Announcement

Collapse
No announcement yet.

m51 vesipumpun hihnapyörän irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emphii
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 53
    • Wiitasaari

    m51 vesipumpun hihnapyörän irroitus

    Tai siivapyörä tai mikä sit onkaan..

    Mulla tuo ko. pyörä istuu kohtuu tiukassa. Miten se oikeaoppisesti irtoaa?
    Minoonny takonut sitä, mitä on mahtunut ja koettanut kammeta ja yrittänyt ulosvetäjääkin, mutta piukassa on.
    Ainoa lämpö, mitä voin sille tarjota on rakkaus, muuta ei tähän hätään ole.
    Saiskos kokeneemmilta neuvoja, että pääsisi eteenpäin hommassa?
    /tmp.

    2016 520d (GMH-934)
    2000 730d (OBG-252)
    1993 525tds Touring (JFJ-221)
    kolme muuta
    2000 320d Touring (EYK-405)
    1997 318i Touring (GBY-745)
    1989 316i (BLE-260)
    1986 316 (xxx-nnn)
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Nyt ei jummarra. Miksi vesipumpun hihnapyörä pitää saada irti? Vesipumppuhan irtoaa pyörineen päivineen.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Emphii
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 53
      • Wiitasaari

      #3
      Hmm.. Se pitää siirtää kuitenkin uuteen ja mun käpälät ja avaimet ei mahdu kulkemaan vesipumpun kiinnitysruuveille sen hihinapyörän taae.
      /tmp.

      2016 520d (GMH-934)
      2000 730d (OBG-252)
      1993 525tds Touring (JFJ-221)
      kolme muuta
      2000 320d Touring (EYK-405)
      1997 318i Touring (GBY-745)
      1989 316i (BLE-260)
      1986 316 (xxx-nnn)

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Niimpäs onkin, ei muisti pelannut. Viskohan sulla on irti? Sitten ne neljä ruuvia jotka pitävät hihnapyörää pumpussa kiinni? Mulla ei se hihnapyörä ole koskaan ollut tiukassa, mutta koputtele varovasti puolelta toiselle, jos vaikka saisit sen liikahtamaan. Lyö siis edestä päin ja puolta vaihtaen, en muuta keksi.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Emphii
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 53
          • Wiitasaari

          #5
          Juup. Irtos. Tosin tarpeetonta voimaa käyttäen ja itseasiassa otin vasaran haarukkapään ja käänsin sen avulla ikään kuin kiilaten.
          siinä oli "aikaa" aimo annos selvästi välissä, mutta se lähti upeasti, kun hieman näytti hienoa hiekkapaperia. Ei jumita enään uudessa.

          Vanha pumppu olikin sitten niillä surkuhupaisilla muoveilla ja mittarissa 272tkm. Oivoi. Se tuli kolmessa osassa ulos koko pumppu. Ensin se varsinainen mötkäle ja siinä n. peulakon 1. nivelen kokoinen pala muovia, sitten tuli ratasosa ja vielä löytyi puolikas ulommaisesta kehästä. Jäi ikävästi mietityttämään, missäköhän se toinen, 4. osa, puoli mahtaa olla - jo. =(

          Noh - Eikun lippu korkealle ja lataamaan nestettä sisään. Eiköhän se sieltä selviä, mitä on tapahtunut.
          /tmp.

          2016 520d (GMH-934)
          2000 730d (OBG-252)
          1993 525tds Touring (JFJ-221)
          kolme muuta
          2000 320d Touring (EYK-405)
          1997 318i Touring (GBY-745)
          1989 316i (BLE-260)
          1986 316 (xxx-nnn)

          Comment

          • Emphii
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 53
            • Wiitasaari

            #6
            Vaan nyt on paketti kasassa, nesteytettynä, ilmattuna, lämmitettynä ja koeajettuna ja lämmöt vaan pysytteli siinä puolikieppeillä, niinku piti.

            Ah - mikä fiilis
            /tmp.

            2016 520d (GMH-934)
            2000 730d (OBG-252)
            1993 525tds Touring (JFJ-221)
            kolme muuta
            2000 320d Touring (EYK-405)
            1997 318i Touring (GBY-745)
            1989 316i (BLE-260)
            1986 316 (xxx-nnn)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎