammat korjatkoon jos tulee mutua, mutta normi etan alakerralla männät tulee muistaakseni 0.5mm dekkipinnan yli. Siihen normaali kannentiiviste oliko päälle kolme milliä paksu ja normi b25 nokka-akseli niin ei ainakaan mulla ottanut kiinni kun ajotus kohdillaan. Niin ja näitkö mihinkä se mäntä ottaa kiinni kun kansi nousee. Palotiloja en itse lähtisi muokkaamaan, sen verta tarkkaa puuhaa.

                    Eli monenko millin nostolla sulla on nokka-akseli? Jos on jyrkkä nokka niin varmasti ottaa kiinni. Kokeilin joskus shrickin virinokalla oliko 284/jotain asteet niin olisi joutunut tekemään mäntiin syvemmät venakolot mitä nuissa etan 9 puristeisissa männissä oli jo valmiina.

                    Ja tarkista tosiaan se ajotus ja kansi rohkeasti poikkeen ja tutkaile.
                    Tai paksumpi kansipahvi jolloin puristukset tippuu.

                    Mittojen oikeellisuudesta en mene vannomaan kun siitä on aikaa kun tuli itse kone kasailtua ja täältä btcf:stä saat kyllä tietoa kun jaksat vaan lueskella
                    Ex-jatkeet

                    E3 2500 -74
                    e30 318 -87
                    e30 320 cabriolet -87
                    nykyinen projekti e30 325e

                    +lukematon määrä muita romuja

                    Comment

                    • B e M m I 1987
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 32
                      • B

                      #11
                      m20b20/b27

                      no mitä haittoja siitä seuraisi jos alkaisi itse palotiloja suurentelemaan??

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Riippuu millä ja miten. Täälläkin tais olla kuvia rälläkällä ite suurennetuista, toivottavasti et sellaista oo tekemässä.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • M.Kytölä
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 226
                          • Lehtimäki/Seinäjoki

                          #13
                          olisko kellää esim b20 -->b25 tehdyistä kansista kuvia yms neuvoja? :think
                          e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                          e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                          e21 315i

                          ex:
                          e36 318is -94
                          / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            #14
                            Originally posted by _-Mika-_ View Post
                            olisko kellää esim b20 -->b25 tehdyistä kansista kuvia yms neuvoja? :think

                            mtä sinä niistä haluaisit tietää?
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #15
                              ite en lähtis avartamaan! Kantsii melkeen pistää kansi johonki alan puljuu.. Hinnasta ei hajuu mut ite en lähtis tekemää! Laitoitko ajotus merkit kohillee ennen kun avasit kannen? Vai jälkeen päin vast pyöritit ? Onhan tiedossa et mäntä numero 1 on ylhäällä kun lohkon päädyn merkki on oikein? Jos 180astet pieles mäntä numero 3 ylhääl ku merkki kohillaa? Jos oikein muistan et sytytys järjestys 1 4 3 2 sori vähän vaikeet tää ei pää pelaa näin aikasin + btcf toimii puhelimellaki
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎